וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הביסה 75:94 את ריאל מדריד ביורוליג

מכבי תל אביב הביסה 75:94 את ריאל מדריד ביד אליהו, עם משחק ענק של וויל ביינום וניקולה וויצ’יץ’, והשיגה פער משמעותי שיסייע לה בהמשך

כשניקולה וויצ'יץ' חזר מהפציעה שהשביתה אותו בתחילת העונה, דובר רבות על כך שההשתלבות שלו עשוייה להיות בעייתית, עכשיו כשהקבוצה כבר רצה, וחלק מהשחקנים לא מכירים את סגנון המשחק שלו. הערב (חמישי) ענו וויצ'יץ' ושרף למבקריהם, כשהסנטר הקרואטי הוליך את מכבי תל אביב לניצחון ענק, 75:96, על ריאל מדריד הגדולה במסגרת הטופ 16 של היורוליג, והחייה את הסיכויים של הקבוצה בצהוב לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית.

במכבי היו מודאגים בתחילה מהיריבה החזקה, ומההפסד במחזור הקודם לז'לגיריס קובנה, ומהרגע בו נכנס הקרואטי למשחק, ניתן היה להבחין עד כמה הצהובים היו זקוקים לו בליטא. ההתקפה זרמה נהדר, הפיק אנד רול שלו עם וויל ביינום הכניס את הגארד לטירוף, שהתבטא ב-22 נקודות, והכניס אנרגיות מחודשות לשאר השחקנים, שלא נתנו לספרדים אף זריקה קלה, ושלטו בריבאונד ההגנה.

הרבע הראשון עוד היה צמוד, כשהיתרון עובר מקבוצה לקבוצה, אבל ברבע השני הצהובים פתחו מבערים, כשוויצ'יץ' וביינום מאמללים את הגבוהים הספרדיים, והאלופה הישראלית עלתה ליתרון דו ספרתי. גם ברבע השלישי, בו היו לקבוצתו של שרף לא מעט בעיות העונה, המגמה החיובית נמשכה, ביינום הפציץ ללא הכרה מבחוץ ומבפנים, וההגנה הנהדרת של מכבי בצד השני שמרה את הצהובים הרחק מלפנים. ברבע הרביעי ניסתה ריאל לצמק, אך מוריס, הלפרין וכספי שמרו על פער גבוה, שיוכל להיות גורם משמעותי במידה ושתי הקבוצות יסיימו את הבית עם מאזן נקודות זהה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם ונטיגו קאמינגס, טרנס מוריס, דייויד בלות'נטל, יותם הלפרין ואסטבן באטיסטה.

ריאל מדריד פתחה עם לואיס בולוק, פיליפה רייס, אקסל הרוול, קרם טונצ'רי וצ'רלס סמית'.

הספרדים פתחו בסערה ורצו ל-0:7 עם שלשה של טונצ'רי ודאנק של הרוול במתפרצת, אבל נקודות מהקו של באטיסטה, ושלשה גדולה של מוריס, החזירו את היתרון לצהובים, 7:9. מוריס איבד כדור בהגנה, אבל החזיר בגג וסיים מתפרצת בצד השני. הספרדים התקשו למצוא את הסל, ורייס עשה את העבירה השניה שלו וירד אל הספסל. אלא שאז התעורר בולוק, קלע 4 נקודות, וריאל חזרה להוביל. וויצ'יץ' נכנס ומיד גמל באסיסט נהדר לביינום, ובסל מצויין על ראשו של פאפאדופולוס, שהוריד את המארחים ביתרון 24:25 בסיום הרבע הראשון.

ביינום פתח נהדר את הרבע השני עם שלשה גדולה, ו-וייצ'יץ' המשיך מהמקום בו הפסיק, והעלה את מכבי ליתרון 24:30. ביינום שוב טיווח מבחוץ, וכדור עצום של וויצ'יץ' לכספי הסתיים בדאנק ויתרון 9. מכבי הדביקה את הרגל אל הגז, גארסיה הריץ אותה מצויין למתפרצת אחרי מתפרצת, ואפילו ליאור אליהו הצטרף, והעלה ל-28:39. וויצ'יץ' עשה עבירה שלישית מיותרת, וירד אל הספסל. בולוק סוף סוף מצא את השלשה המיוחלת, אבל כספי הלך חזק לסל והוריד את הצהובים ביתרון 37:50.

רייס פתח את הרבע השלישי עם נקודות, אבל באטיסטה קלע מן העבר השני, וביינום שוב חדר על הגבוהים הספרדיים כדי לקבוע 39:56. שלשה של מומברו ונקודות של רייס צימקו מעט את הפער, אבל כספי שוב חדר, והעלה את הפער ל-15. אף ספרדי לא הצליח לעצור את ביינום, ששוב פגע מחוץ לקשת, ואפילו הלפרין מצא שלשה גדולה שקבעה 19 הפרש, וניקולה, שחזר מהמנוחה שלו על הספסל, קלע מבפנים כדי לקבוע 50:70 לזכותה של המארחת.

פאפאדופולוס וסמית' קלעו 4 נקודות רצופות, בפתיחת הרבע הרביעי. מוריס מיד מצא נקודות בצד השני, אבל סמית' התחמם, וצלף מבחוץ כדי לצמק את הפער ל-15. וויצ'יץ' שוב קלע, וריבאונד התקפה של מוריס, ומיד לאחר האלי הופ גדול של הלפרין לפורוורד האמריקאי, קבע 63:82. שלוש דקות לסיום המשחק סיים וויצ'יץ' את המשחק בעבירה חמישית, וכל הקהל קם על רגליו והריע לסנטר המצויין. עד לסיום המטיר מוריס עוד שלשה, באטיסטה חטף ורץ להטביע, והצהובים חגגו ניצחון ענק על הקבוצה הספרדית, שמחזיר אותם אל המאבק על ראשות בית ו'.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: וויל ביינום 22 (4 מ-5 לשלוש, 5 אסיסטים), טרנס מוריס 16 (15 ריבאונדים), ניקולה וויצ'יץ' (5 אסיסטים) ואסטבן באטיסטה 14 כל אחד, עמרי כספי 10, אכס גארסיה (4 אסיסטים) ויותם הלפרין (4 אסיסטים) 6 כל אחד, ליאור אליהו 4, וונטיגו קאמינגס 2.

קלעו לריאל מדריד: פיליפה רייס 16, לואיס בולוק 15, אקסל הרוול 13 (8 ריבאונדים), קרם טונצ'רי 11 (7 אסיסטים), לזרוס פאפאדופולוס 7, אלכס מומברו וצ'רלס סמית' 5 כל אחד, בלגוטה סקוליץ' 2, סרחיו לול 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully