וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאקוס ניצחה את מכבי ת"א 82:87

הצהובים הוליכו כבר ב-14 הפרש מול אולימפיאקוס, אבל כפי שקורה להם פעם אחר פעם העונה, הם התפרקו ברבע האחרון, והפסידו 87:82

אם מישהו עוד צריך היה הוכחה שהקבוצה של מכבי תל אביב עדיין עוברת תהליך התבגרות, הרי שהערב (חמישי) זה הגיע בגדול. מכבי תל אביב המשיכה להוכיח שהעונה, היא אמנם מסוגלת להגיע רחוק באירופה, אבל כל עוד היא תמשיך להתפרק במאני טיים, חלום הפיינל פור במדריד יישאר רחוק. כשהצהובים גברו על אולימפיאקוס של פאנאיוטיס יאנאקיס במשחק הראשון העונה, מיהרו כל הפרשנים לציין שמדובר בקבוצה יוונית חלשה ומפורקת, אבל הערב קבוצתו של יאנאקיס הראתה לכולם שאין להספיד אותה מוקדם מדי, וניצחה ביד אליהו, 82:87.

בעקבות ההפסד, חייבת מכבי תל אביב לנצח במדריד, ובמשחק האחרון בבית את ז'לגיריס כדי לתפוס את המקום הראשון. במידה והצהובים לא יצליחו לגבור על הספרדים, יהיו חייבים לנצח את ז'לגיריס במשחק האחרון, ולקוות שאולימפיאקוס לא ינצחו את שני המשחקים הנותרים שלהם, אחרת הם יהיו מחוץ לשלב ההצלבה.

היוונים פתחו מצויין את המשחק ורצו ליתרון מוקדם של 3:7, אבל אז התעוררו הצהובים, ובראשם דווקא קאמינגס, ושתי שלשות שלו החזירו את היתרון למארחים. דווקא אז נתקעו היוונים, ודקות טובות של הלפרין, הריצו את הצהובים עד ל-10 נקודות הפרש. דייויד בלות'נטל עלה בטירוף לרבע השלישי והשיב עם שלוש שלשות רצופות, שהקפיצו את ההפרש עד ל-14 הפרש.

אבל תסביך הרבע הרביעי הידוע של קבוצתו של שרף חזר והיכה, שחקניו קפאו בהתקפה, ונתנו לאולימפיאקוס לחזור, והאדומים עלו שתיים וחצי דקות לסיום המשחק ליתרון 76:77. גם צעקותיו הרמות של שרף לא עזרו, והיוונים שייטו אל דקה וחצי קלילות בסיום, כשהצהובים לא מצליחים להשיג סל במשך דקות ארוכות, ורושמים רבע אחרון נוראי, אותו הפסידו 26:11. בקצב הזה, לא רק החזית האירופאית שלהם בסכנה, גם הליגה לא הולכת להיות סלחנית.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם יותם הלפרין, וונטיגו קאמניגס, טרנס מוריס, אסטבן באטיסטה ודייויד בלות'נטל.

אולימפיאקוס העלתה בחמישייה את לין גריר, קינטל וודס, רודריק בלקני, פאנאיוטיס ואסילופולוס ואיוניס בורוסיס.

היוונים פתחו מצויין וניצלו את השאננות של מכבי תל אביב. ואסילופולוס ובורוסיס העלו ליתרון ראשון, ולין גריר בשלשה קבע 3:7, אבל שתי שלשות של בלות'נטל העבירו את היתרון לצהובים. מכבי לא הצליחה לעצור את גריר, ששוב צלף שלשה, ומיד לאחר מכן שלח אסיסט לג'קסון, שעלה מהספסל. האלופה הישראלית הגיבה מיד עם חטיפה ושלשה גדולה של קאמינגס. ג'קסון המשיך לחפור מתחת לסל, מוריס צלף שלשה מהעבר השני, אבל סל ועבירה של גריר הורידו את הקבוצות כשהמארחים מוליכים 21:25 בתום הרבע הראשון.

ניקולה וויצ'יץ' פתח את הרבע השני עם נקודות, וחמש נקודות רצופות של וויל ביינום העלו את היתרון הצהוב ל-9 נקודות. פרינטזיס נכנס וצימק את הפער, אבל נקודות של הלפרין, ועוד שלשה של מוריס קבעו 27:37. הלפרין החל להריץ מצויין את ההתקפה התל אביבית, שלא נתנה ליוונים להתקרב. טרנס מוריס לקח ריבאונד בהתקפה והעלה ל-12, אבל ג'קסון הפציץ מחוץ לקשת, ועוד שלשה של ואסילאידיס הורידה ל-42:45. הצהובים חזרו אל קאמינגס ששוב פגע מחוץ לקשת, וקבע 44:50 לזכותה של מכבי תל אביב במחצית.

בלות'נטל פתח מצויין את הרבע השלישי עם שלוש שלשות רצופות, שהקפיצו את היתרון עד ל-13 נקודות. אלא שדווקא כשבצד הצהוב מצאו את הקצב שלהם, החזיר גריר בשלשה, ובאטיסטה עשה עבירה בלתי ספורטיבית, שעזרה ליוונים להתקרב עוד יותר. באטיסטה גמל לקבוצתו, כשקלע 4 נקודות רצופות, ועוד שלשה של מוריס העלתה את הצהובים ל-53:67. וודס צלף מחוץ לקשת, וקבע 61:71 לצהובים בסיום הרבע השלישי.

וויצ'יץ' פתח את הרבע הרביעי עם עבירה בלתי ספורטיבית על מארק ג'קסון, ובצד ההתקפי הוא נראה מתוסכל במיוחד, לאחר שלא קיבל את השריקות שרצה מהשופטים. ואסילופולוס ניצל את הרגיעה כדי לצלוף במחוץ, ולצמק ל-4 נקודות הפרש בלבד. מכבי המשיכה להיתקע בהתקפה, בלקני צלף, וסל של ואסילופולוס קבע 74:75 בלבד, וסל ועבירה של פרינטזיס העלה את היוונים ליתרון, 76:77. משם, המומנטום היה בצד האדום, ושחקניו של יאנאקיס לא התקשו בשתי הדקות שנותרו לשלוט, ולהיעזר בהחטאות של מכבי כדי לנצח את המשחק החשוב.

סטטיסטיקה

קלעו לאולימפיאקוס: לין גריר 28 (6 אסיסטים), מארק ג'קסון 15 (7 חטיפות), פנאיוטיס ואסילופולוס 10, גיורגיוס פרינטזיס 9, יואניס בורוסיס ורודני בלנקי 8 כל אחד, קוסטאס ואסילאידיס 5, מילוס טאודושיץ' וקינטל וודס 2 כל אחד.

קלעו למכבי תל אביב: דייויד בלות'נטאל 19, טרנס מוריס (10 ריבאונדים) ואסטבן באטיסטה (8 ריבאונדים) 15 כל אחד, וויל ביינום 13, וונטיגו קאמינגס 8 (7 אסיסטים), יותם הלפרין וניקולה וויצ'יץ' (5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים) 6 כל אחד, אלכס גארסיה ודרק שארפ שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully