וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין יצחק שום לבואטנג

לדברי שחקנים, הקשר התעצבן על ההוראות שקיבל ממאמן בית”ר ב-0:0 עם מכבי ת”א. הקבוצה תועמד לדין בעקבות רימון העשן

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

עשר דקות לפני סיום משחק התיקו (0:0) של בית"ר ירושלים מול מכבי תל אביב, העיר מאמן האלופה יצחק שום לקשר דרק בואטנג, וביקש ממנו לשחק בעמדה התקפית יותר. כך מספרים שחקנים בקבוצה. לדבריהם, בואטנג, שלא אהב את ההוראות שקיבל מהמאמן, ענה לו עם הידיים וייתכן שרמז בתנועותיו כי הוא רוצה להתחלף, למרות שבית"ר מיצתה את חילופיה במשחק. המתח בין השניים עלה מדרגה בחדרי ההלבשה. כמה דקות לאחר שנכנס לחדר ההלבשה בעט הגנאי במתקן מים לשתייה שהיה במקום, ובכך הביע את תסכולו על המשחק, וכנראה גם על ההערות שקיבל משום.

מיד לאחר מכן כינס שום את שחקניו שלא הרשימו במשחק לאסיפה, בה אמר להם בכעס, וייתכן אף רומז לבואטנג וטוטו תמוז: "אני לא מחזיק כאן אף אחד בכוח, מי שלא רוצה להיות כאן - מוזמן ללכת. שמות לא ישחקו אצלי. רק מי שיהיה טוב באימונים - יפתח בהרכב".

מיכאל זנדברג ספג מול מכבי תל אביב את הצהוב החמישי, ויחמיץ את המשחק מול מכבי חיפה. נגד בית"ר תלוי עונש על תנאי בגין שימוש באמל"ח על ידי אוהדיה, ופתיחת רימון העשן ביציע אוהדיה בבלומפילד יוביל אותה לבית הדין של ההתאחדות.

נמני: "אני אשתלב אחרי שנבטיח ההישארות"

עוד קודם לכן, היה גם כדורגל. אצטדיון בלומפילד היה מלא, האווירה הייתה מצויינת, והכול היה מוכן. זה היה משחק טוב, אפילו טוב מאוד, אבל כשמשחק נגמר בלי שערים הוא תמיד יהיה בסופו של דבר מאכזב. מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים נפרדו הערב (ראשון) בתיקו 0:0, במשחק שנעל את המחזור ה-18.

התיקו לא שירת אף אחת מהקבוצות. הקבוצה של ניר לוין לא הצליחה לברוח מהתחתית הבוערת. הפער מהאלופה והמוליכה הצטמק לשש נקודות, לאחר ניצחונה המרשים של מכבי נתניה ביום שבת על מכבי חיפה.

"לא הגיעה לנו יותר מנקודה", אמר מאמן בית"ר המאוכזב, יצחק שום. "מכבי תל אביב נתנה פייט מצוין. הגענו למצבים, חבל שלא הבקענו. אני לא יודע אם כל שבוע נשחק אותו דבר. יהיו עוד הרבה משחקים קשים עד סוף העונה".

"אנחנו לא מרוצים מהיכולת, לפחות לא של המחצית הראשונה", אמר מגן האלופה, יואב זיו. "במחצית השנייה היינו כבר קבוצה אחרת. ראינו קבוצה שלוחצת, דורסת והגענו למצבים. היה משחק בקצב מצוין. מיקומה של מכבי תל אביב לא משקף את היכולת שלה".

"זה מתסכל, מכיוון שכל יריבה אחרת היינו מנצחים, אבל בגלל שזו בית"ר סיימנו בתיקו". אמר מאמן מכבי תל אביב ניר לוין. "אני יכול לקחת מהמשחק הזה הרבה דברים חיובים. עשינו סגירה טובה וגם היכולת של הזרים החדשים של הקבוצה הייתה מרשימה. במחצית השנייה בית"ר שלטה יותר, זו קבוצה שכבשה הרבה שערים בדקות האחרונות, ומבחינתנו תיקו מול בית"ר זה מעודד משהו. השחקנים החדשים השקיעו, ואני מאמין שהם יוסיפו לנו הרבה בהמשך. נכון לעכשיו צריך לדבר על הישארות. מצבנו לא טוב. אם חשבנו שאנו במומנטום של בריחה מהתחתית, המציאות החזירה אותנו לכאן. תהיה תחרות, ואני מקווה שמגמת השיפור תמשיך".

אבי נמני: "אין לנו הרבה זמן לשמוח. אנחנו צריכים לדאוג לכך שהתיאום בקבוצה עם השחקנים החדשים יהיה טוב יותר. אנחנו לא שופטים אותם לפי המשחק הזה וגם לא לפי הבא, נגד בני יהודה. הם הגיעו לתקופה ארוכה. הם שחקנים איכותיים שיכולים לעזור לנו. נקווה שאלן מסודי ירגיש טוב וישתתף במשחק הבא. אחרי שגם עזרו ושבחון יחזרו מפציעות, יהיה לנו סגל מאוד רחב.

"אנחנו קודם כל חיים במציאות. ראשית, צריך להיחלץ מהאיזור המסוכן. אני מקווה ששחקני הרכש ישתלבו ונעשה את זה. שחקנים טובים, בסופו של דבר, משתלבים בכל מקום. גם אם זה לא קורה בהתחלה, זה יקרה אחר כך".

כשנשאל נמני מתי הוא יחזור לשחק, חייך הג'נרל מנג'ר ואמר: "אולי לקראת סוף העונה, אחרי שנבטיח את ההישארות. אז אולי אשתלב למספר דקות בסיום המשחקים".

ביציע נכח אדוארד שיפרין, שותפו של הבעלים החדש של מכבי תל אביב, אלכס שניידר. תומאס שיפרין, שותפו של אלכס שניידר הבעלים של מכבי תל אביב, הגיע אתמול לישראל וצפה במשחק. שיפרין צפה בדקות הראשונות במטוסו הפרטי בדרכו מקנדה ואת שאר המשחק ראה בבלומפילד. "זאת פעם ראשונה שאני רואה את מכבי העונה ובסך הכול מאוד נהניתי ואני מרוצה", הסכים לומר בסיום לדוד מרואני, כתב "ספורט הארץ", "עשינו עסקה טובה".

בהנהלת הקבוצה היו מאוד מרוצים מהרכש החדש - ג'ונתן אסוס וג'ו ביסארה. "המהלך שלנו להנחית שני שחקנים 'רעים' הוכיח את עצמו", אמר גורם בהנהלה. ליאור ז'אן, שהוחלף עקב מתיחה חזקה בקרסול, יעבור ביום שני בדיקה על מנת לברר את חומרת הפציעה.

עדכון ראשון: 22:57, 03/02/08
עדכון אחרון: 07:20, 04/02/08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully