וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן המנהיגות של שום

"היתה הרגשה ששום מאבד שליטה על הקבוצה, שמשהו לא מתפקד", אמר שחקן בית"ר אחרי העימות בין מאמנו לבואטנג. בבית וגן מצפים לטיפול החלטי

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

"העניין עם דרק פתח לשום את העיניים"

אם תשאלו שחקנים בבית"ר ירושלים מה היה המשחק שבו היו הכי הרבה עצבים בסיום, התשובה לבטח תהיה המשחק אמש (ראשון) מול מכבי תל אביב (0:0), ולא דווקא ההפסד היחיד העונה מול בני סכנין. "הייתה אווירה לא קלה אתמול בחדר ההלבשה", מספר אחד השחקנים בקבוצה, "זה לא שהפסדנו והאליפות ברחה לנו, אבל כנראה שכל מה שקרה עם דרק גרם לשום להבין שמשהו לא מתפקד בקבוצה. זה היה נראה כאילו הכל התפוצץ אתמול, ושום פתח את העיניים".

לפני שבועיים בדיוק, הופיעו בעיתון ציטוטים של טוטו תמוז כנגד יצחק שום, בהם אמר החלוץ כי המאמן מפחד להוציא שחקנים בגלל שהם כוכבים ואף ציין את שמם. אחד מהשמות היה דרק בואטנג. אמש, מיד בתום המשחק ולאחר מתח שנוצר בין הגנאי למאמן, כינס שום את שחקניו לאסיפה, בה העביר להם מסר חד וחלק: "אני לא מחזיק כאן אף אחד בכוח, מי שרוצה ללכת שילך. אצלי לא ישחקו שמות, רק מי שיהיה טוב באימונים". היו כאלה שפירשו את דבריו של המאמן כאילו הופנו כביקורת על הדברים שאמר תמוז לפני כשבועיים, ואילו שחקנים אחרים בטוחים כי הדברים הופנו באופן ישיר כלפי דרק בואטנג.

הרומן בין בואטנג ליצחק שום החל לפני מספר שנים, כשהמאמן הישראלי אימן את פנאתנייקוס היוונית ובואטנג היה אז שחקן צעיר ומבטיח, אבל עדיין לא כוכב כמו שהוא כיום בבית"ר ירושלים. בתקופה ההיא, אף אחד לא חשב לייעד את משבצת הקשר האחורי לבואטנג, שמאז שהגיע לארץ עבר לשחק כקשר אחורי. אפילו שום השתמש בשחקן כקשר התקפי יותר מקשר הגנתי, ואף פעם לא נרשמו תקריות בין השניים כשעבדו יחד בקבוצה היווניות.

בקיץ האחרון ערכה בית"ר ירושלים את מחנה האימונים הראשון שלה בעיירה מירלו בהולנד. בואטנג שבדיוק הגיע מחופשת המולדת בגאנה, איחר למחנה במספר ימים ומיד כשנחת ערך עימו שום שיחה אישית. הרבה חיוכים עפו באותה שיחה, המון צחוקים והיה נראה כי את האידיליה בין השניים אף אחד לא יוכל לשבור. "אם לדרק היה מקום בטוח בהרכב כבר בשנה שעברה, הרי מהרגע ששום הגיע, הבנו שעכשיו הוא סופר באנקר בהרכב", מספר אחד מחבריו לקבוצה, "אני זוכר את אותה שיחה בלובי בהולנד. בדיוק סיימנו את האימון ועלינו לחדרים. באותו הרגע הבנתי כמה שום אוהב את דרק, וזה היה טבעי שהוא לא רק יזכה לדקות משחק רבות, אלא גם יהפוך לדומיננטי יותר".

מה שהשחקנים ראו אז בהולנד, היה בין היתר מה שיצחק שום רצה - להפוך את דרק בואטנג משחקן קישור אחורי טוב, לשחקן התקפי יותר, הרבה יותר דומיננטי על המגרש וכזה שיוכל לסחוף אחריו קבוצה שלמה. אלא שהרצון של שום לא התממש, ובמקום לראות את השינוי שהוא כל כך רצה לראות בקשר, הוא ראה מול עיניו שחקן עם מצבי רוח משתנים ויכולת לא יציבה. אתמול האחווה בין השניים חוותה זעזוע קשה מאוד.

"הבלאגן הזה יכול לאכול אותנו מבפנים"

אמש, כשהתוצאה הייתה מאופסת וכל החילופים של שום נעשו, הוא דרש מהגנאי לעלות ולשחק התקפי יותר. באוטנג, שאף פעם לא אהב לקבל הוראות, ענה למאמן עם ידיו ולא הבין מה שום לכל הרוחות רוצה ממנו. אותן דקות מול מכבי תל אביב היו בדיוק הרגע בו באמת רצה המאמן להשתמש בשחקן כפי שהוא חלם בתחילת העונה. אבל התזמון היה רע, בואטנג כבר נכנס למשבצת של שחקן קישור אחורי, וגם הבקשות של שום לא עזרו.

העצבים של השחקן בתום המשחק, לא הפתיעו אף אחד מחבריו לקבוצה. "זה ידוע שלדרק יש קריזות. אחרי משחקים הוא הבנאדם הכי מאושר בקבוצה, תוכל למצוא אותו רוקד דקות בחדר ההלבשה ומנסה להצחיק את כולם, אבל לפעמים יש לו קריזות שאין להן הסבר. אתמול כשהוא השתולל בסיום המשחק אף אחד לא הופתע. הערנו לו על זה ואתה תראה שבימים הקרובים הוא יחזור לחייך כאילו כלום לא קרה".

אלא שגם החיוכים הצפויים של בואטנג, לא יחזירו את המצב לקדמותו. העובדה שהשחקן השתולל גרמה להרבה שחקנים להסתכל על המאמן יצחק שום בזווית אחרת. "כשאתה רואה שחקן מוביל בקבוצה שלך משתולל ככה ולא מבצע את הוראות המאמן, זה לא נראה טוב", אומר אחד השחקנים הבכירים בקבוצה, שדווקא מעריך מאוד את המאמן יצחק שום, "הייתה אתמול הרגשה לאחר האסיפה, ששום מאבד שליטה על הקבוצה ודווקא בגלל התנהגות של שחקן אחד, של דרק בואטנג. מהניסיון שלי יש עכשיו שתי דרכים, ואני מקווה מאוד ששום יבחר בדרך הנכונה. יכול להיווצר המון לחץ ובלאגן בחדר ההלבשה, שחקנים אחרים ירשו לעצמם לעשות מה שדרק עושה, והבלאגן הזה יכול לאכול אותנו מבפנים. אפשרות אחרת, ואני מקווה שהיא תיושם, זה שבואטנג סוף סוף ייענש על ההתנהגות שלו, ככה שום יראה שליטה על הקבוצה ושחקנים כאן באמת יבינו שלאף אחד אין מקום בהרכב".

האסיפה שכינס שום והדברים שהטיח בשחקניו, היו כנראה ניסיון של המאמן להחזיר את השליטה שהתרופפה קצת בקבוצה. "שום היה חייב לקיים את השיחה הזאת", אומר שחקן אחר בקבוצה, "אבל אם הוא לא יעשה כלום חוץ מדיבורים, אסיפות קשות כאלה יאבדו את הערך שלהם. עכשיו הוא באמת חייב ליישם את מה שהוא אמר, ובאמת לתת למי שטוב באימונים מקום בהרכב. אני מאוד אופתע אם הוא ימשיך לתת לבואטנג כל כך הרבה קרדיט ואהבה, אם זה יקרה, שחקנים אחרים יכולים לקחת דוגמה וזה רק יהרוס את האווירה בקבוצה".

"דרק נדבק יותר מדי במנטאליות הישראלית הבינונית"

ומה אומרים בצד של בואטנג? השחקן היה הראשון שברח מחדר ההלבשה מיד בסיום האסיפה ולא הסכים לדבר עם אף עיתונאי. היום הוא המשיך לשמור על זכות השתיקה, אך חבריו הקרובים שלא שייכים דווקא לעולם הכדורגל, מספרים מה עובר על השחקן.

"הבעיה היא שדרק נדבק יותר מדי מהר במנטאליות הישראלית הבינונית", אומר אחד מחבריו הקרובים ביותר, "כשהוא הגיע לכאן הוא היה מעיר על הרבה דברים שלא נראו מקצועיים בעיניו. היה אכפת לו כשהדברים לא היו נראים כמו שהוא היה רגיל ביוון. אבל אחרי תקופה מסוימת הוא התרגל לבינוניות שיש בארץ, הפסיק לשאוף לטופ והבין שזה המצב. ככה זה גם נראה על המגרש וכשאין אף גורם סמכותי שבאמת מחזיק אותו קצר- הוא בורח למקומות כאלה. אסור לשכוח, דרק בסך הכל ילד בן 24 שצריך עדיין יד מכוונת בקריירה שלו. הוא עדיין לא בשל לקחת על עצמו קבוצה לבד ולא משנה אם הוא דרגה או שתיים מעל הליגה".

אתמול (ראשון) עלתה נבחרתו של בואטנג, גאנה, לחצי גמר אליפות אפריקה. הקשר הבית"רי רצה מאוד להיות חלק מהנבחרת, אך החלטות שהוא אינו מבין עד היום, גרמו לו להיות מחוץ לחגיגה. "קשה לי לשחק כאן כשאני רואה את החברים שלי עושים תוצאות מדהימות באליפות אפריקה", סיפר השחקן לחבר בקבוצה עוד לפני המשחק מול מכבי תל אביב, "במקום להיות שם, אני נמצא כאן וזה די מתסכל אותי". המשפט הזה אולי מסכם הכל ומסביר מה עובר על השחקן.

* הקבוצה תקיים היום אימון צהריים, שחקני ההרכב יערכו אימון שחרור ואילו יתר השחקנים יתאמנו כרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully