וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "לא היה סיכוי שאשנה את ההחלטתי"

26.3.2008 / 21:40

אחרי הניצחון על צ'ילה, שחקני הנבחרת דרשו מההתאחדות מענקים על פי משחקים במוקדמות המונדיאל, אבל יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, סירב, וקבע שהם יקבלו 50 אלף דולר רק אם יעפילו לדרא"פ

צילום ועריכה: יותם רונן

נבחרת ישראל גברה אמש (רביעי) 0:1 על צ'ילה לעיניי 24,500 צופים באצטדיון ר"ג. חניכיו של דרור קשטן לא הציגו משחק טוב, אבל ניצחו תודות לשער בודד של יוסי בניון בדקה ה-30. גיא אסולין ערך את הבכורה שלו במדי הנבחרת ושיחק 12 דקות.

המאמן הלאומי, דרור קשטן, אמר לאחר המשחק: "צריך לומר מילה טובה לקהל. 24 אלף איש זוהי הבמה הטובה ביותר לשחקני כדורגל. שיחקנו היום נגד נבחרת טכנית ברמה מאוד גבוהה. היו לנו לא מעט קשיים והם שלטו ברוב דקות המשחק. הם מהירי מחשבה. יחד עם זאת, במחצית השניה יכולנו לבסס את הניצחון שלנו עם עוד שתיים או שלוש אפשרויות. כל משחק שהוא משוחק במסגרת ידידותית נותן גם לי וגם לשחקנים להתגבש".

קשטן התייחס לגיא אסולין: "הוא נער צנוע ושקט. רוצה לקלוט וללמוד כל דבר. הוא יושב עם פה פעור ליד השחקנים ורוצה לדעת כל פרט ופרט. זאת תרבות שהוא למד בברצלונה, ובהחלט מקנים שם דפוסי מחשבה והתנהגות מצויינים. במעט הדקות שהוא שותף ראינו את המהירות והטכניקה שלו, אבל צריך להירגע לגביו. הוא מבחינתי שחקן נבחרת ישראל".

הקפטן יוסי בניון סיפר על השער שלו, שנכבש לאחר שהוא ניצל חוסר עירנות בהגנה הצ'יליאנית והבקיע בבעיטה חופשית מ-18 מטרים: "הם לא היו מוכנים. לא ביקשתי מהשופט מרחק. ראיתי שהם הלכו יותר מדי אחורה והכדור נכנס. הכי חשוב שניצחנו. אני חושב שזאת הכנה קצת שונה, כי זאת נבחרת שלא נתמודד נגדה. היא מאוד טכנית ומוכשרת. הם לחצו והיה משחק די שקול. אני חושב שעמדנו מצויין, והיו רגעים שהלכנו קצת יותר מדי אחורה, אבל היה חשוב לרוץ 90 דקות, וכמובן שגם לנצח".

גם בניון התייחס לאסולין: "אני מכיר אותו עוד לפני, ועוד צפוי לו עתיד גדול. אני מאמין שהוא יוביל את הנבחרת בעתיד. כמובן שזה קשה ויש ציפיות ממנו, אבל עם עבודה קשה הוא בטוח יצליח".

חתן השמחה, גיא אסולין, אמר בסיום: "עברתי פה חוויה גדולה. זה הימים הכי גדולים שהיו לי בחיים. שמחתי מאוד להיות פה. אני מקווה להיות חלק מהקמפיין הבא של הנבחרת. כמובן שיש מאמן והוא יחליט. אני אמשיך לעשות את התפקיד שלי ולהוכיח שיש לי מקום בנבחרת. אני רוצה להודות לכל השחקנים בנבחרת ולצוות המקצועי ולקהל שתמך בי ונתן לי הרגשה נפלאה. זה היה מאוד מרגש לשמוע את הקהל קורא בשם שלי".

אבי לוזון חטף עצבים (משה בוקר ויניב קובוביץ', הארץ)

לאחר המשחק עברו בנבחרת להתעסק בדבר החשוב ביותר: המענקים. דודו אוואט, שקרא בעיתונים הצהרות חריפות של אבי לוזון בעקבות דרישת השחקנים לשמור על שיטת המענקים הנוכחית, החליט לעלות להתקפה ואמר: "אני לא חושב שזה ראוי שנדבר על נושא המענקים בתקשורת, כפי שעושה יו"ר ההתאחדות, שיש לי הערכה גדולה כלפיו. אנחנו יכולים לשבת ולסגור את זה בינינו כמו ילדים גדולים".

הדברים ששיחרר שוער לה קורוניה לעיתונאים עיצבנו את לוזון, וזה מיהר לקרוא לשיחה את קשטן והקפטן יוסי בניון, ולהסביר להם כי אין בכוונתו לשנות את ההחלטה, לפיה כל שחקן יקבל 50 אלף דולר (אם הנבחרת תעלה למונדיאל) ולא מענקים על פי משחקים, כפי שהיה נהוג עד כה. קשטן אמר כי הוא אינו מתכוון להתערב בסוגיית המענקים והודיע כי את ההחלטה יקבלו היו"ר והשחקנים.

שמעון גרשון התנגד להחלטה של לוזון ודרש מהקפטן לדאוג שהמענקים יהיו כמו בקמפיין הקודם לפחות. לוזון הטיל וטו ובסופו של דבר, החליט היו"ר להגדיל לשחקנים את דמי הכיס במשחקי החוץ, כאשר כל אחד מהם יקבל בין 400 ל-500 יורו. "היו"ר לוזון קיבל את ההחלטה ואני מכבד אותה", סיכם בניון את הפרשה, "אני חושב שמעכשיו צריך להתעסק רק במשחקים החשובים ואני שמח שסיימנו את הפרשה הזו".

בהתאחדות כועסים על השחקנים, מאחר שאלו מביאים קבלות על כל ההוצאות שלהם ומקבלים החזר, כולל מוניות ואש"ל. בהתאחדות היו מי שהגדירו את השחקנים "חזירים".

לוזון הוסיף: "ברגע שהחלטתי והודעתי שאין יותר מענקים לפי משחקים, לא היה סיכוי שאשנה את ההחלטה שלי, גם במחיר עזיבה של שחקנים את הנבחרת. ההתאחדות תוציא כ-2 מיליון דולר עבור מענקי עלייה. אני אשמח להעניק לשחקנים את שני מיליון הדולר בשמחה, אבל קודם הם צריכים לעלות למונדיאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully