וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע אופ"א: באיירן מינכן דורסת

הבווארים המשיכו במסע לזכייה בגביע אופ"א עם 0:5 ענק מול אנדרלכט בבריסל. פיורנטינה - אברטון 0:2, טוטנהאם - פ.ס.וו 1:0

אחרי שהתבהרה תמונת משחקי רבע הגמר של ליגת האלופות, יצאו היום (חמישי) משחקי שמינית גמר גביע אופ"א לדרך. הגביע, שנחבט ובוקר על ידי רבים ממומחי הכדורגל העולמי, אכן סיפק כמה מהמשחקים הבינוניים בשלבי הגמר של השנים האחרונות, אך נראה שהשנה הוא יכול להעניק לצופיו כמה מרגעי השיא של העונה.

באיירן מינכן היא אחת מהסיבות לכך והבווארים, שבנו השנה קבוצה שכולה קוראת ליגת אלופות, התארחו אצל אנדרלכט הבלגית, הביסו אותם 0:5 ולמעשה הבטיחו את מקומם בשלב הבא.

באיירן היא לא הנציגה הגרמנית היחידה בשלב השמינית, אבל לאחת אחרת, ורדר ברמן, הלך הרבה פחות והיא הפסידה 2:0 בגלאזגו לריינג'רס המקומית. גרמניה אחת שבטוח תעלה לשלב הבא תיבחר מהמפגש בין באייר לברקוזן להמבורג. במשחק הראשון, שנערך הערב בביי ארינה, ניצחה לברקוזן 0:1.

אברטון הלוהטת יצאה לפירנצה, אבל נעצרה על ידי פיורנטינה היומרנית, שגברה עליה 0:2 ואילו מארסיי נראית בדרכה לשלב הבא אחרי 1:3 ביתי על זניט סט. פטרבורג.

המאכזבת הגדולה של הערב הייתה הזוכה הטרייה בגביע הליגה האנגלי, טוטנהאם, שהפסידה לפ.ס.וו איינדהובן 1:0 בוויט הארט ליין ותתקשה לעלות מהגומלין בפיליפס ארנה. אנגליה אחרת, בולטון, סיימה בתיקו 1:1 מול ספורטינג ליסבון. במשחק שישלים את תמונת הערב תארח בנפיקה את חטאפה.

אנדרלכט - באיירן מינכן 5:0

אנדרלכט היא אלופת בלגיה וקבוצת פאר במדינתה, אבל העונה היא סובלת מעונה רעה במיוחד ועם נתוני הפתיחה הגם ככה נחותים שלה מול באיירן מלכתחילה, לסגולים לא היה סיכוי גם במשחק הבית.

9 דקות בדיוק החזיקו הבלגים מעמד לפני שהאמיט אלטינטופ שיגר טיל מ-27 מטרים שהרעיד את הרשת של דניאל זיטקה. מכאן המשחק היה שקול ושתי הקבוצות חילקו ביניהן את ההחזקה בכדור, אבל בדקה ה-44 הורחק מרצ'ין ואסילבסקי המארח בצהוב שני ובתוספת הזמן של המחצית הראשונה שם לוקה טוני סוף לסיפור כשהעלה את הבווארים ל-0:2.

באיירן המשיכה לנצל את יתרונה המספרי גם במחצית השנייה, אליה עלתה במטרה להרוג את המשחק כמה שיותר מהר. צמד קליל של לוקאס פודולסקי (57) ומירוסלב קלוסה (67) העלו ל-0:4 ופרנק ריברי חתם עם בעיטה חופשית פנטסטית 5 דקות לסיום. משחק הגומלין ייערך לפרוטוקול בלבד.

ריינג'רס - ורדר ברמן 0:2

שתי הקבוצות הגיעו למשחק בכושר מעולה, אבל הסקוטים השיגו את הניצחון, שבזכות העובדה שהם לא ספגו, הופך אותם לפייבוריטים לעלייה גם אחרי הגומלין בגרמניה.

ריינג'רס הייתה טובה יותר לאורך כל המשחק, החזיקה יותר בכדור וסיכנה יותר את השער אבל רק בדקה ה-45 גם מצאה את השער. דניאל קוסין, החלוץ הגאבונזי שהגיע בקיץ האחרון מלאנס הצרפתית ונהנה מהתאקלמות מצויינת בקבוצה הסקוטית, בעט כדור מחוץ לרחבה, טים ויסה כשל לעצור והמקומיים עלו ל-0:1. לריינג'רס זה לא הספיק והיא ביקשה לצאת לגרמניה עם מקדם ביטחון של יותר מ-0:1. שתי דקות בתוך המחצית השנייה סטיבן דייויס קירב אותה למטרה הזו עם עוד שער בו לשוער ויסה חלק גדול. עד הסיום לא הצליחו שתי הקבוצות לכבוש שערים שהיו משנים את פני המשחק לחלוטין והסקוטים ייסעו לגרמניה עם הרבה ביטחון.

טוטנהאם - איינדהובן 1:0

ג'ילברטו הברזילאי הגיע לטוטנהאם בפגרת החורף, אבל רק הערב עשה את הבכורה שלו כתרנגול. בכורה מסוייטת ביותר. טוטנהאם הייתה טובה יותר מההולנדים, אבל בדקה ה-34 כידרר המגן השמאלי הרזילאי באזור הרחבה ואיבד את הכדור לג'פרסון פארפאן. הפרואני חדר באין מפריע לרחבה האנגלית והכניע את פול רובינסון כדי להעניק לקבוצתו שער חוץ יקר באשמתו הישירה של ג'ילברטו.

השער הזה לא שינה את פני המשחק וטוטנהאם המשיכה להיות הקבוצה הטובה ביותר, אבל פ.ס.וו ניסתה לעקוץ והכריחה את הלונדונים להיזהר מספיגה נוספת ולהיקלע לפיגור שלא יהיה ניתן למחיקה. המשחק נמשך באותה מגמה עד סיומו, אבל שערים נוספים לא נכבשו. טוטנהאם תצא לאיינדהובן בשבוע הבא כשחרב ההדחה מונחת על צווארה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מארסיי - זניט סט. פטרסבורג 1:3

מארסיי נמצאת בכושר נפלא בליגה והמשיכה את הפורמה הנהדרת שלה גם הערב. מארסיי כרגיל נהנתה משירותיהם של צמד החלוצים הנפלא שלהם, ממדו ניאנג וג'יבריל סיסה, שגם היום המשיכו להפציץ. סיסה היה במקום כדי לכבוש ראשון בדקה ה-38 והלהוריד את הקבוצה של אריק חרטס למחצית ביתרון 0:1. למצית השנייה עלו השחקנים בכתום בסערה ונינאג כבש את השני בדקה ה-49. הרוסים של דיק אדבוקאט עוד לא התעוררו מההלם של ספיגת השער המהיר וכעבור 7 דקות העניש אותם סיסה עם השער השני שלו, כשקבע 0:3. אנדריי ארשבין רק צימק 8 דקות לסיום המשחק, אבל השער שלו עוד עשוי להתברר כחשוב ביותר במשחק הגומלין.

משחקים נוספים:

בנפיקה - חטאפה 2:1

הקבוצה המדרידאית הקטנה, שהספיקה כזכור להפסיד אפילו להפועל תל אביב בתחילת העונה, השיגה מקדמה ענקית לקראת העפלה לרבע הגמר בהופעתה הראשונה אי פעם במפעל אירופי כלשהו. רובן דה לה רד הצעיר, שהגיע הקיץ מריאל מדריד, העלה את חטאפה ליתרון בדקה ה-25, ופבלו הרננדז הכפיל בדקה ה-67, לפני ששער של מאנטורס האנגולי בדקה ה-76 הותיר את הפורטוגלים עם מעט תקווה.

בולטון - ספורטינג ליסבון 1:1

בולטון עסוקה במאבקי תחתית קשים בפרמיירליג וכל נקודה בליגה עולה לה בדם, אבל דווקא באירופה הלך לה לא רע עד עכשיו. אחרי שהדיחה בסיבוב הקודם את אתלטיקו מדריד הגדולה, פגשה הקבוצה מלנקשיר יריבה לטינית נוספת ולא הייתה רחוקה מלרשום הצלחה נוספת אחרי שגאווין מקאן האפור כבש את השער הראשון בדקה ה-25, אחרי בעיטה של מתיו טיילור שנהדפה. למרות זאת ספורטינג לא נבהלה מהפיגור, הלכה על השוויון ומצאה אותו בדקה ה-69 משער של סימון ווקצ'ביץ' המונטנגרי. אלון יפת שפט במשחק שנערך בריבוק סטדיום ושלף שלושה כרטיסים צהובים.

פיורנטינה - אברטון 0:2

אברטון הגיעה למשחק כשהיא בכושר נהדר וכשדייויד מויס וחניכיו מחזיקים בשבעה ניצחונות רצופים באירופה, אבל מולם התייצבה קבוצה גאה מהצמרת האיטלקית, שביקשה להחזיר את הכבוד הלאומי אחרי הבושות שעשו מילאן ואינטר מול אנגליות אחרות. 70 דקות הורה לוח התוצאות בארטמיו פרנקי על 0:0 עד שזדרבקו קוזמנוביץ' הכניע את טים הווארד. 11 דקות מאוחר יותר הכפיל ריקרדו מונטוליבו את התוצאה והעניק לפיורנטינה יתרון גדול לקראת הגומלין בגודיסון פארק.

באייר לברקוזן - המבורג 0:1

שתי הגרמניות נמצאות במאבק ישיר על המקום השלישי בבונדסליגה, המוביל למוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה, אבל בעוד שבליגה המבורג אוחזת ביתרון בן שלוש נקודות על פני לברקוזן, הפעם היתה ידם של חניכיו של מיכאל סקיבה על העליונה. שער נגיחה של תאופניקס גקאס, החלוץ היווני המצוין של לברקוזן, עשה את ההבדל בדקה ה-77, ושלח את יושבי הביי ארינה מרוצים הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully