וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים ניצחה את עירוני ר"ג 85:90

רבע גדול של פניני הוביל את ירושלים לניצחון 85:90 על ר"ג. בני השרון-נהריה 82:85. גלבוע/עפולה-גליל 70:84. מכבי ת”א-אשקלון 81:108

מתחילת העונה, הסתמנה עירוני רמת גן כאחת מהפתעות העונה. מקבוצה שהיתה אמורה על הנייר להתמודד במאבק הירידה, מצאה את עצמה קבוצתו של רובי בלינקו במאבק על הפלייאוף, כנגד ענקיות כמו מכבי תל אביב, בני השרון והפועל ירושלים. אלא שהערב (ראשון) קיבלו הרמת גנים שיעור מאותה יריבה איתה הם נלחמים, הפועל ירושלים, שהתגברה על שלושה רבעים חלשים, וניצחה 85:90 במלחה.

מכבי תל אביב לקחה לעצמה יום חופש וטיילה מול האורחים מאשקלון, 81:108. בני השרון הבהירה לנהריה שהיא עדיין צריכה להשתפר אם היא מעוניינת להגיע לארבע האחרונות כשגברה עליה בשיניים, 82:85, וגליל עליון ממשיכה להסתבך, לאחר הפסד לאחרונה בטבלה, גלבוע'עפולה 70:84. מחר ייחתם המחזור, כשהפועל חולון תארח את מכבי ראשון לציון, שירדה באופן זמני למקום האחרון בליגה.

הפועל ירושלים - עירוני רמת גן 85:90

את המחזור החלה קבוצתו של דן שמיר מחוץ לארבע הראשונות, כשאת מקומה מחזיקה עירוני רמת גן החצופה, שכבר גברה על האדומים העונה. במשך רוב שלבי המשחק היה נדמה שהקסם של בלינקו שוב יעבוד, ועוד במלחה, אבל רבע רביעי נהדר של המארחים, עם הרבה מלחמה על כל כדור, בצירוף החלטות לא טובות של שחקני רמת גן, עזרו לירושלמים לקטוף ניצחון ביתי חשוב, 85:90, ולהיכנס בחזרה לתמונת הפיינל פור.

פעם אחר פעם מגיעה הקבוצה הקטנה מרמת גן, ומצליחה להפתיע את היריבה שלה בפתיחה, והרבע הראשון הערב לא היה שונה. קבוצתו של בלינקו פתחה חזק, בעיקר תודות לדקות טובות של ג'רום ביסלי שפשוט לא הצליח להחטיא. ירושלים חיפשה בעיקר את הזריקות מבחוץ, וספגה צעקות משמיר, וביסלי בדאנק ענק העלה את האורחים ליתרון 23:35. המארחים המשיכו לנסות את כוחם מבחוץ, אלא שהפעם השלשות של באוארס נכנסו, וצימקו ל-38:34. טולברט שוב הקלע ג'אמפ, וירושלים ביזבזה הזדמנות לזריקה אחרונה ברבע, וירדה בפיגור 47:40 במחצית.

ג'ייסון וולס וגיא פניני דאגו להחזיר את המארחת למשחק בתחילת המחצית השנייה והמשחק הפך לצמוד. בריאן טולברט קלע, ג'יימי ארנולד החזיר, ג'רום ביזלי עשה שתי נקודות, ג'ייסון וולס החזיר בשתיים משלו. רמת גן ידעה לשמור על היתרון הקטן שלה ול-10 הדקות האחרונות של המשחק התייצבה עם יתרון שביר 62:65.

גם בלינקו ידע שהיתרון הזה לא יחזיק, והוא צדק: לרבע האחרון הופיעה ירושלית המסוכנת, הלוחמת, שנטלה את היתרון 4 דקות לסיום ועלתה ליתרון 75:82. פניני היה בכל מקום, בעוד בלינקו היה עסוק בעצבים על המזכירות, ארנולד והחברים ניצלו זאת עד תום, וכשהאורחים הסתכלו על לוח התוצאות הם גילו שהם בפיגור גדול מדי כדי לחזור ממנו.

קלעו לירושלים: גיא פניני 26 (10 מ-17 מהשדה, 5 אסיסטים), ג'ייסון וולס וג'יימי ארנולד 14 כל אחד, טימי באוארס 11, דרור חג'ג' 10, אוריאן גרין 7 (8 ריבאונדים), ארז מרקוביץ' 6, שרון ששון 2.

קלעו לרמת גן: בריאן טולברט 27 (8 ריבאונדים, 5 אסיסטים), ג'רום ביסלי 20, רוב בראון 17, ניר כהן 8, שמוליק ברנר 7, אורי יצחקי 5, בנט דייויס 1.

דן שמיר: "אנחנו הבאנו את המצב הזה על עצמנו, ועכשיו אנחנו נצטרך להוציא אותנו מזה. יש לנו עוד עשרה משחקים בליגה עד לסיום העונה, וכל אחד מהם יהיה קשה כמו היום. אסור להמעיט בערכו של שום ניצחון, בטח שלא בזה".

רובי בלינקו נשמע נסער במיוחד בסיום: "המזכירות הטעתה אותנו היום פעמיים בנושא של פסקי הזמן. בטיים אאוט האחרון שאלתי כמה זמן יש לי ואמרו לי שתי דקות. אם הייתי יודע שזה רק דקה לא הייתי לוקח. גם בחצי הראשון הייתה בעיה כזו. זו שערורייה שאין כדוגמתה. גם הטיים אאוטים בסוף היו של דן שמיר. אני לא יודע אם זה הפסיד לנו את המשחק, אבל זה לא נתן לי את הצ'אנס לסדר את הקבוצה שלי".

בני השרון - עירוני נהריה 82:85

הקבוצה של אריאל בית הלחמי הוכתרה פעם אחר פעם העונה כאכזבת העונה, עם סגל נהדר שלא מצליח להשיג ניצחונות. אלא שבשבועות האחרונים מצליחה נהריה לחזור לעצמה, וזאת ניתן היה לראות בניצחון הגדול על הפועל ירושלים. הערב, במאבק ראש בראש עם אחת המתמודדות הראשיות שלה למירוץ לפיינל פור, נהריה הצליחה להשיג קאמבק נאה, אבל נכנעה לבסוף לקבוצה של אפי בירנבוים.

מאיר טפירו פתח מצויין עם כל 7 הנקודות של קבוצתו, שנראתה מעט אבודה בפתיחה, ונהריה ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון. אלא שאז עשו האורחים ריצת 2:10 משלהם, ועברו להוליך 12:20. נהריה המשיכה להיתקע בהתקפה, והמארחים ניצלו זאת כדי לפתוח פער של 13 ברבע השני. דווקא אז החליטה נהריה שהיא חוזרת למשחק כשאוטיס היל וג'ון גילכריסט מוליכים ריצת 2:9 ומורידים את הפיגור ל-6 נקודות. נהריה התקשתה לעצור את אנדודי איבי, שהפציץ מכל טווח וסיים את המחצית הראשונה עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים, בעוד קבוצתו ירדה ביתרון נמוך משרצתה, 38:46 במחצית.

גילכריסט פתח את הרבע השלישי וניסה להחזיר את האורחים, אבל מישהו שכח בנהריה שהיד של ג'ייסון וויליאמס היא לא דבר שכדאי להתעסק איתו, ושתי שלשות שלו הקפיצו את היתרון ל-49:58. אבל נהריה לא הסכימה לוותר בשום שלב ונהנתה מדקות טובות של אשנטה ג'ונסון ושל היל כדי לשמור על פער סביר מבני השרון, כששלשה של ברק פלג מורידה את הפיגור הסגול ל-3 בלבד פחות מ-3 דקות לסיום המשחק. 5 נקודות רצופות של אשנטה ג'קסון מהעונשין הורידו ל-82:81, 7 שניות לסיום, אבל גריזארד המצויין קלע פעמיים מהקו. נהריה הצליחה להגיע לשלשה טובה של פלג, אבל הכדור הלך החוצה, ושלח את בני השרון לחגוג.

קלעו לבני השרון: אנדודי איבי 24 ו-8 ריבאונדים, ג'ייסון וויליאמס 20, מאיר טפירו 15 נקודות, 11 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, רון גריזארד 11, עוסמאן סיסה 10, ארז כץ 4.

לנהריה: אשנטה ג'ונסון 21, אוטיס היל 19, ג'ון גילכריסט 14, ברק פלג 11, מתן נאור 10, אבי סוכר, אדריאן פלדג'ר וסשה אוצ'וקוליץ' 2 כ"א.

אפי בירנבוים: "חששתי מנהריה במהלך המחצית השניה אז עשיתי שינויים וזה קצת פגע בנו. בסך הכל הראינו אופי ואני מאוד מרוצה". רוד גריזארד שקלע 11 נקודות ברבע האחרון: "שיחקנו רק 20 דקות טובות שהספיקו לניצחון. אני חושב שאם נשחק 40 דקות טובות נוכל לקחת אליפות".

אריאל בית הלחמי: "הגענו לזריקה טובה בסוף, ואין לי טענות לא לזריקה ולא לצורה שבה שיחקנו. הייתה תקופה שבה לא שיחקנו כדורסל של פיינל פור והיום הוכחנו שאנחנו כן יכולים. אם נמשיך ככה יכולים לקרות לנו דברים טובים".

מכבי תל אביב - אליצור אשקלון 81:108

בתקופה האחרונה, העולמות התהפכו ביד אליהו: במקום לדאוג מאירופה, ולהגיע ולטייל בליגה, הצהובים מנצחים ביורוליג, ונופלים דווקא מול הקטנטנות של ארצנו. אלא שגם האורחים שהגיעו הערב מאשקלון ידעו שהמשימה שלהם הולכת להיות לא פשוטה, במיוחד לאחר ניצחונם של הצהובים במדריד בשבוע שעבר, ומלבד רגעים בודדים במחצית הראשונה ובפתיחת השניה, הם לא באמת הקשו על קבוצתו של שרף, שניצחה בקלילות 81:108. מי שנהנה במיוחד מהניצחון הזה הוא עמרי כספי, אחריו עקבו נציגים מהסאן אנטוניו ספרס, וראו אותו מציג יכולת טובה.

קורי קאר וקולמן צלפו שתי שלשות כדי להוביל בפתיחה, אבל לאלופה היה את ניקולה וויצ'יץ' ומוריס, שלא נתנו לאורחים לברוח. נעימי עוד הצליח לשמור את היתרון אצל האשקלונים, אבל אז הגיע עמרי כספי, קלע 9 נקודות, ומכבי עלתה ליתרון 24:35. הצהובים כבר הוליכו ביתרון 11, אבל אז עלה סטיב בארט, ו-9 נקודות שלו השוו את התוצאה, 37:37. שם אשקלון נעצרה, והאלופה ניצלה זאת כדי לרדת ביתרון 45:55 במחצית.

את המחצית השניה מכבי התחילה מאיפה שהיא הפסיקה, וכספי הטביע שוב ושוב על ראשם של האשקלונים, כדי לפתוח פער של 14, 62:76. הלפרין חזר אל הפרקט וקלע בקלות, אשקלון החלה לאבד את המשחק ואת הראש, והאלופה ניצלה זאת כדי לבצע את הריצה שלה, כשהדקות האחרונות היו לפרוטוקול בלבד.

קלעו למכבי ת"א: יותם הלפרין 15, עמרי כספי 14, דרק שארפ 12, אסטבן באטיסטה, וונטיגו קאמינגס וניקולה וויצ'יץ' 11 כ"א, טרנס מוריס 10 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 איבודים, ליאור אליהו 9 נקודות, 10 ריבאונד ו-7 אסיסטים, דייויד בלונתטאל 7, וויל ביינום 6, אלכס גרסיה 2.

לאשקלון: כריס מאסי 23 ו-10 ריבאונדים, יובל נעימי 17, סטיב בארט 13, קורי קאר 9, ה.ל קולמן ו-ווין וואלאס 6 כ"א, מושון יעקוסי 5, דרור דוידי 2.

יותם הלפרין אמר בסיום: "אפשר להתחיל לחשוב על ז'לגיריס. עשינו משחק טוב היום, במיוחד במחצית השנייה. זה חשוב לנו, בדרל כלל אחרי משחק טוב בליגה אנחנו משחקים טוב באירופה. העונה עוד לא נגמרה, עכשיו אנחנו בעיצומו של המאני טיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הפועל גלבוע/עפולה - הפועל גליל עליון 70:84

אין אחד במדינה שיכול להבין לחלוטין את מה שקורה בגלבוע/עפולה. הקבוצה שנתנה עונה טובה לפני שנה, פתחה טוב, נקלעה לרצף הפסדים, שקעה למקום האחרון בליגה, ונראתה לרגע בדרכה הבטוחה לליגה השניה. אלא שלפרקים מראים שחקניו של יאור ניצוצות כדורסל נהדר, והערב זה בדיוק מה שקרה: המארחים שלטו ללא עוררין מול החבורה השבורה מהגליל, והראתה שבמירוץ להישארות בליגה, היא עדיפה על הצפוניים.

המשחק נפתח בקצב מצויין, ודקות טובות של יוגב אוחיון וגילי מוסינזון שמרו את האורחים קרוב, אבל אז פתחה עפולה/גלבוע בריצה של 0:10, בעיקר תודות לאוואג'ובי, הול ולמונט ג'ונס, אקס גליל, שהובילו את המארחים ליתרון 13:24. נקודות של ארון ניקסון ומייקל קמפבל בפתיחת הרבע השני החזירו את הגליל למינוס 5, אבל חנן קולמן ואדם הול החזירו את עפולה לפלוס 10, לפני שג'אי לואיס שוב דאג להוריד. אבל פרנקו לא הצליח לגרום לשחקניו לחבר שתי התקפות טובות יחדיו, עפולה שוב לחצה על הדוושה, ושמרה את האורחים על 29 נקודות בלבד ב-20 דקות של משחק, והוליכה 29:44 במחצית.

לאחר מחצית ראשונה רדומה, עלו שחקניו של פרנקו בטירוף לרבע השלישי, כשיוגב אוחיון ממשיך להריץ מצויין את ההתקפה, והצליחו לצמק עד 49:43. האורחים החלו להילחם על הריבאונד לאחר שבתחילת המשחק קבוצתו של יאור שלטה ללא עוררין, אבל איבודי כדור וזריקות חסרות אחריות שוב נתנו את המרחב לעפולה לעלות לפער דו ספרתי. יוגב אוחיון עוד פתח את הרבע האחרון עם לייאפ שצימק ל-8, אבל אז 8 נקודות רצופות של ריבון קובייל סימנו את הבריחה של המקומיים, וכשיבזורי וג'ונס מסייעים לו. גם שלשה של מוסינזון לא עזרה לגליל לקום מהפרקט.

קלעו לעפולה/גלבוע: טונג'י אווג'ובי 20 (7 ריבאונדים), למונט ג'ונס 11 (5 אסיסטים, 6 איבודים), גור פורת (10 ריבאונדים) ג'רמיין הול וריבון קובייל 10 כל אחד, חנן קולמן 9, עמית בן דוד 7, אדם הול 4, דגן יבזורי 3.

לגליל: יוגב אוחיון 20 (7 אסיסטים), ארון ניקסון 14 (ריבאונדים), גילי מוסינזון 13, ג'יי לואיס 10, קליף בראון 6, אבי בן שימול 5, מייק קמפבל 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully