וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המקוצר להרס עצמי

5.2.2008 / 14:01

אי הסקת מסקנות, פאסיביות בטריידים, והחתמות מטופשות. את כל זה לומדים באקדמייה להריסת מועמדות לאליפות של נמרוד עופרן

שלום, וברוכים הבאים למדריך להריסת קונטנדרית. היום נלמד איך, בשישה צעדים פשוטים, תוכלו להפוך את הקבוצה שלכם ממועמדת לאליפות, לכישלון. וכן, זיהיתם יפה: התעודות שעל הקיר הן אכן של בילי קינג, ג'ון פקסון וקווין מקהייל. אם תסתכלו לימינכם תמצאו את קיר "אייזאה תומאס", על שם החניך המצטיין שלנו שעבר את ההשתלמות ב-4 השנים האחרונות, והיה אמור גם להעביר הרצאה היום אבל הוא תקוע בסופת שלגים בוושינגטון, אחרי שניסה להחתים את ברנדון הייווד על חוזה של 60 מיליון דולר ל-5 שנים.

והשבוע גבירותיי ורבותיי יש לנו דוגמא נהדרת בשבילכם: אחד מהבוגרים החביבים ביותר על הסדנה, פט ריילי (בוא, תעלה לבמה, פט) והמיאמי היט. אז יאללה, לכבות פלאפונים, מתחילים.

עיקרון 1: אל תסיק מסקנות מהעונה שעברה

כולם זוכרים את העונה הקודמת של מיאמי: הם התגברו על פציעות של ווייד, שאק, וחלק מהצוות המסייע, סיימו עם מאזן חיובי והתפנו לטפל בילדים הסוררים של שיקאגו בסיבוב הראשון של הפלייאוף. זה נגמר בסוויפ לבולס, ומי שאומר שההתדרדרות של מיאמי התחילה עוד אז טועה לחלוטין: היא התחילה הרבה לפני. הסטירה שקיבלו שאקיל, ווייד וריילי בפלייאוף פשוט היתה אמורה לצלצל כל כך חזק שהיית צריך להיות חירש כדי לא לשמוע אותה. כל ג'נרל מנג'ר או מאמן נורמלי היה מבין שמהתצוגה האיומה הזו חייבים לבוא שינויים, אבל האוזניים של ריילי סתומות מג'ל כבר 25 שנה, וכמו שאר האנשים הזקנים על כדור הארץ, הוא מתעקש לעשות כאילו אין שום בעיה איתו והוא שומע נהדר.

עיקרון 2: וותר על שלושת הקלעים היחידים שלך

כל בנאדם הגיוני- סליחה, אתם צודקים, זה לא יפה- כל בנאדם חוץ מכם, חניכים יקרים, יודע שאם יש מישהו שצריך קלעי לצידו עוד יותר מדוויין ווייד, זה שאקיל. כל דאבל טים על שאק מביא איתו מסירה החוצה, ואם הכדור עובר כמו שצריך, מישהו צריך להיות פנוי על קשת השלוש. זה הופך הגיוני פי כמה בהתחשב בזה שווייד לא מסוגל לקלוע מחוץ לקשת, והוא אחד החודרים הכי טובים שידעה הליגה בעשור האחרון. אבל לא כל חדירה מסתיימת בטבעת. בחלק מהמקרים היא מביאה עזרה של עוד שחקן הגנה, וחבר לקבוצה שנשאר פנוי בפינה.

פט הבין את זה, ויישם: הוא החליט שלא להילחם ולא להאריך את החוזים של ג'יימס פוזי (קלעי השלוש השלישי בטיבו בקבוצה), אדי ג'ונס (קלעי השלוש השני בטיבו בקבוצה) וג'ייסון קאפונו, אחד מקלעי השלשות הטובים בעולם, ואלוף השלשות המכהן של ה-NBA. וכך בבת אחת עזבו שלושת הקלעים הכי טובים של מיאמי והשאירו את ג'ייסון וויליאמס להטיח אבטיחים מחוץ לקשת.

עיקרון 3: בצע החתמות תמוהות

קצת אחרי העזיבה של פוזי וקאפונו, החליט הג'נרל מנג'ר/מאמן שמה שמיאמי באמת צריכה זה רכז סקורר. לכן, הציע לצ'רלי בל (כן כן, ההוא ששיחק באירופה עד לא מזמן) 18 מיליון דולר ל-4 שנים. מילווקי השוותה את ההצעה של הרסטריקטד פרי אייג'נט, כמו גם את זו של ריילי למו וויליאמס שעולה כיום קרוב ל-9 מיליון דולר לעונה במשך חמש הקרובות. שמישהו יביא ללארי האריס כוס מים בבקשה. תודה.

אחרי שנכשל להחתים שני רכזים-סקוררים שמלכתחילה לא היו מה שההיט צריכים, החליט ריילי שחלילה שהכסף הזה ילך לסווינגמן שמסוגל לקלוע ולשמור כמו שצריך, והתקשר לסמוש פארקר: רכז-סקורר עם פחות מ-35% בקריירה מחוץ לקשת, ויחס אסיסטים-איבודים מפוקפק ביותר. פארקר החליט להוכיח מה הוא שווה, ובין לתקוף אישה במגרש חניה במיאמי ולהראות שהוא לא הרכז המתאים לצד ווייד, הוא הצליח להשלים כבר 9 משחקים שלמים השנה. בלי מחיאות כפיים בבקשה. תודה. שאלות בסוף, רוד ת'ורן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

עיקרון 4: אל תתחשב בהיסטוריית פציעות

אז מה אם ווייד החסיר 21 משחקים בעונת הרוקי שלו, ו-31 בעונה שעברה? אז מה אם ג'ייסון וויליאמס פספס 44 משחקים בשנתיים האחרונות בגלל פציעות? אז מה אם שאק עומד על ממוצע של 61 משחקים לעונה ב-12 השנים האחרונות, כולל 40 בלבד בעונה שעברה? אז מה אם הוא גמור, בקושי זז, והוא דורש הרבה יותר דאבל מק-רויאל מדאבל-טים? חשוב, ואני לא יכול להדגיש זאת יותר, חניכים יקרים, שלא להביא מחליפים ראויים. ריילי עושה את זה נהדר העונה: כשווייד פספס 9 משחקים רצופים, הסקורר המוביל של ההיט היה ריקי דייויס, מה שבהחלט מביא אותנו לנקודה הבאה.

עיקרון 5: פסיביות בשוק הטריידים

עוד בקיץ, לכולם היה ברור שמיאמי לא הולכת לשום מקום טוב העונה. אם אנשים התקשו לתפוס את זה אז, הרי שהנה אנחנו באמצע העונה, קצת לפני הטרייד-דדליין, אבל אל דאגה, כי לריילי אין אף טרייד בקנה. באוקטובר הוא החליט דווקא כן לעשות מעשה: הוא שלח את אנטואן ווקר והחוזה המגוחך שלו למינסוטה (אם אתה צריך לקום לשטוף פנים זה בסדר, קווין מקהייל) וקיבל את מארק בלאונט וריקי דייויס. בחשבון פשוט, ריילי קיבל שני סרטנים קבוצתיים במחיר אחד. ואם היתה הקלה גדולה אחרי שהצליח סוף סוף להיפטר מהמשכורת של ווקר, הרי שהוא קיבל 22 מיליו דולר ל-3 שנים של מארק בלאונט, ואת החוזה הנגמר של ריקי דייויס, סקורר אנוכי שפעם זרק בכוונה לקרש כדי שיהיה לו עוד ריבאונד לטריפל דאבל, ופחות או יותר מהווה אנטי-תיזה למונח "רול-פלייר".

בחוזה הנגמר של דייויס (7 מיליון דולר), כמו גם בזה של ג'ייסון וויליאמס (9 מיליון) שמתפוגג הקיץ, היה אפשר להשתמש כדי להביא לווייד עזרה אמיתית. אם צריך, אפילו אפשר היה להוסיף לזה את דורל רייט ודייקוואן קוק, שני פרוספקטים נחמדים, וקיבלתם חבילה סבירה למדי, אחת שכנראה היתה מספיקה כדי להשיג את מייק ביבי למשל, אולי אפילו גם את ג'רמיין אוניל. אבל ריילי יודע יותר טוב מאיתנו, כאחד הבוגרים המצטיינים של הסדנה, ואם תשאלו, יכול להיות שהסעיף הבא יהווה את ההסבר שלו לקודמים.

עיקרון 6: סמוך על חולשת הקונפרנס

זה עשוי שלא להיות תקף לגבייך, כריס וואלאס, אבל אני באמת מבקש לכבות את הטלפון. כן, שמעתי על הטרייד שלך עם הלייקרס. אגב, שמעתי שאתה מנסה להרכיב קו קדמי בממפיס מהבאסטים הכי גדולים בהיסטוריה עם מיליצ'יץ' וקוואמי בראון. מה? כן, נדמה לי שמייקל אולווקנדי פנוי. אפשר להמשיך?
תודה.

בכל אופן, המזרח חלש, ואת זה כולם יודעים. אבל זה שבעונה שעברה ריילי הצליח להביא את ההיט לפלייאוף, ועוד במאזן חיובי, דבר שבדרך מקנה פרס נובל לאימון במזרח, לא אומר שזה יעבוד גם השנה עם צוות מסייע נחות בהרבה, ועם התחזקות הקונפרנס. את ריילי זה לא עניין, והוא האמין שעם סופרסטאר אחד, סנטר שבפעם האחרונה שהיתה לו תנועת מעיים ג'וני קארסון היה בטלוויזיה, רכז לבן שלא ברור אם הוא יותר טיפש או יותר מוכשר, פורוורד אפור ויעיל, וסרטן קבוצתי, הוא יצליח להגיע, שוב, לפלייאוף, ומשם הכל פתוח. הרי זה דוויין ווייד, אחד השחקנים הטובים בליגה. לא?

ובכן, לא. קבוצה שמהספסל שלה עולים שני מלפפונים ירושלמים (אלכסנדר ג'ונסון, ארל בארון), רכז מאוד לבן ואנמי (כריס קווין), וסווינגמן עם קטטר (פני הארדוויי) לא יכולה להגיע לשום מקום שהוא לא תחתית המזרח. ועל זה, גבירותיי ורבותיי, מגיע לפט ריילי כל הכבוד. הוא יישם את ששת העקרונות שלנו ואף המציא חדשים, בדרך להפוך את אחד משלושת השחקנים המלהיבים בליגה לאחד משלושת השחקנים המדוכאים בליגה, תוך שהוא לא מנצל את מרווח השנתיים הטובות האחרונות שהיו לשאקיל אוניל לתת, ושכעת הוא תקוע עם החוזה המוטרף שלו שעומד על שישים מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות. מחיאות כפיים בבקשה. תודה רבה על ההשתתפות בסדנה. יש כיבוד קל ביציאה. בשבוע הבא יהיה כאן דני קליין, כדי ללמד איך לצבור המון נקודות של "הנוסע המתמיד". בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully