וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה על החוק הרוסי נדחתה

24.3.2008 / 19:51

בעלי הקבוצות מתנגדים לחוק הרוסי בעקבות הרחבת הליגה, המנהלת תמשיך לדון בנושא. יו"ר ארגון השחקנים: "נכנס את השחקנים ונחליט"

בישיבת דירקטוריון מנהלת ליגת וינר בכדורסל שנערכה הערב (שני) הוחלט לדחות את ההחלטה לגבי המשך החלת "החוק הרוסי" בליגת העל. דחיית ההחלטה באה על מנת למצות את המו"מ בין מנהלת הליגה לבין ארגון השחקנים, אשר דורש את המשך "החוק הרוסי". חלק מבעלי הקבוצות שנכחו בישיבה הביעו התנגדות חריפה כנגד החוק בשל הרחבת הליגה מ-10 קבוצות ל-12 בקיץ הקרוב, עקב מחסור בשחקנים ישראלים מהדרג הבינוני ומטה ועקב מספר הישראלים ההולך וגודל המשחקים באירופה. בהודעה שפורסמה באתר מנהלת הליגה אמר יו"ר מנהלת הליגה אבנר קופל כי "השיחות עם ארגון השחקנים נעשו עד כה על מנת להגיע להסכמה, והם יימשכו".

ההצעה האחרונה שעלתה מתוך המו"מ שנערך בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה היא הסכם לחמשת העונות הקרובות: בעונה הבאה החלת החוק הרוסי במלואו, בשתי העונות שלאחר מכן, מספר זרים לפי החלטת המנהלת שבין החוק הרוסי לבין ישראלי אחד חובה בחמישייה, ולאחר מכן עוד שנתיים עם החוק הרוסי. יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון מסר בתגובה כי "נכנס את השחקנים ביום שני הקרוב בשעה 11:30 בהסתדרות על מנת לדון בהצעת המנהלת, יהיה קשה מאוד לגרום להם לקבל את ההחלטה נגד החוק הרוסי. יש ליגה מצוינת, תחרותית, השחקנים הישראלים בולטים וכשזה הולך כל כך טוב, אין טעם לשנות".

"החוק הרוסי" החל בליגת העל לפני שנתיים, כדוגמה לחוק דומה שחל ברוסיה שנתיים קודם לכן שקובע כי בכל זמן נתון במשחק חייבים להיות שני ישראלים בחמישייה. החוק נתקל בקשיים רבים, ואף יש שטענו כי בא לפגוע במכוון במכבי תל אביב, אך בפועל שחקנים צעירים רבים כמו יובל נעימי, אופיר פרחי, ניצן חנוכי וגוני יזרעאלי פרחו תחת החוק הרוסי. לטענת המנהלת החוק גרם לבריחת שחקנים רבה לאירופה, כמות הישראלים העונה באירופה עומדת על 12 שחקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully