וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכביה בספק

המארגנים חוששים שהשחיקה בשער הדולר וההתייקרויות במחירי הטיסות ובתי המלון, יגרמו לכך שהתקציב שתוכנן לא יספיק

הירידה בשער הדולר והתייקרות התחבורה ותעריפי בתי המלון, מעמידים בספק את קיום משחקי המכביה ה-18, שאמורים להתקיים בקיץ 2009. בעקבות השחיקה בשער המטבע האמריקאי מול השקל, והתייקרויות בטיסות, נוצר פער של 3 מליון דולר בין תקציב המכביה לבין העלות בפועל.

משחקי המכביה בקיץ 2009 אמורים להביא לישראל למעלה מששת אלפים ספורטאים מחו"ל וביחד עם עוד למעלה מאלפיים ישראלים, והם אמורים להיות המשחקים הגדולים ביותר בתולדות המכביות. תקציב המכביה עומד על 18 מיליון דולר, 14 מיליון דולר מגיעים לארגון ישירות ממשתתפי המכביה, ועוד ארבעה מיליון דולר מגויסים בישראל חלקם ממשרד ראש הממשלה, הסוכנות היהודית, נותני חסות ומפרסמים.

ראשי המכביה קבעו לפני כשנה שכל משתתף במשחקים שמגיע מחו"ל ישלם לארגון סכום של 2580 דולרים. החישוב נעשה על פי עלויות המכביה האחרונה מ-2005, ולפי שער הדולר 4.2 שקלים. אך כאמור בשל השחיקה המסיבית בשער הדולר, עליית מחירי הדלקים שהביאה להתייקרות בתעריפי השינוע, ועלייה של כ-10 אחוזים במחירי השהות בבתי המלון, נתקל מטה המכביה בבעיה קשה, שמעמידה בסכנה את עצם קיום המשחקים. אם לא יימצא פיתרון לסכום החסר, הוא יגולגל לפתחם של המשתתפים שיתבקשו לכסות אותו, דבר שיגרור על פי הערכות המארגנים לגל ביטולים.

יו"ר הוועד המארגן של משחקי המכביה איתמר הרמן מסביר: "אי אפשר להטיל עוד נטל על הספורטאים המשתתפים. מלבד 2580 הדולרים, כל משתתף מוציא מכיסו את עלויות הטיסה לישראל, ההכנות ורכישת הציוד, כך שלמעשה העלות צומחת לכדי 4500 דולרים בממוצע. אם לא נמצא מקורות מימון לפער שנוצר בתקציב, קיום המשחקים עמוד בסכנה אמיתית".

על פי ההערכות, המכביה תורמת למשק הישראלי סכום לא מבוטל. כשבעה מיליון דולרים מגיעים לבתי המלון, חברת אל על מכניסה כתוצאה מהמכביה סכום של 3.5 מיליון דולרים, ובישראל מבקרים עוד כעשרים אלף תיירים, שמכניסים למשק הישראלי בהערכה זהירה כ- 25 עד 30 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • מכביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully