וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש וגליל עליון הובסו 84:63 על ידי בני השרון

בני השרון מחצה את עודד קטש במשחקו הראשון העונה כמאמן הגליל 63:84. חולון השיגה ניצחון דרמטי בנהריה 74:75. ראשל"צ-מכבי ת"א 88:77

המחזור ה-18 בליגת ווינר עמד היום (ראשון) בסימן דוד מול גוליית. היו לנו ארבעה מפגשים בין קבוצות צמרת לתחתית, כשהאחרון מביניהם יפגיש את ירושלים ואשקלון ביום שני. המוקד היה בכפר בלום לשם הגיעו אפי בירנבוים עם הקבוצה החמה בליגה, בני השרון, למפגש עם עודד קטש בבכורה המחודשת כמאמן גליל עליון. המשחק, איך לומר בעדינות, לא היה ממש צמוד, וקטש הובס 84:63 בבכורה שלו. גליל עליון נראתה לאורך כל המשחק חסרת כלים ויכולת להקשות על האורחים מהשרון, ונראה כי לקטש צפויה עבודה רבה מאוד אם ברצונו לעמוד במשימה שהציב לעצמו ולהשאיר את האדומים בליגה.

במשחק פתוח לחלוטין הגיעה גלבוע/עפולה עם מיני מומנטום למפגש בזיסמן מול עירוני רמת גן שהפסידה פעמיים ברציפות. החבר'ה מהעמק פיגרו רוב המשחק, אבל ידעו לחזור ברבע הרביעי ולנצח במשחק דרמטי 72:74, בזכות שלשה ענקית של עמית בן דוד 1.3 שניות לסיום. במשחק היחיד על טהרת הצמרת אירחה עירוני נהריה בעין שרה את החבורה המוכשרת כל כך של מיקי דורסמן והפועל חולון. כראוי למשחק צמרת, המפגש היה מותח, צמוד ומלא לחימה, ובסוף היו אלה החולונים שחזרו מהצפון עם חיוך רחב אחרי ניצחון גדול, 74:75. מכבי תל אביב יצאה לראשון לציון למפגש מול מכבי המקומית וחזרה עם ניצחון קליל 77:88.

גליל עליון - בני השרון 84:63

גליל פתחה במשחק ללא גילי מוסינזון הפצוע, ואילו בני השרון חסרה את רוד גריזארד החולה, אך שמחה לקבל לשורותיה את קוקי בלצ'ר שהחלים מפציעה. גליל פתחה עם סל של קליף בראון, ואילו הדקות הראשות של בני השרון היו שייכות לאנדודי איבי. גליל שמרה אישית לוחצת, וניסתה להדוף את שחקני הפנים המצוינים של בני השרון, שהוליכה 17:24 בתום הרבע הראשון. ברבע השני המשיכה בני השרון באותו קצב ועלתה ליתרון 10. המארחת לא מצאה תשובה למאיר טפירו וג'ייסון וויליאמס, ויחד עם איבודי כדור של אבי בן שימול, נשמר הפער. ג'ייסון וויליאמס המשיך להפציץ לאורחים, ששלטו ללא עוררין במשחק. במחצית הוליכו מאיר טפירו וחבריו 36:48.

הרבע השליש נפתח בקצב מהיר, אוסמאן סיסה וקוקי בלצ'ר העלו את האורחים ליתרון 16, ויחד עם השליטה בריבאונד, שחקניו של עודד קטש נראו אומללים. ג'אי לואיס נכנס כדי לעבות את הצבע של המארחים, אבל בגליל התקשו לקלוע סל שדה. אנדודי איבי המשיך לשלוט בשני צדי המגרש, וההפרש תפח ל-22. בתום 30 דקות משחק הוליכו בני השרון 44:69. ברבע הרביעי טפירו המשיך לפטם את חבריו, המשחק הפך נטול הגנות, דבר שאיפשר לאבי בן שימול לקלוע מחוץ לקשת ולצמק מעט את התוצאה. בסיום הביסה בני השרון את גליל עליון 84:63.

קלעו לבני השרון: אנדודי איבי 27 (14 ריבאונדים), ג'ייסון וויליאמס 20, קוקי בלצ'ר 11, ניצן חנוכי 9, ארז כץ 6, עוסמאן סיסה 5, מאיר טפירו 4 (9 אסיסטים), שון מונסון 2, יפתח בוכמן 1.

קלעו לגליל: ג'וואד וויליאמס וג'יי לואיס 13 כל אחד, קליף בראון 12, יוגב אוחיון 10, מייק קמפבל ואבי בן שימול 5 כל אחד, אור איתן ואארון ניקסון 2 כל אחד, ג'וש ניגוש 1, דורון שפר שיחק ולא קלע.

מאמנה החדש של הגליל, עודד קטש, אמר בסיום: "יש מספיק יכולת לקבוצה. יש כמה דברים בסיסיים שיש לנו בעיות איתן. כשיש חוסר ביטחון, אחוזי הקליעה נראה כמו שהם נראים. יש הרבה מה לשפר, ושיחקנו מול קבוצה מאוד חזקה ומאומנת. במשחקים הבאים נראה יותר טוב. במקום חופש מחר נצטרך לעשות יותר אימונים. צריך להעביר לשחקנים שמי שרוצה להיות חלק מסיום העונה הזה, שמי שלא רוצה או שלא ישחק, או שלא יהיה פה. המחוייבות לקבוצה צריכה להיות אחרת".

אפי בירנבוים אמר בסיום: "הגליל הבינו בשלב מסוים שהם לא יכולים לנצח אז הם קצת נשברו. אני מאמין שעם עודד אנחנו עוד נראה משחקים טובים מהגליל. לא רצינו להשפיל שום קבוצה. אנחנו עסוקים בשלנו, שיחקנו טוב, ואני גאה בבחורים שלי".

עירוני נהריה - הפועל חולון 75:74

משחק הצמרת האמיתי היחיד של המחזור התקיים בעין שרה. הפתיחה היתה מאוד מבולבלת מצד שתי הקבוצות, שהירבו לזרוק מבחוץ. נהריה יצרה לעצמה יתרון קטן, ברבע בו היכולת ההתקפית של הצדדים לא היתה משובחת. אלטון בראון נכנס לעניינים בחולון, אך אשנטה ג'ונסון דאג שנהריה תוביל 17:25 בסוף הרבע הראשון. דקות הפתיחה של הרבע השני התאפיינו בעיקר בלחימה ופחות בנקודות. חולון הלכה פנימה לאלטון בראון, בית הלחמי הזעיק את אוטיס היל שהחליף את עידו קוז'יקרו ונהריה טיסה ליתרון 10. שלשה של מאליק דיקסון לא הסתירה את העובדה שנהריה שולטת במשחק. שחקניו של אריאל בית הלחמי השתטחו על הפרקט ולא נתנו לחולון לצמק את הפער. במחצית הוליכו הסגולים 35:44.

אוהדי חולון דחפו את קבוצתם, ושחקניהם הצליחו להוריד למינוס 5 ברבע השלישי, תוך שנהריה מציגה משחק התקפה לא רגוע ומפוזר. ג'ון גילכריסט התקשה לקלוע מהקו, אדריאן פלדג'ר החטיא מבחוץ ונהריה אחזה בקושי ביתרונה. אבל חולון לא עצרה, נהריה לא הצליחה למצוא מחדש את הקצב, ומורן רוט חולל מהפך בתוצאה מקו העונשין. נהריה התעשתה, והתפתחה נדנדת סלים, ובתום הרבע הוליכו המארחים 55:56.

הרבע הרביעי המשיך להיות צמוד, ובשניות הסיום אוטיס היל נשלח לקו, כשנהריה בפיגור נקודה. היל החטיא את שתי הזריקות, אך הכדור נשאר של נהריה. ברק פלג הוציא כדור מהצד לאשנטה ג'ונסון שאיבד בשלומיאליות, וחולון ניצחה במשחק 74:75, תוך שהיא מותירה על הפרקט את שחקני המארחת המומים וכואבים.

קלעו לחולון: טריי סימונס 19, פי ג'יי טאקר 17, אלטון בראון 13, מורן רוט 7, מאליק דיקסון וכריס ווטסון 5 כל אחד, אריק קמפבל 4 (9 ריבאונדים), עמית תמיר 3, גוני יזרעאלי 2.

קלעו לנהריה: אוטיס היל 24, ג'ון גילכריסט 22, אשנטה ג'קסון 9, ברק פלג 7, עידו קוז'קרו 6, אבי סוכר ומתן נאור 3.

מיקי דורסמן, מאמנה של חולון, אמר בסיום: "אין מילים על ההגנה של מורן רוט וגוני יזרעאלי בחצי השני. הם עשו עבודה מדהימה. הפיינל פור עוד רחוק מאוד. יש עוד עשרה משחקים וצריך לשמור על קור רוח. אנו מודים לקהל של חולון שמלווה אותנו לכל מקום".

* הנהלת הפועל חולון הוציאה מנויים מיוחדים לסיבוב השלישי בלבד, במטרה למלא את אולם הפחים בסיבוב השלישי. יציע 3: נוער - 90 שקל, מבוגר - 180 שקל. יציע 2: נוער - 110 שקל, מבוגר 220 שקל.

עירוני רמת גן - הפועל גלבוע/עפולה 74:72

ברבע הראשון התפתח משחק נדנדה, כששתי הקבוצות לא מצליחות ליצור מומנטום חיובי. בזכות דקות טובות של ג'רום ביזלי פתחה רמת גן יתרון קטן והוליכה 23:28 בתום הרבע הראשון.

ריצת 2:8 של רמת גן הגדילה את הפער, אורי יצחקי הפגיז מ-3 ולמעט משחק הלחימה של טונג'י אווג'ובי לא היה לאורחים מה למכור. ההפרש הפך דו ספרתי, ושחקניו של רובי בלינקו כפו משחק מהיר על האדומים, דבר שהיקשה עליהם לייצר ריצה נגדית. רמת גן המשיכה להגדיל את ההפרש בזכות נקודות של בריאן טולברט. במחצית הוליכה רמת גן 36:51.

גלבוע/עפולה עלתה לרבע השלישי בכוחות מחודשים, ושחקניו של אבנר יאור צימקו למינוס 3 בזכות לחימה אדירה ונקודות של למונט ג'ונס וגור פורת. רמת גן הצליחה לשמור על יתרונה ולהוליך בתום הרבע 55:60.

בנט דייויס הוריד גג אדיר לג'רמיין הול ואחר כך לעמית בן דוד, ועזר למארחים לשמור על הפער. גלבוע/עפולה חזרה למינוס 1. עשר שניות לסיום גור פורת מצא את עמית בן דוד שעלה לשלשה ענקית 1.3 שניות לסיום. רמת גן ההמומה לא הצליחה לייצר זריקה והחבר'ה מעמק יזרעאל יצאו מזיסמן עם ניצחון ענק 72:74 על הנינג'ות של רובי בלינקו, שרשמו הפסד שלישי ברציפות.

קלעו לעפולה/גלבוע: למונט ג'ונס 17, ריבון קובייל 12, עמית בן דוד 11, אדם הול וטונג'י אווג'ובי 10 כל אחד, ג'רמיין הול 9, גור פורת 3, חנן קולמן 2.

לרמת גן: אורי יצחקי 16, בובי בראון, בנט דייויס (8 ריבאונדים) וג'רום ביסלי 10 כל אחד, בריאן טולברט 9, מייקל קיובלר 7, ניר כהן 6, שמוליק ברנר 4.

עמית בן דוד היה רגוע מאוד בסיום, כאילו לא קלע לפני רגע שלשה מנצחת: "אנחנו עובדים באימונים על זריקות של שנייה אחרונה. זה היה התרגיל של פסק הזמן. המשחק הזה נתן לנו המון ביטחון. היינו במינוס 19, אבל אני שמח שידענו להתעלות ברגעים הנכונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מכבי ראשון לציון - מכבי תל אביב 88:77

עם שני ניצחונות מתחילת הסיבוב, הגיעה ראשון למשחק מול האלופה הנצחית בידיעה שהפסד יכול לשלוח אותה אל ירכתי הטבלה. ניקולה וויצ'יץ' פתח בחמישייה של מכבי תל אביב, ויחד עם יותם הלפרין וטרנס מוריס הצהובים פתחו יתרון קטן. ראשון לציון, ללא חואן מנדז המושעה, התקשתה לקלוע ומכבי הוליכה 17:26 אחרי 10 דקות משחק.

ליאור אליהו נכנס בתחילת הרבע השני, ברנדון קורץ ואופיר פרחי לא ממש מצאו את עצמם ויתרון האורחים הלך ותפח. וויל ביינום מצא את דייויד בלות'נטאל לעוד שלשה חופשית, ראשון הסתמכה על ג'רל בלסינגיים והמשחק התנהל על מי מנוחות מבחינתו של צביקה שרף. אליהו קלע 11 נקודות בחצי הראשון, ומכבי הוליכה במחצית 37:52.

וונטיגו קאמינגס וג'רל בלסינגיים קיזזו אחד את השני בתחילת הרבע השלישי, אבל אף אחד בראשון לציון לא הצליח לקזז את עמרי כספי, שהצטיין גם בהגנה וגם בהתקפה. כספי עשה על הפרקט ככל העולה על רוחו, ויחד עם טרנס מוריס, יתרונה של מכבי נשמר, 59:72 בתום הרבע. טל דן ובריאנט מרקסון השאירו את הכתומים במשחק, אבל הם לא הספיקו כדי להקשות על שחקניו של צביקה שרף, שניצחו בסיום 77:88.

קלעו למכבי תל אביב: עמרי כספי 24 (8 ריבאונדים, 3 אסיסטים), אסטבן באטיסטה 12 (9 ריבאונדים), , ליאור אליהו וטרנס מוריס 11 כל אחד, אלכס גארסיה 7, דרק שארפ 6, ונטיגו קאמינגס ויותם הלפרין 5 כל אחד, דייויד בלות'נטל 3, וויל ביינום לא קלע (6 אסיסטים).

לראשון לציון: ג'רל בלסינגיים 17 (5 אסיסטים), טל דן 15, ברנדון קורץ 14, סדריק בנקס 13, בריאנט מרקסון 12, יוני ניר איתי לב וחן גונשור 2 כל אחד.

צביקה שרף אמר בסיום: "פחדתי מהריכוז במשחק הזה וזה גם מה שקרה לברצלונה היום. אחרי שחוגגים את העלייה יש גם ירידה. חילקנו את הדקות כמו שרצינו. ראשון נתנו פייט והם גרמו לנו לאבד כדור. אני לא עיוור וראיתי את זה. ביום שלישי נתחיל את ההכנות לברצלונה".

עמרי כספי, ששוב סיים כמצטיין במשחק, התייחס לכך שככל הנראה יגיש את מועמדותו לדראפט הקרוב: "הסוכן האמריקאי שלי יצא בהודעה על הדראפט. אני לא התעסקתי עם זה יותר מדי, בטח בשלב כזה של העונה. יש לנו משחק ביום חמישי חשוב. אני שמח שהפכתי לבורג חשוב, צביקה מאמין בי, ואני נלחם על כל דקה שאני מקבל וצריך להמשיך בעבודה הטובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully