וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזור 23: מכבי תל אביב - הפועל תל אביב

ניר לוין התמוגג משער הניצחון של שבחון בדרבי. גוטמן האשים את אנטבי בשער של קמנאן: "אין סיבה שהוא ייצא לעשות לחץ משבעים מטר"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

אחרי שהפסידה את שני הדרבים הקודמים העונה, מכבי תל אביב היתה חייבת להחזיר לאוהדיה את הצבע לפנים, והערב (ראשון) ניר לוין ושחקניו עשו את זה עם ניצחון 1:2 על הפועל תל אביב, שהרחיק את הצהובים מאיזור הסכנה, וסיבך את האדומים בחזרה בקרבות התחתית.

לוין: "החזרנו קודם כל לעצמנו את הכבוד"

ניר לוין צהל בסיום: "זה לא שהחזרנו להפועל, החזרנו קודם כל לעצמנו את הכבוד, והחזרנו לקהל הנפלא שלנו. אחרי שהפסדנו פעמיים בדרבי, היה חשוב מאוד שננצח. סך הכל הדרבי הזה ענה על כל הציפיות, עם הרבה דרמה ושלושה שערים".

לגבי חזרתו של יוסי שבחון, שכבש את שער הניצחון בדקה ה-89, אמר לוין: "יוסי היה חסר תקופה ארוכה, והוא עדיין לא בריא במאה אחוז, ולכן מלכתחילה תוכנן שהוא ייכנס לפרק זמן קצר. בסופו של דבר אף במאי לא יכול לכתוב תסריט יותר יפה מזה, שיוסי נכנס כמחליף אחרי חודש שהוא לא שיחק, ומכניס את שער הניצחון".

גיבור היום, שבחון, היה נרגש: "היה חשוב לא להפסיד ולשמור על רגיעה. גם כשנכנסתי אמרתי לשחקנים שיישמרו על שקט, אין דבר יותר מתוק מלראות את האוהדים של מכבי חוגגים ככה. חשבנו כל השבוע על כל מה שהיה בדרבים הקודמים ואמרתי כבר באמצע השבוע שחשוב לנצח את הדרבי הזה בשביל האוהדים. מעכשיו כל משחק בשבילנו הוא מבחן, ואנחנו עדיין נלחמים על ההישארות בליגה, כי עוד לא הבטחנו כלום".

הבעלים, אלכס שניידר, שחזה לראשונה בניצחון של קבוצתו החדשה, אמר לשחקנים בחדר ההלבשה: "שמחתי מאוד לראות אתכם. נהנתי, ואני רוצה שתיראו פה בכל משחק עד סוף העונה". לעיתונאים אמר שניידר: "אני מאוד שמח, הניצחון הזה נותן לכולנו מוטיבציה לקראת העתיד. מוקדם עדיין להגיד שנשארנו בליגה, אבל נראה שכן. הקהל שלנו הכי טוב במדינה ואני מודה לו. ננסה לתת לו יותר זמנים טובים".

אבי נמני אמר לאחר המשחק: "זה היה ניצחון מאוד חשוב, בעיקר בשביל האוהדים הנפלאים. עדיין לא נחלצנו מהתחתית ואנחנו נוכל לחגוג הערב, זה לגיטימי, אבל כבר בשבת מחכה לנו משחק לא פחות חשוב בהרצליה ונצטרך לשמור על יציבות בניגוד למה שהיה עד עכשיו, שהיה לנו הפסד אחרי כל ניצחון. הבחורים הראו הרבה אופי ונחישות, ועד סוף העונה כל משחק חשוב".

רודי חדד, שעלה בדקה ה-27 והתחיל את המהלך שהוביל לשער השוויון, אמר: "הייתי מאוד עצבני כששמעתי שאני לא משחק, אבל שמרתי את זה בפנים, ורק חיכיתי להזדמנות שלי לעולת למגרש ולתת מאה אחוז מהיכולת שלי. הניצחון הזה מוקדש לאוהדים, שחקנים ולכל המועדון הנפלא הזה".

גוטמן מצא את האשם בהפסד

אצל האדומים, היה אלי גוטמן נסער מאוד בסיום: "אותם דברים שקרו לנו במשחק מול קרית שמונה חזרו על עצמם. אין סיבה שיגאל אנטבי ייצא בדקה ה-42 לעשות לחץ שבעים מטר מהשער שלנו. יש משחקים שלא משלמים בהם על טעויות כאלה, ויש כאלו שכן. ואז חטפנו שער בדקה ה-90 ממצב נייח, זה כבר חלק מהכדורגל".

טל חן, שכבש את שער היתרון המוקדם של הפועל, אמר: "חבל שהפסדנו, גם בקרית שמונה וגם כאן. היינו יכולים להוציא לפחות תיקו. אלו היו יכולות להיות שתי נקודות חשובות למאבק. עכשיו צריכים להיות חכמים וחזקים, הדרך להישארות בליגה עוד ארוכה. היינו בפער של חמש נקודות מהקו האדום וזה היה חוף מבטחים. אנחנו מועדון גדול ויש דרישות וציפיות".

האווירה בחדר ההלבשה לאחר ההפסד הייתה קשה, שחקנים לא דיברו, כל אחד היה מרוכז בעצמו, "היינו חייבים את הניצחון הזה, לא קל להפסיד, במיוחד לא בדרבי". אריה הרשקוביץ, שניסה להכניס את השחקנים לאנרגיות הנכונות לפני המשחק, הציג להם כותרות עיתונים שונות, של ניצחון והפסד, לצערו ולצער הקבוצה, יתעוררו האדומים לכותרות, לא מעודדות, הפועל ת"א רשמה הפסד 13 העונה ונותרה במקום ה-10 עם 22 נקודות מרחק נקודה אחת מהקו האדום.

25 אוהדים נעצרו ביום הדרבי. 7 אוהדים נעצרו עוד בשעות הצהרים לאחר שהיו מעורבים בקטטה, 8 נוספים נעצרו על ספסרות והשאר נעצרו עקב הפרת סדר.

בסיום המשחק נרשמה ביציע העיתונאים תקרית בין שמעון ציטרון, שהיה בעבר חבר הנהלה בהפועל תל אביב, לכמה מהעיתונאים. ציטרון לא אהב את העובדה שעיתונאים מסויימים חגגו את ניצחונה של מכבי תל אביב, והתעמת עם אחד מהם תוך שהוא קורע מעליו את התג, מקלל במילים קשות ומאיים על העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully