וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשנות את חלוקת כספי הספורט"

30.3.2008 / 19:46

איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה טוענים לחלוקת כספים לא הוגנת של מועצת ההימורים: "כדורסל הוא ענף הכדור המוביל בישראל"

איגוד הכדורסל ומינהלת ליגת העל בכדורסל ערכו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים שכותרתה: "הכדורסל הישראלי על המפה". במסיבת העיתונאים השתתפו ראשי הכדורסל בישראל - יו"ר המנהלת אבנר קופל, יו"ר האיגוד ירמי אולמרט, מ"מ יו"ר איגוד הכדורסל שמעון מזרחי ומאמנת אלקטרה רמת השרון אורנה אוסטפלד, ובה טענו לחלוקת כספים לא הוגנת של מועצת ההימורים.

"באנו לדבר ולא כדי לצאת כנגד אף אחד", פתח אולמרט, "כדורסל הוא ענף הכדור המוביל בישראל במשך שנים, אך אנחנו מודעים לחשיבותו של הענף המתחרה. חשוב לנו להעצים את הכדורסל. חובה עלינו לעשות הכל למען הכדורסל הישראלי".

אבנר קופל הציג נתונים שנוגעים להישגיו של הכדורסל הישראלי: כ-30 אלף כדורסלנים פעילים בכ-1,500 קבוצות, 30 הופעות באליפויות עולם ואירופה, נבחרת הגברים הייתה סגנית אלופת אירופה ב-1979, נבחרת העתודה הייתה סגנית פעמיים בעשור האחרון. 7 תארי גביע אירופה וגביע בין יבשתי למכבי ת"א והפועל ירושלים.

הליגה, שנקראת WINNER, כידוע, תורמת כ-8 אחוז מסך ההכנסות של מועצת ההימורים, כ-1126 מיליון שקל, אך מקבלת בתמורה רק 3.6 מיליון שקל. האיגוד דורש כ-20 אחוז מההכנסות - 25 מיליון שקל.

"אני פונה למועצת הימורים, כדי שתשב עם ענף הכדורסל כדי לקבוע הסכם מסחרי חדש", אמר קופל, "אנו מבקשים להפריד את ימי המשחקים של הענפים השונים. בנוסף להכניס נציג של ענף הכדורסל למועצת ההימורים כפי הקבוע בחוק".

שמעון מזרחי הוסיף: "המועצה להימורים בספורט חייבת להתייחס בכובד ראש לכדורסל. מי שעומד בראשם הוא איש ספורט ואני מבין שעומדת לקום ועדה לגבי חלוקת הכספים לכדורגל. הואיל וכך אני קורא מעל במה זו לגדעון בריקמן שאותה ועדה או ועדה אחרת תתייחס לדרישה לחלוקה הוגנת וצודקת של כספים לכדורסל. היום כשיש וקיימת ליגת ווינר ומשתמשים בווינר וההכנסות הן ממשחקי כדורסל במישורים המקומיים והבין לאומיים, צריך לקחת את העניינים לידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully