וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לסין, אבל האולימפיאדה תחכה

18.2.2008 / 14:37

נבחרת ישראל בטניס שולחן יוצאת לאליפות העולם בסין, אבל במצבו הנוכחי של הענף, שעבר הרבה טלטלות, קשה לפנטז על הישגים

לפני שלוש שנים וחצי, מרינה קרבצ'נקו רשמה את ההישגים הגדולים ביותר של טניס השולחן הישראלי, כשהגיעה לסיבוב השלישי באולימפיאדת אתונה ודורגה במקביל במקום ה-52 בעולם. קרבצ'נקו, כמו בוריס רוזנברג ואיזק אברמוב בזמנו, הייתה טניסאית שולחן מוכשרת ביותר, אבל כמו כולם, גם ההתקדמות שלה נעצרה בגלל מצוקות תקציביות של האיגוד הישראלי.

איגוד טניס השולחן הוא איגוד הספורט היחידי אי פעם, שפורק בגלל ניהול לא תקין - זה קרה לפני שנה וחצי. כיום האיגוד פועל תחת מפרק ובניהולה של וועדה מטעם המפרק בראשות רן קוניק, שמתפקדת למעשה כהנהלת איגוד. המטרה שניצבת בפני האיגוד כרגע היא להחזיר את ענף טניס השולחן לפעילות נורמטיבית, בדומה לרוב האיגודים האולימפיים בארץ.

נציגים באולימפיאדת בייג'ינג לא יהיו לנו בוודאות, אבל תחת ניהול נכון, כך אומרים שם היום, אפשר לחשוב על הצלחות באליפויות אירופה והעולם בעתיד, ואולי גם על אולימפיאדת לונדון 2012. כדי לעשות את זה, האיגוד הטיס לארץ מאמן בכיר מסין, שעבד עם הספורטאים הישראלים בשלושת החודשים האחרונים. כמו כן, חודשה הפעילות של פנימית המחוננים בוינגייט, שפעלה בהצלחה בשנות התשעים.

האיגוד החדש החזיר את נבחרות ישראל לפעילות, והשבוע ייצאו הנבחרות הבוגרות לגואנגז'ו שבסין, כדי להשתתף באליפות העולם לקבוצות. מרינה קרבצ'נקו, שהחלה לעבוד כמאמנת, וויתרה פחות או יותר על קריירת המשחק שלה, החליטה לחזור לנבחרת הנשים כדי לתרום ולעזור לדור הבא. את נבחרת הגברים יוביל יניב שרון, לשעבר סגן אלוף אירופה לקדטים.

התחרות בסין תהיה קבוצתית בלבד, כאשר התחרות ליחידים מתקיימת בכל שנה אי זוגית. נבחרת ישראל תתחרה בדרג ב', מה שאומר שהיא תדורג בסופו של דבר במקומות 25-48. המטרה העיקרית, לפי המאמן איציק אברמוביץ', היא להישאר בדרג ב'. התחרות מתקיימת במתכונת של 4 בתים של 6 נבחרות בכל אחד. שלוש הראשונות יתחרו על המקומות העליונים, ושלוש האחרונות ייאבקו על ההישרדות בדרג.

נבחרת הגברים שובצה לבית המוקדם עם: קנדה, ניגריה, אנגליה, בולגריה ואוסטרליה. הנשים שובצו עם: סלובקיה, קנדה, בלגיה, צ'ילה וניו זילנד. נבחרת הגברים כוללת את: יניב שרון, איזק אברמוב, שמעון רבינוביץ' ועמרי בן ארי הצעיר. הסגל של הנשים כולל את קרבצ'נקו, דנה ספורטה, עינת עמר ושרית חוזה.

יו"ר הוועדה המקצועית של האיגוד, דרור פולק, התייחס לשאיפות העתידיות של אנשי המקצוע באיגוד ואמר: "יש לנו כיום בור עמוק, כי לא הייתה כאן פעילות ב-10 השנים האחרונות. יש לנו כיום כשרונות בלתי רגילים בגילאי 11-14, שהשיגו מדליות בתחרויות באירופה".

יו"ר האיגוד רן קוניק הוסיף: "יכול להיות שניקח דוגמא ממדינה כמו אנגליה, ששולחת בכל שנה את טניסאי השולחן המצטיינים שלה למחנות אימונים של חודשיים בסין".

מה עושים עם ההשתלטות הסינית?

ענף טניס השולחן הוא ענף לאומי בסין, מדינה של מילארד וחצי תושבים. הפער בין הסינים לאירופאיים גדל משנה לשנה. מאחר והעולם המערבי רצה לשמור על תחרות מול הסינים בענף ספורט כל כך פופולארי, מדינות שונות איזרחו טניסאי שולחן סיניים, שמייצגים אותן.

לטניסאי השולחן הישראלים יש לא מעט טענות על השיטה החדשה של היבשת, בה יש כיום יותר מ-200 טניסאי שולחן שהם סינים לשעבר. מרינה קרבצ'נקו התייחסה לעניין ואמרה: "נוצר מצב שגמר אליפות אירופה הפגיש בין גרמניה להולנדית, כאשר שתיהן בכלל סיניות. כבר קרה לי פעם בקריירה שקיבלתי הגרלה מול טניסאית מניו זילנד, שכביכול לא שיחקה 6 שנים ולא הייתה מדורגת. חשבתי שמדובר במישהי חלשה, ופתאום קיבלתי סינית שניצחה אותי 0:4". יניב שרון: "זה בהחלט מתסכל. אתה מקבל את נבחרת קנדה בהגרלה ומשחק מול ארבע סינים, הפערים הם פשוט ענקיים".

  • עוד באותו נושא:
  • טניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully