וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היינו יותר רעבים לתואר"

26.1.2008 / 11:39

אנדי רם ויוני ארליך חגגו את תואר הגראנד סלאם הראשון שלהם עם בקבוק שמפניה, שגרם להם לשחרר כמה סודות כמו השתתפות בטורניר דובאי השנה. ראש הממשלה התקשר, רם לא הצליח לחזור אליו

לפני ארבע שנים וחצי יוני ארליך קיבל את האס.אם.אס החשוב ביותר בקריירה המקצוענית שלו. מי שהיה טניסאי יחידים כושל, שכבר ראה את סיום הקריירה שלו, ראה על צג הטלפון הנייד הודעה מאחד החבר'ה שהסתובבו איתו בסבב הצ'לנג'ר בחו"ל. זה היה אנדי רם מווימבלדון, שביקש מארליך שהיה בנוטינגהאם, להצטרף אליו לטורניר הזוגות. ארליך הבין שהמארגנים יכסו את השהות במלון והסכים. זה נגמר בשבוע סנסציוני שכלל חצי גמר בטורניר הגראנד סלאם של בריטניה וכאן נולד השילוב שנקרא בימינו "אנדיוני".

השניים הפכו לאחד מהצמדים הטובים בעולם, זכו ב-11 תארים בסבב המקצועני, הובילו את נבחרת הדייויס לימים היפים ביותר שלה בדור האחרון והשתתפו פעמיים בטורניר גמר גביע המאסטרס. למרות זאת, הם מעולם לא הצליחו לשחזר את אותו הישג מווימבלדון בטורנירי הגראנד סלאם בהם השתתפו, ועל כך זכו לביקורות בהזדמנויות שונות. ב-26 לינואר 2008, זה סוף סוף קרה. תואר גראנד סלאם ראשון לזוג ישראלי טהור באליפות אוסטרליה הפתוחה אחרי ניצחון 5:7, 6:7 על ארנו קלמון ומיכאל לודרה הצרפתים במלבורן.

"אי אפשר לתאר את ההרגשה, זה רגע ענק"

ההמולה באיצטדיון החלה עם סיום המשחק. הטלפונים הניידים של רם וארליך החלו לצלצל, הישראלים ביציעים היו בטירוף ולמסיבת העיתונאים שלאחר המשחק, אנדיוני כבר הגיעו שתויים.

"אי אפשר לתאר את ההרגשה הזאת, זה רגע ענק עבורנו", אמר אנדי רם והוסיף: "זכיתי כבר בשני גראנד סלאמים בזוגות מעורבים, אבל זה אפילו לא קרוב למה שהרגשתי היום. לזכות בתואר ביחד עם אחד החברים הכי טובים שלי, זה הרבה מעל לציפיות שהיו לי. זה יום גדול לנו, למשפחות שלנו ולמדינה שלנו. אני ויוני זה כמו כמו משפחה, כמו אחים".

רם המשיך והתייחס להישג עצמו: "עשינו היסטוריה ואנחנו כל כך שמחים להיות הישראלים הראשונים שזוכים בתואר הזה. האמנו בזה לאורך כל השנים ותמיד דיברנו על זה עם התקשורת. אני מאמין שאנחנו אחד הצמדים הטובים בעולם, במיוחד כיום אחרי שנערכו מספר שינויים אצל הצמדים המובילים". כשנשאל אם קיבל את שיחת הטלפון המסורתית מראש הממשלה אמר רם: "קיבלנו שיחה מראש הממשלה, יותר נכון השאירו לי הודעה מהלשכה שלו ולא הצלחתי להשיג אותם בחזרה".

יוני ארליך ייצג כרגיל את הצד השפוי יותר במסיבת העיתונאים והתייחס למשחק עצמו: "אני חושב ששלטנו ברוב השלבים של המשחק. השגנו שבירה מוקדמת, לצערי לא הגשתי כל כך טוב אבל נשארתי מרוכז ואגרסיבי. משחקוני ההגשה של אנדי היו מדהימים. הם התקשו כמעט בכל משחקוני ההגשה שלהם, לדעתי היינו צריכים לשבור אותם יותר".

אנדי רם הוסיף: "לא הפסדנו מערכה לאורך כל הטורניר. הגענו למשחק הגמר עם המון ביטחון וידענו שהכל תלוי בגישה. נלחמנו חזק מאוד ולדעתי היינו הרבה יותר רעבים מלודרה וקלמון. אולי זה בגלל שכבר יש להם תואר גראנד סלאם".


העיתונאים במלבורן התעניינו מאוד בהיבט הפוליטי של שני טניסאים שמייצגים "מדינה במלחמה". רם וארליך שמחו לענות ואמרו: "אחת המטרות שלנו בסבב היא לשמש כשגרירים של ישראל ואני חושב שאנחנו עושים עבודה טובה. אנחנו תמיד משתדלים לדבר על המדינה שלנו אחרת, כי זו מדינה נהדרת".

אנדי רם התייחס גם לנסיעתה הצפוייה של שחר פאר לטורניר דוחא בקטאר ואמר: "זה דבר נהדר כי אסור לערב בין ספורט ופוליטיקה. אנחנו חושבים על השתתפות בטורניר דובאי ואני מקווה שזה ייצא לפועל". רם לא יכל שלא לשלב הלצה בתוך כל הנושא הזה שנראה עבור האוסטרלים כל כך רציני ואמר בגיחוך: "אולי נחכה לראות ששחר פאר תחזור חיה מקטאר ואז נחליט לנסוע".


לסיכום, אנדי רם סיכם את סוד ההצלחה של "אנדיוני" במלבורן ואמר: "אני יכול לספר שזה היה הטניס הטוב ביותר שלנו. סוף סוף הגענו מוכנים כדי לזכות בגראנד סלאם. כל נקודה הייתה עבורנו נקודת משחק, כבר מההתחלה. בכל נקודה שיחקנו אותו דבר ולא איבדנו את הריכוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully