וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד שנייה, במצב טוב, בלי אופי

21.3.2008 / 10:01

ברצלונה הצליחה להתאושש מעזיבתו של דושקו איבאנוביץ' , אבל עדיין סובלת מחוסר ניסיון ומבעיות במשחקי החוץ. הכל על היריבה שמפרידה בין מכבי ת"א לפיינל פור

ואז, ביום בהיר אחד, דושקו איבאנוביץ' התפרק. איבד את זה לחלוטין, מה שנקרא. טוב, לא זה לא בדיוק היה סתם עוד יום ואיבאנוביץ' לא סתם התחרפן. זה קרה, למעשה, בערב יום רביעי, ה-13 בפברואר, במסיבת העיתונאים שקדמה למחזור הפתיחה של שלב הטופ-16. אוניקאחה מלאגה הגיעה ל'פלאו בלאוגראנה' של ברצלונה ואיבאנוביץ' התפנה, כנהוג, לשאלות כלי התקשורת. רק מספר ימים עברו מאז הושפלה הקבוצה בידי בילבאו הננסית והודחה כבר ברבע גמר גביע המלך, לקול מחאות הקהל. המאמן היה נרגן וקפוץ, כהרגלו. אולם העיתונאים לא התכוונו לוותר על השאלות הנוקבות. אחד מהם הרים את היד ושאל את איבאנוביץ' עד כמה הוא מרגיש אשם בשרשרת ההפסדים האחרונה. המשפטים שיצאו למונטנגרי מהפה שינו את המסלול בו נעה העונה של בארסה. "אני מרגיש שלם ורגוע לחלוטין", השיב איבאנוביץ' בפנים קפואות. "אני עובד בצורה הכנה ביותר. פשוט אי אפשר להוציא יותר מסגל השחקנים הזה".

בדרכו האלגנטית, אם כי הלא ממש מרומזת, הפיל איבאנוביץ' את התיק על הג'נרל מנג'ר הכל-יכול של המועדון ובעבר אחד מחבריו הטובים ביותר – זוראן סאביץ'. ראשי הקבוצה, וסאביץ' עצמו, נעלבו עד עמקי נשמתם והחליטו שלא לעבור על כך לסדר היום. עוד באותו הערב החליטה הקבוצה לשחרר את איבאנוביץ', מאמנה בשנתיים וחצי האחרונות, ולמחרת, שעות לפני המשחק החשוב מול מלאגה, זה הפך רשמי. אולי בהשראת המהלך הדומה שביצעה ריאל מדריד בעונה הקודמת, בברצלונה בחרו להפקיד את המושכות בידי חאבייר פסקאל, עוזרו הצעיר והבלתי מנוסה בעליל של איבאנוביץ'. בסופו של יום, ובתום משחק מכוער במיוחד, ניצחו הקטאלונים את מלאגה בשתי נקודות. פסקאל קיבל מינוי עד לסיום העונה.

זה מה שקורה כשמפסידים לריאל

צריך להבין את הרקע לרטינות של איבאנוביץ'. בקיץ האחרון איבדה ברצלונה שני אייקונים – חואן נבארו, שעבר ל-NBA אחרי 8 עונות במועדון; ורודריגו דה-לה פואנטה, שעבר לרומא לאחר 10 שנות שירות. האוהדים כעסו, נשיא המועדון חואן לאפורטה שיחרר כמה מליוני יורו ובארסה הגיבה עם שלוש החתמות משמעותיות: פפה סאנצ'ז (30, 1.92), פוינט גארד מצוין ו-ווינר מוכח, הגיע ממלאגה, אותה סחב אשתקד לפיינל פור היורוליג; אלכס אקר (24, 1.95), שנחשב בזמנו לוורסיה הצעירה של אנתוני פארקר, הונחת לאחר עונה טובה במדי אולימפיאקוס; ארסן אילייסובה הטורקי (20, 2.07), סמול פורוורד מבטיח שלא הצליח לתקוע יתד במילווקי באקס, צורף גם הוא.

אלא שבבדיקות רפואיות התברר כי אקר הסתיר מאנשי המועדון פציעה בברך, שהשביתה אותו בחודשים הראשונים של העונה, ולכן צורף גם מיקל מוראנדיס, שחתם על חוזה לשלושה חודשים (שוחרר בהמשך). אקר וסאנצ'ז חיזקו את הקו האחורי, הכולל את ג'יאנלוקה באזילה הוותיק (32, 1.92), רוג'ר גרימאו (29, 1.96) ויאקה לאקוביץ' (29, 1.86) מיודענו. בקו הקדמי ניתן למצוא שמות כמו פראן ואסקז (24, 2.09), מאריו קאסון (27, 2.13), דניס מרקונאטו (32, 2.10) וג'ורדי טריאס (27, 2.06).

בתחילת העונה עוד נשא התבשיל הזה ריח טוב. ברצלונה שמרה על הבית ונצמדה לצמרת הליגה הספרדית, בעוד שגם בבית ג' של היורוליג כיוונה למקום הראשון. הכדורסל לא היה מלהיב במיוחד וכיאה לאיבאנוביץ', התבססה הקבוצה על משחק הגנה אגרסיבי. הדובדבן היה ניצחון כפול על היריבה השנואה ממדריד, בשתי המסגרות (65:84 בליגה ו-62:73 ביורוליג). אולם אז בדיוק, לקראת סוף חודש דצמבר, הגיעה הנפילה – בארסה הפסידה שלושה משחקי יורוליג ברציפות, שניים מתוכם בבית ואחד בויסטאלגרה, לריאל (כולם בשלוש נקודות ומטה), וכן ארבעה משישה משחקים בליגה המקומית. היא התקבעה במקום השלישי בבית ג', וירדה למקום הרביעי בטבלת ה-ACB. ואז הגיע ההפסד לבילבאו בגביע ואחריו פיטוריו של איבאנוביץ'.

על חודה של נקודה

התאוששות מסוימת נרשמה במהלך שלב הטופ-16, למרות שברצלונה לא הצליחה לנצח ולו משחק חוץ אחד. היא שמרה על הבית מול מלאגה (62:64), רומא (57:86) וצסק"א (62:64), והפסידה ברוסיה (72:55), במלאגה (62:61) ובאיטליה (68:63). את בית ז' סיימה ברצלונה במאזן זהה לזה של מלאגה, אולם זכתה בכרטיס לרבע הגמר על חודה של נקודה (הפסידה בחוץ 62:61). לפני כחודש צירפה הקבוצה הגארד גארי ניל (23, 1.93), שפתח את העונה בקרשיאקה הטורקית.

פסקאל, בדומה לאיבאנוביץ', דוגל גם הוא ברוטציה ארוכה. כל שחקני הסגל משחקים ביורוליג ממוצע דקות דו-ספרתי: החל מניל (10:45) ועל ללאקוביץ' (26:20). האחרון גם מוביל את הקבוצה בנקודות, עם 13.1 (45.6% ל-2, 39.3% ל-3), 2.4 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-2.3 איבודים. קאסון וגרימאו מוסיפים 9.8 ו-9.6 נקודות בהתאמה. באזילה קולע רק 8.4 נקודות לערב, באחוזים רעים במיוחד מחוץ לקשת (24%). טריאס עושה את העבודה עם 7.3 נקודות ו-5.7 קרשים בממוצע; אילייסובה תורם 5.7 נקודות ו-4.8 ריבאונדים, סאנצ'ז רק 3.8 נקודות ו-3.5 אסיסטים. אקר מאכזב במיוחד עם 5.7 נקודות ו-2.1 ריבאונדים, אבל זוכה לקרדיט בחמישייה הראשונה, שמורכבת גם מלאקוביץ', באזילה, טריאס וקאסון.

התואר המשמעותי ביותר בו זכתה ברצלונה בארבע השנים האחרונות היה הגביע הספרדי, אותו הניפה בעונה שעברה. היא זכתה בגביע היורוליג בעונת 2002/3 והוסיפה מאז פיינל פור אחד (06', פראג), אולם הפסידה בחצי הגמר לצסק"א. לאחרונה זכתה ברצלונה באליפות ספרד בעונת 2003/4.

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully