וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרק שארפ: "אנחנו פשוט מתקפלים"

גם קפטן מכבי תל אביב יודע שלקבוצתו יש בעיה עם סגירת משחקים. צביקה שרף: "הכל פתוח". פאניוטיס יאנאקיס: "הגיע לשחקנים שלי"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

בשבוע האחרון דובר על כך שבמכבי תל אביב מעוניינים להחתים שחקן שיחזק את הקבוצה, אולם אחרי המשחק הערב (חמישי), נראה שהבעיה היא בכלל מנטלית. הצהובים-כחולים הפסידו 87:82 בבית לאולימפיאקוס, עם עוד תצוגת נפל ברבע האחרון, וגם בהנהלה יודעים שככה אי אפשר להמשיך.

בעקבות ההפסד, חייבת מכבי תל אביב לנצח במדריד, ובמשחק האחרון בבית את ז'לגיריס כדי לתפוס את המקום הראשון. במידה והצהובים לא יצליחו לגבור על הספרדים, יהיו חייבים לנצח את ז'לגיריס במשחק האחרון, ולקוות שאולימפיאקוס לא ינצחו את שני המשחקים הנותרים שלהם, אחרת הם יהיו מחוץ לשלב ההצלבה.

כתבי "הארץ" ורד כהן ואלי שווידלר מוסיפים כי ישיבת הדירקטוריון של מכבי ת"א השבוע היתה סוערת במיוחד, ועל הרעש היה אחראי בעיקר דייויד פדרמן. חבר ההנהלה זעם על כך שרשימת השחקנים שקיבלו אות הוקרה לפני המשחק מול ריאל מדריד לא עברה דרכו, למרות שעוצבה כולה על ידי שמעון מזרחי.

"זה לא מקובל עלי שהרשימה לא עברה את אישור ההנהלה", הטיח פדרמן במזרחי ובהמשך אף הביע מורת רוח מכך שהוא ורענן כץ נשארו בחוץ וצפו מהצד במזרחי עולה לבמה יחד עם השחקנים שבחר. "זה מאוד איכזב אותי", הבהיר פדרמן ליו"ר.

"שיחקנו כדי לא להפסיד, לא כדי לנצח"

אופציות העלייה ומאבקי הכוח עוד יעסיקו את הנהלת מכבי. את מאמן האלופה הישראלית, צביקה שרף, העסיקה תוצאת המשחק ועוד קודם הוא ביקש להכניס קצת פרופורציות להפסד: "קודם כל, היה פיגוע היום. בשם הקבוצה ובשם השחקנים שלי, אני רוצה למסור את תנחומינו למשפחות ולנפגעים". לאחר מכן, התפנה שרף לסיבות בגללן שוב איבדה קבוצתו את המשחק: "יש הרבה דברים שאין לי הסבר אליהם. התוצרת ההתקפית שלנו לא היתה טובה. זה לא משחק ראשון שהרבע הרביעי שלנו פחות טוב משאר הרבעים, אבל זה לא שיש לי פיתרון בכיס".

למרות זאת, שרף לא חושב שהסיכויים להעפיל לשלב ההצלבה, אבדו: "חבל שהפסדנו את המשחק הזה בבית, שיכול היה לעזור לנו מאוד בהמשך הדרך. ננסה בשני המשחקים האחרונים לעשות את המקסימום שאפשר להוציא מהבית הזה. הבית עכשיו פתוח לכולם. ריאל ניצחה משחק חשוב בז'לגיריס, ושבוע הבא יהיו שני משחקים שיהיו חשובים לכל הקבוצות, כך שהכל פתוח".

באשר לסוגייה מדוע לא שיחק דייויד בלות'נטל, שהיה אחד המצטיינים אצל הצהובים, בדקות האחרונות, אמר שרף: "זאת היתה החלטת מאמן. בלות'נטל היה טוב, אבל בגלל הלחץ ומובילי הכדור שלהם, היינו צריכים מובילי כדור, ושומר טוב על גריר, אז הכנסנו את גארסיה".

בלות'נטל, שעלה להתקפה האחרונה וניסה להשוות את התוצאה עם שלשה, אך החטיא אותה, אמר: "זאת היתה זריקה לא טובה, אבל הייתי צריך לקלוע אותה". באשר למשחק עצמו, אמר השחקן: "הפסקנו להיות אגרסיביים בהתקפה, ונבהלנו בהגנה. קשה לנו להפסיד, במיוחד בבית, אבל צריך ללמוד מזה. ברבע האחרון, מי שנמצא על המגרש צריך לא לפחד לעשות טעויות, לא להסתכל מעבר לכתף ולהוציא לפועל, וזה משהו שאנחנו צריכים לעבוד עליו".

קפטן מכבי תל אביב, דרק שארפ, התייחס גם הוא להתפרקות של הקבוצה בדקות האחרונות: "אנחנו פשוט מתקפלים, ולא משחקים כדי לנצח, אלא משחקים כדי לא להפסיד. אנחנו צריכים לגמור את המשחק כשאנחנו מובילים ב-12 הפרש". כשנשאל לגבי הסיכויים של קבוצתו להעפיל לשלב הבא, אמר הגארד: "כמובן שאנחנו יכולים להגיע לפיינל פור. אנחנו מנצחים את שני המשחקים האחרונים ואנחנו במקום הראשון בבית".

טרנס מוריס, שהיה מצויין בחמצית הראשונה, נשמע מתוסכל במיוחד בסיום: "אני חושב שברבע האחרון הם המשיכו לשחק אגרסיבי. 11:26 ברבע האחרון, מה כבר אפשר להגיד. לא חשבנו על הטעויות בסוף, וצריך לתת קרדיט לאולימפיאקוס, ששיחקו טוב יותר ברבע האחרון".

ניקולה וויצ'יץ', שקיבל במהלך המשחק עבירה בלתי ספורטיבית ונראה מסוכל מאוד מהשיפוט, אמר: "קשה להבין את הדברים האלה. אלה דברים שאנחנו חייבם לשנות מהר. המומנטום בשתי התקפות הפכו את המשחק, והתחלנו רק לשחק כדי לא להפסיד. הלחץ הכריע אותנו".

אסטבן באטיסטה, שהיה חלש הערב, אמר: "אנחנו צריכים למצוא פיתרון, כי יש לנו משחקים קריטיים עכשיו. המשחק הוא 40 דקות, ואתה צריך להיות בוגר ומקצוען כדי ללמוד מהטעויות, כי יש לנו משחק קשה מאוד במדריד שבוע הבא".

"הגיע לשחקנים שלי"

המאמן המנצח, פאנאיוטיס יאנאקיס, נשמע מרוצה במיוחד בסיום: "למרות שלמכבי היו 30 דקות טובות במהלך המשחק, לא הפסקנו לנסות, לשבור את ההתקפה שלהם ולנצל את החולשות בהגנה שלהם. הגיע לשחקנים שלי. עבדנו קשה מאוד בשבועות האחרונים כדי לשנות את המנטליות שלנו. אני מקווה להמשיך באותה דרך, ואני מאמין שאנחנו יכולים להיות טובים אפילו יותר במשחק הבא".

כשנשאל על היריבה אותה ניצח, בראשה עומד אחד מחבריו, צביקה שרף, אמר יאנאקיס: "בהצלחה למכבי. אני מאמין שמכבי היא אחת הקבוצות הטובות במפעל, והאוהדים שלהם באמת אוהבים כדורסל, ואני אוהב להיות באולם הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully