וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריד נשארה רק עם הוצאות האירוח

אולימפיאקוס ניצחה את ריאל 63:72 והדיחה את מארחת הפיינל פור מהטורניר. בארסה בהצלבה מול מכבי אחרי 62:64 על צסק"א

היום השני של ההכרעות בטופ-16 היה לא פחות מרתק מהיום הראשון, ובסיומו שתי קבוצות נוספות הצטרפו למכבי תל אביב וצסק"א מוסקבה, שכבר הבטיחו את העלייה מבתים ו' ו-ז'. המשחק המסקרן מבחינת צביקה שרף ושחקניו התרחש בברצלונה, שם ניצחה הקבוצה המקומית את צסק"א מוסקבה 62:64. הניצחון העניק לבארסה את המקום השני בבית ז', והיא תפגוש את מכבי תל אביב בשלב ההצלבה. יתרון הביתיות יהיה של מכבי תל אביב, והשתיים תפגשנה ביד אליהו ב-1 באפריל. במשחק נוסף בבית, ניצחה מלאגה בביתה את רומא 58:79, אבל הניצחון הגדול הזה לא הספיק לה להעפיל לשלב הבא, משום ניצחונה של ברצלונה.

בבית ו', של מכבי, אולימפיאקוס וריאל מדריד התחרו על הכרטיס השני מהבית בקרב ישיר ביניהן, ולאחר קרב גדול היו אלה היוונים שניצחו 63:72, והוציאו 12 אלף אוהדים מאושרים מהיכל השלום והשלווה בפיראוס. אולימפיאקוס, שפתחה רע את שלב הטופ-16 הדיחה את הקבוצה שתארח בתום העונה את הפיינל פור, והעיר מדריד לא ממש צהלה ושמחה הערב.

משחקי ההצלבה (הקבוצות מימין בעלות יתרון ביתיות):

מכבי תל אביב - ברצלונה
צסק"א מוסקבה - אולימפיאקוס
סיינה - פנרבחצ'ה/אולקר
טאו ויטוריה - פרטיזן בלגרד

בית ו' - והעיר פיראוס צהלה ושמחה

אולימפיאקוס - ריאל מדריד 63:72

הקרב על החיים והמוות באולם השלום והאחווה הכריע מי תהיה הקבוצה שתשתחל לרבע הגמר ותמצא את עצמה בשלב הבא מול צסק"א מוסקבה המאיימת, ובסופו של משחק מותח היו אלה המארחים שניצחו ועלו להצלבה. אחרי שפיראוס פתחה את ההצלבה עם שני הפסדים, מעטים האמינו שפנאיוטיס ינאקיס יצליח לעלות להצלבה, אבל המאמן שהחליף את פיני גרשון שיחק אותה בגדול.

אחרי האכזבה וההפסד המרגיז מבחינתה מול הצהובים, ריאל מדריד היתה נחושה לעמוד במשימה, גם אם מדובר במשחק חוץ לא פשוט מול הקהל הרועש ביוון. חואן פלאזה, מאמן הקבוצה הספרדית, ראה את שחקניו לואיס בולוק (8 נקודות במחצית) מונע מהיוונים ריצה ברבע הראשון, שהסתיים ביתרון 18:19 מקומי. מרק ג'קסון וקינטל וודס (9 נקודות במחצית) שמרו על היתרון היווני, ופיראוס הוליכה 29:33 במחצית.

בתום הרבע השלישי צימקה מדריד למינוס 2, אבל רבע רביעי מצוין של פיראוס השאיר את הספרדים על 16 נקודות, ובסיום ניצחו המארחים 63:72. פנאיוטיס ואסילופולוס הוליך את פיראוס עם 14 נקודות, מילוש תיאודוסיץ' הוסיף 12, לין גריר וקינטל וודס קלעו 9 כל אחד. ראול לופז הצטיין במדריד עם 16 נקודות, אקסל הרוול הוסיף 12 ולואיס בולוק קלע 10.

בית ז' - ברצלונה מצאה את הכוח לחייך

ברצלונה - צסק"א מוסקבה 62:64

סגנית אלופת אירופה הגיעה משוחררת לברצלונה, בידיעה שהמקום הראשון בבית מובטח לה. מנגד, הקטאלונים היו לחוצים מאוד, והיו חייבים לנצח במשחק כדי להעפיל לשלב ההצלבה מהמקום השני בבית. ברצלונה פתחה בנחישות ורצה ל-0:10. הרוסים לא התרגשו, רצו 5:16 והוליכו 15:16 בתום הרבע הראשון. ברבע השני התפתח משחק נדנדה, ובמחצית האורחים הובילו 32:33.

הרבע השלישי היה נוראי מבחינה התקפית, אבל יאקה לאקוביץ' הצליח להוביל את חבריו ליתרון 48:50 בתום 30 דקות משחק. הרבע הרביעי היה קרב אמיתי, אחוזי הקליעה המשיכו לצלול, אבל המארחים הצליחו לעמוד בלחץ ולשמור על יתרונם. בדקת הסיום טראיין לנגדון צימק למינוס 1 עבור צסק"א. ברצלונה הוציאה כדור מהיר ו-11 שניות לסיום ג'יאנלוקה באזילה קלע לייאפ שקבע 59:62. רמונאס שישקאוסקאס צימק מהקו, דאנק של ארסן איליאסובה החזיר ליתרון 3. שישקאוסקאס החטיא אחת בכוונה מהעונשין, לנגדון קלע בפולו את ההמשך, אך השופטים סימנו עבירה דו צדדית שמנעה שוויון. שני הספסלים קפצו למזכירות, ובסופה של ההתייעצות, הוענק כדור מהצד לרוסים, שהיו במינוס 2. ג'יי.אר הולדן החטיא את השלשה, וברצלונה, עם הרבה יזע, עלתה להצלבה מהמקום השני, ותתמודד נגד מכבי תל אביב. יאקה לאקוביץ' הוליך את המנצחים עם 14 נקודות, ג'יאנלוקה באסילה תרם 8, דניס מרקונאטו קלע 7 וליקט 9 ריבאונדים. רמונאס שישקאוסקאס קלע 13 לצסק"א, טראיין לנגדון הוסיף 12.

מלאגה - רומא 58:79

עם מאזן של שני ניצחונות ושלושה הפסדים, שתי הקבוצות נאבקו יחד עם ברצלונה על הכרטיס השני לרבע הגמר. אלא שמלאגה ורומא לא היו תלויות כל כך בעצמן, שכן ניצחונה של ברצלונה על סגנית אלופת אירופה הבטיח לה את הכרטיס להצלבה.

מרכוס הייסליפ פתח בסערה והעלה את הספרדים ל-2:10 בדרך ליתרון 12:19 ברבע הראשון. גרגור פוצ'קה התעורר בתחילת הרבע השני, והאיטלקים נשארו קרובים למארחת, שהוליכה 29:33 במחצית. מלאגה שלטה בתחילת הרבע השלישי ועלתה ליתרון 13. רוקו-לני אוקיץ' השאיר את רומא במשחק, ובסוף השלישי הוליכו שחקניו של סרג'יו סקאריולו 46:54. הרומאים נשברו, ובמחצית השנייה מלאגה שעטה קדימה, תוך שעין אחת שלה צופה אל ברצלונה ומקווה להפסד קטאלוני. אבל לדאבון לבם של האנדלוסים, ברצלונה ניצחה את צסק"א, ולמרות שמלאגה הביסה את רומא 58:79, זה לא הספיק והיא הודחה מהטורניר. טרל קסל ויירי וולש הוליכו את מלאגה עם 15 נקודות כל אחד, קרלוס חימנס תרם 12 ו-10 ריבאונדים ומרכוס הייסליפ הוסיף 10 ו-8 ריבאונדים. רודריגו דה לה פואנטה הצטיין ברומא עם 15, רוקו-לני אוקיץ' הוסיף 11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully