וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשטן פרסם את ההרכב: שלושה חלוצים ואוואט בפנים

לקראת רומניה (20:45, ערוץ 1), יוסי בניון רוצה 15 אלף צופים ברמת גן, וקשטן מקווה: "אולי עם העידוד של האוהדים נגיע לדרום אפריקה"

יותם רונן

צילום ועריכה: יותם רונן

נבחרת ישראל חוזרת להתכנס בשביל המטרה הקרובה שלה, שבינתיים עדיין נשמעת רחוקה: העפלה למונדיאל. לקראת משחק הרעים בין ישראל לרומניה, נערכה אתמול (שלישי) מסיבת עיתונאים של דרור קשטן, לתיאום ציפיות והתייחסות ליריבה, שהגיעה לארץ ומתכוננת למשחקי היורו.

"התאריכים למשחקי האימון הם קבועים ונקבעו מזמן על ידי אופ"א, ובימים האלה מתקיימים משחקי ידידות בכל רחבי אירופה", התייחס קשטן לעובדה כי המשחקים סמוכים למחזור הליגה הקרוב, מה שמקשה על ההכנה של הקבוצות. "חלק מהנבחרות מתכוננות ליורו, וכך גם הרומנים, והם עושים את זה בצורה הרצינית ביותר".

אם מישהו חשב שהרומנים מזלזלים במשחק האימון, קשטן נשמע שונה לחלוטין והבהיר: "מי שהיה במסיבת העיתונאים שלהם יכול היה לשמוע כמה הם רציניים ומחוייבים לקראת המשחק מחר. כל משחק מאפשר להקנות לשחקנים עוד ניסיון בינלאומי ומאפשר לשפר את המחוייבות של השחקנים כלפי הנבחרת, כך שלמי שיש סימני שאלה לגבי המשחק מחר, שיוריד אותו וישים סימן קריאה".

קשטן לא מקל ראש ביריבה, שסיימה כראש בית בקמפיין האחרון, והסביר: "הם הפסידו בקמפיין רק משחק אחד לבולגריה. זו נבחרת חזקה מאוד ודווקא נגד נבחרת חזקה כזו הנבחרת שלנו צריכה להיות עם רצון, שאיפה ושאפתנות על מנת לקדם את הכדורגל הישראלי, שעשה צעד אחד קדימה במשחקים האחרונים. אם נדע לשפר מספר דברים כמו הכושר הגופני ודברים נוספים, נוכל לצמצם את הפערים ולהיות יריב שקול".

קשטן אף נשאל על הכושר הגופני הלקוי שבו נמצאים שחקני הנבחרת ועל ההבדלים בין הכושר שלהם לשחקנים האירופאיים, ועל כך אמר: "אנחנו יודעים שיש פערים בין רמת היכולת הגופנית של הקבוצות באירופה לבינינו. האחריות על שיפור הכושר הגופני מוטלת על המאמנים של הקבוצות ואני עומד לקיים שיחה עם המאמנים בארץ על נושא הפער של הכושר הגופני, וזה יהיה במסגרת קורס ה-PRO שנערך בארץ".

אבי לוזון לאחרונה אמר שהנבחרת חייבת לעבור את הקמפיין הנוכחי ולהעפיל למונדיאל. על רף הציפיות הגבוה שהציב הבוס שלו: "כל פעם בכל קמפיין יש מטרה מסומנת. זה ברור מאליו שאנחנו צריכים לשאוף להגיע למונדיאל. גם אני רוצה, גם השחקנים רוצים, וראינו שגם בקמפיין האחרון הנבחרת עשתה התקדמות".

עוד לפני מסיבת העיתונאים, הציגה ההתאחדות לכדורגל את האגודה שזוכה לאימוץ מצידה, האגודה לסוכרת נעורים. האימוץ הוא במסגרת פרויקט שהנבחרת החלה בו כך שבכל שנה תזכה אגודה אחרת לאימוץ. גם קשטן התחיל להתרגל לרעיון, כשישב עם חולצה ובה סמל הנבחרת ועליה הופיע כיתוב האגודה. לצידו של קשטן ישב חזי בן ה-8 שחולה במחלה, וזכה לשאול שתי שאלות את המאמן הלאומי.

תחילה שאל חזי את קשטן, לאילו הישגים הוא היה רוצה להוביל את הנבחרת. קשטן לא היסס וענה בחיוך: "זו שאלה ששואלים כאן כבר 38 שנים. השאיפה היא כמובן להגיע למונדיאל ב-2010 בדרום אפריקה, ואני מקווה שבעזרת העידוד של הקהל, נוכל להשיג את המטרה".

בשאלתו השנייה, חזי ביקש לשמוע מהן החוויות של קשטן כמאמן הנבחרת, ועל כך אמר המאמן הלאומי בציניות: "זה ממש כיף. כשאתה מפסיד מלטפים אותך וכשאתה מנצח חותכים אותך. אבל עכשיו באמת, זו משימה לאומית וזו שאיפה של כל מאמן להגיע למשרה הזו. אתה תמיד רוצה לייצג את המדינה ולהוביל אותה להישגים".

בניון: "אני לא חושב שנכשלנו עד עכשיו"

קפטן הנבחרת, יוסי בניון, התייחס אף הוא ליריבה, ואמר: "אמנם יש עוד זמן לתחילת הקמפיין אבל זה משחק הכנה טוב. כל משחק חשוב לנבחרת ועוזר לנו לבדוק איפה אנחנו עומדים כך שנוכל לתקן טעויות אם וכאשר נעשה אותן".

גם בניון התבקש להתייחס להצהרה של אבי לוזון, שאמר שהנבחרת חייבת לעבור: "כל אחד רוצה לעלות. זו זכותו של אבי להגיד ולחשוב מה שהוא רוצה. על הנייר זו הגרלה די נוחה. כמובן שאני חושב שהסיכויים לעומת הגרלות קודמות יותר טובים, אבל אם נסיים במקום השני בבית אני לא אהיה מאוכזב".

לאחרונה גם החלו הדיבורים על המענק שצפויה הנבחרת לקבל במידה ותעפיל למונדיאל. בניון נשמע אדיש לנושא וסירב להתייחס לכך ברצינות: "אני מעדיף לא להתייחס לדברים האלה עכשיו. אני כקפטן אשב עם השחקנים הוותיקים ואנחנו נטפל בעניין הזה מאוחר יותר. אנחנו נשב ונסכם דברים שמתאימים גם לשחקנים ולא רק להתאחדות. כרגע זה פחות מעניין אותי, יש לי דברים הרבה יותר חשובים על הראש מאשר המענקים האלה".

בניון הוסיף לגבי הכושר האישי שלו בקמפיין האחרון: "היו משחקים שהייתי יותר דומיננטי, היו משחקים שלא, וזה ברור. בכל משחק אני מנסה לעשות את הטוב ביותר". על הקהל שצפוי להגיע מחר, 15,000 צופים, הוסיף: "הלוואי ותגיע כמות הקהל הזו לאיצטדיון כי בסך הכל זה משחק ידידות, וזה בעיה כשהמשחק משוחק באיצטדיון רמת גן, ובמשחק ידידות קשה למלא את המגרש. אולי צריך לחשוב להעביר את המשחקים האלה למגרשים אחרים, ואז האווירה תהיה טובה יותר".

על ההצהרה המוקדמת של קשטן על האחריות על הכושר הגופני של השחקנים, אמר בניון: "אתם לא מצפים מדרור שבמעט אימונים שיש לנו הוא יכניס את כולנו לכושר. כמובן שהאחריות היא על הקבוצות. ברור שאנחנו תלויים במה שאנחנו עושים בקבוצות כדי להיות מוכנים לנבחרת. אני לא חושב שאנחנו כישלון חרוץ, כמו שקשטן אמר. זכותו של דרור להגיד מה שהוא חושב. אנחנו עדיין לא ברמה של הנבחרות הטובות באירופה. אני לא זוכר קמפיין שבאמת נכשלנו בו בשנים האחרונות, כי תמיד היו נבחרות טובות יותר מאיתנו. אנחנו כל הזמן רק מקווים, נקווה גם הפעם ונקווה שהפעם גם נצליח".

עוד לפני תחילת דבריו, שלח בניון את תנחומיו למשפחת ההרוגה בפיגוע בדימונה, והעביר את איחוליו להחלמה מהירה של הפצועים.

היום (רביעי) פרסם קשטן את ההרכב שיפתח במשחק: דודו אוואט, יואב זיו, טל בן חיים, אבי סטרול, דדי בן דיין, תמיר כהן, משה אוחיון, יוסי בניון, ברק יצחקי, אליניב ברדה, עומר גולן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ישראל חלשה? לא ולא

משחק האימון של נבחרת ישראל נגד רומניה מחר (רביעי) באיצטדיון רמת גן לא מושך תשומת לב רבה בארץ, בעיקר כיוון שנבחרתו של דרור קשטן לא הצליחה להעפיל אליפות אירופה ההולכת וקרבה. אלא שאם היה נדמה כי המשחק יילקח בקלות על ידי שתי הנבחרות, הרי שרומניה מגיעה עם מטרה ברורה לרשום משחק מוצלח, בעיקר מכיוון שהיא דווקא כן תהיה ביורו, ועוד איך תהיה. כזכור, רומניה הוגרלה לבית הקשה מכולם בטורניר, כשיריבותיה יהיו צרפת איטליה והולנד, כך שהיא זקוקה לכל תרגול אפשרי עד אז.

המאמן הרומני, ויקטור פיצורקה, סירב לבטל את ישראל כנבחרת חלשה, ושהמשחק לא עומד בקנה אחד עם הנבחרות אותן יפגוש בקיץ: "אני זוכר את ישראל, ומשחק נגדם לפני כמה שנים שהסתיים בתיקו. המשחק הזה חשוב גם להם, והם נבחרת טובה כך שהכל יכול להיות. אני מעריך שהסיכויים הם 50:50". למרות זאת, קיווה המאמן שנבחרתו תהיה עם היד על העליונה: "זהו משחק האימון הראשון שלנו ואני מקווה שנעבור אותו ברגל ימין". הרומנים הגיעו עם אותו סגל שצלח את המוקדמות והעלה את הנבחרת ליורו: "הנבחרת שהגיעה ליורו היא זאת שתשחק מחר, ביחד עם עוד כמה שחקנים שצירפנו כדי לבחון אותם".

אחד מכוכבי הנבחרת, הלא הוא אדריאן מוטו מפיורנטינה, התייחס גם הוא ליריבה החלשה: "לא צריך לזלזל ביריבה, במיוחד שאנחנו משחקים אצלה בבית. אנחנו יודעים שיהיה לנו מחר משחק קשה ואנחנו רוצים לראות המשכיות מהמוקדמות מהן העפלנו". גם שחקן אינטר, כריסטיאן קיבו לא הסכים לבטל את הנבחרת בכחול לבן: "ישראל יריבה טובה מאוד והיא עשתה צרות לאנגליה ורוסיה".

גם השחקנים וגם המאמן נשאלו לגבי הפיגוע בדימונה שהתרחש אתמול, וגרם לרומנים לבטל טיול שעמדו לערוך. פיצורקה: "זה לא משנה את לוח הזמנים שלנו, מה גם שלא תוכנן לנו טיול". קיבו לעומת זאת, התייחס קצת יותר למצב: "החלטנו שלא לצאת, ובמקום זה הסתובבנו קצת בטיילת ובחוף הים".

ההרכב המשוער: בוגדן לובונט, קוסמין קונטרה, גבריאל טאמאס, סטפן ראדו, כריסטיאן קיבו, פאול קודריה, אוביידו פטרה, פלורנטין פטרה, באנל ניקוליטה, קיפריאן מאריצה, אדריאן מוטו.

עדכון אחרון: 6.2.08, 10:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully