וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה 89:97 את הפועל גליל עליון

ירושלים שבה למסלול הניצחונות אחרי שהתייצבה בכפר בלום, והנחילה להפועל גליל עליון הפסד שלישי רצוף 89:97

הפועל ירושלים שמרה הערב (שני) על מקומה בתמונת המאבק על הפיינל פור, אחרי שניצחה בכפר בלום את הפועל גליל עליון 89:97. האדומים ממלחה הגיעו למשחק עם הזר השמיני שלהם העונה, אוראין גרין, שהציג משחק הגנה טוב ואתלטיות, אך כצפוי, לא התגלה כמוביל כדור גדול, שיכול להקל מהעומס על כתפיו של דרור חג'ג'. ירושלים נהנתה מיום מצוין של גיא פניני, שקלע 25 נקודות, ויד חמה של שרון ששון, שסיים עם 18 נקודות (5 מ-6 מחוץ לקשת).

גליל עליון של דני פרנקו נראתה עד כה טוב בהרבה מהקבוצה חסרת הדרך של אלי קנטי, אלא שההפסד הזה, השלישי ברציפות, מציב אותה בנקודה לא סימפטית, והיא עדיין מסובכת עמוק בתחתית, שם תמשיך להילחם עם גלבוע/עפולה ומכבי ראשון לציון.

מהלך המשחק

גליל עליון פתחה עם ארון ניקסון, מייק קמפבל, יוגב אוחיון, קליף בראון וגילי מוסינזון. החמישייה של ירושלים כללה את ראמל קארי, דרור חג'ג', שרון ששון, גיא פניני וג'יימי ארנולד. דקות הפתיחה בגליל היו שייכות לגילי מוסינזון, שקלע את 6 הנקודות הראשונות של קבוצתו. שחקני הגליל ליקטו ריבאונדים בהתקפה ועלו ליתרון 9:16 באמצע הרבע. דן שמיר הכניס את אוריאן גרין להופעת בכורה במדי ירושלים, בתקווה להכניס מהירות ואתלטיות לקו האחורי, שלא סיפק נקודות עד אותו שלב. ירושלים איבדה כדורים בהתקפה ואיפשרה לגליל להוליך 18:28 בתום הרבע. מוסינזון סיים את הרבע עם 11 נקודות.

ג'אי לואיס פתח את הרבע השני עם נקודות לזכות הגליל, תוך שהוא סוחט שלישית מששון. אוריאן גרין נכנס לפעולה, סחט מאור איתן שתי עבירות מהירות, אבל האורחים לא הצליחו לצמק משום שסבלו ממשחק התקפה מפוזר. שתי שלשות רצופות של אור איתן וניהול משחק טוב של יוגב אוחיון העלו את הגליל ליתרון 10. ג'אי לואיס קלע 5 רצופות, ורגע לפני הבאזר ששון צימק בשלשה. במחצית הוליכו המארחים 48:51.

יוגב אוחיון ספג עבירה שלישית עם פתיחת הרבע השלישי, פניני הראה נוכחות מתחת לסל הגליל, אבל לא הצליח לעצור בהגנה את קליף בראון. טימי באוורס חדל מלהיות פאסיבי, ושלשה של ג'ייסון וולס סימנה מהפך בתוצאה. ירושלים הוליכה 66:67 בתום הרבע השלישי.

ירושלים פתחה את הרבע הרביעי עם נקודות של פניני מהקו, ושלשה של ששון. הגליל התקשתה להתמודד עם אגרסיביות האורחים, ודני פרנקו הכניס את בראון ומוסינזון כדי להכניס קצת מרפקים לצבע, אך זה לא מנע מירושלים לטפס ליתרון 10. בשלב הזה שחקני הגליל הרימו ידיים, ג'אי לואיס ספג רביעית, דורון שפר נכנס, אך לא הפיח רוח חיים בשורות המארחת, ובסיום ירושלים מנצחת 89:97.

קלעו לגליל עליון: ארון ניקסון 17 נקודות, מייק קמפבל 16, גילי מוסינזון (6 איבודים) 15, קליף בראון (8 ריבאונדים) 13, ג'אי לואיס 11, אור איתן 10, יוגב אוחיון (6 חטיפות, 5 אסיסטים) 7, כן שותף דורון שפר.

קלעו לירושלים: גיא פניני (5 ריבאונדים) 25 נקודות, שרון ששון (7 ריבאונדים, 5 מ-6 לשלוש נקודות) 18, אוריאן גרין וג'ייסון וולס 12 כל אחד, טימי באוורס 11, ארז מרקוביץ' 9, ג'יימי ארנולד 6, דרור חג'ג' ונואל פליקס 2 כל אחד, כן שותפו ראמל קארי ויהוא אורלנד.

פרנקו: "הליגה מתקדמת, וזו הופכת להיות בעיה"

"גליל עליון היא קבוצה מוכשרת", אמר בסיום מאמן הפועל ירושלים דן שמיר. "היינו צריכים לעבור את ההתחלה, כדי למצוא את עצמנו במחצית השנייה, לעשות את הפריצה ברבע האחרון ולנצח. אפילו כשהגעתי לכאן עם מכבי תל אביב היה קשה. לא שיחקנו חכם, והם הענישו אותנו. אבל בסופו של דבר קלענו כמעט 100 נקודות, כך שאת שלנו עשינו". לגבי הזר החדש, אוריאן גרין, אמר שמיר: "רואים שיש לו מה לתת לנו, מבחינה פיזית, בהגנה, ביכולת המסירה".

שמיר התייחס למשחק במחזור הבא מול עירוני רמת גן: "אין אמנם פלייאוף בליגה, אבל מכאן ואילך כל משחק הוא משחק פלייאוף בשבילנו. ניתן ב-11 המשחקים הבאים את כל מה שיש לנו על המגרש, כי זה יהיה מאבק על הפיינל פור".

הזר החדש של הקבוצה, אוריאן גרין, אמר: "רק רצינו להגיע ולנצח. אני שמח שתרמתי לניצחון. אנחנו יכולים ללכת רחוק מאוד. השמיים הם הגבול".

"זו לא פעם ראשונה שזה קורה לנו. אנחנו לא עקביים ולא יציבים", אמר בסיום מאמן הגליל, דני פרנקו. "הובלנו בעשר נקודות, אבל היינו חסרי סבלנו וקצת חמדנים. היו כמה איבודי כדור והמשחק ברח. לא קרו על המגרש דברים שאנחנו רוצים. הבאנו כמה דברים הגנתיים, שלא עבדו טוב בחצי השני. זה עניין של ריכוז ופחות לחיות על אינסטינקטים. עוד ריכוז, היה חוסך מאיתנו איבודי כדור, שחלקם היו מאוד משמעותיים".

"ירושלים היא קבוצת התקפה מהטובות בליגה ולא קל לשמור עליהם", החמיא פרנקו ליריבה. "אנחנו צריכים להיות יותר אגרסיביים וגם להתחזק. אנחנו מדברים על כך כבר חודשיים. זה צריך לקרות כי הליגה מתקדמת וזו הופכת להיות בעיה. בשבוע הבא אנחנו נוסעים לעפולה למשחק חשוב לשתי הקבוצות. נראה שעקב טעויות בדרך, שתי הקבוצות למטה. אני מקווה שיהיה בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully