וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתמה עסקת מכירת מכבי ת"א

16.1.2008 / 18:50

פדרמן: "יום היסטורי למכבי ת"א". קווין פריאנטה, קשר צרפתי-יהודי יגיע למבחנים, דרבי דחתה את ההצעה של מכבי על פיילהאבר

שרון בוקוב

צילום ועריכת וידאו: אמיר לב

דרבי קאונטי, קבוצתו של בני פיילהאבר, מסרבת בשלב זה לשחרר את הקשר היהודי אמריקאי, ודחתה את ההצעה הכספית שמכבי הגישה לה. השחקן עצמו כבר סיכם במכבי והביע את רצונו לשחק במועדון, אבל יו"ר דרבי, אדם פירסון, הודיע כי בקבוצה האנגלית קיבלו כמה הצעות גבוהות יותר לגביו מקבוצות מה-MLS. גורמים במכבי מסרו היום כי המו"מ לא הסתיים וכי במועדון ינסו להמשיך את המגעים עם דרבי בהמשך השבוע.

קווין פריאנטה, קשר יהודי צרפתי בן 21, צפוי לנחות הערב (רביעי) להתרשמות במכבי תל אביב, ולהצטרף לרשימת המועמדים לחיזוק הקבוצה. פריאנטה שיחק בעבר יחד עם רודי חדד בקבוצת הנוער של פאריס סן ז'רמן, ובשנתיים האחרונות שיחק בקבוצת המילואים של לבאנטה מהליגה הספרדית. בעבר השתייך פריאנטה לסגל הנבחרת הצעירה של צרפת.

חוזה דה רוסה הרנאני, בלם ברזילאי בן 24, שמשחק בפולין, מועמד להגיע למכבי תל אביב. השחקן הוצע דרך סוכנות שחקנים אירופית שנמצאת בקשר עם מכבי תל אביב. הצוות המקצועי במכבי התעניין בשחקן כבר בקיץ, אך עלויותיו הגבוהות, הנאמדות בכמיליון וחצי יורו הורידו את התוכניות להבאתו מסדר היום. כעת, משהחל עידן שניידר, הוצע שוב השחקן לקבוצה, וייתכן מאוד כי בימים הקרובים יחל משא ומתן על הבאתו.

שני שחקנים נוספים שהוצעו לקבוצה הם דאריוש פייטרסיאק (28), בלם פולני, וכן ניקולה יולוביץ', בלם שיכול לשחק גם כקשר אחורי, שמשחק אף הוא בפולין. השניים הוצעו למכבי על ידי אותה סוכנות אירופית. בשלב זה לא החל משא ומתן לגבי אף אחד מהשחקנים, אך ייתכן מאוד שלאחר החתימה הרשמית הבוקר על עסקת הרכישה ותחילתו של עידן שניידר במכבי, ייכנסו הצדיים למשא ומתן. כמו כן, מתכוונים בצוות המקצועי של מכבי תל אביב להביא במהלך סוף השבוע הקרוב חלוץ זר, כאשר מתנהל כרגע משא ומתן עם מספר מועמדים.

ביום שני נערכה פגישה בין המעורבים בתהליך רכישת הקבוצה - אביב בושינסקי, נציגה של קבוצת הרוכשים, אביב רייז, נציג אגודת מכבי תל אביב בהנהלה החדשה, אלדד בוקשפן, יו"ר אגודת מכבי תל אביב, תמי פרידמן, המנכ"לית היוצאת, לוני הרציקוביץ' ודייויד פדרמן.

במהלך הפגישה סוכמו כל פרטי העיסקה, אך החתימה בוצעה רק היום. כל הצדדים המעורבים, כולל הרוכש אלכס שניידר שנמצא בקשר ישיר עם הנוכחים בדיון, פעלו כדי להוציא את העסקה לפועל. פרטי החוזה תורגמו לאנגלית, ונשלחו בפקס לשניידר על מנת שיאשר את הנוסח הסופי. בגלל כמות המסמכים והפרטים הטכניים שעדיין נותר לעבור עליהם במשך הערב והלילה, נחתמה העסקה רק הבוקר. פדרמן אמר בסיום הפגישה: "זהו יום היסטורי למועדון מכבי תל אביב".

"אין ספק שמכבי יוצאת היום לדרך טובה יותר ממה שהייתה בה קודם", הוסיף פדרמן, "אני בטוח שאלכס ירצה שמכבי תיאבק על כל התארים. אין ספק שמבחינת הרכב הרוכשים לא יכולנו לבקש טוב יותר. מדובר על יכולות כלכליות שבפירוש לא היו קודם, מה שגם יעניק לנו את האפשרות להתחזק מבחינה מקצועית".

אביב בושינסקי דיבר גם הוא על רגע היסטורי בסיום פגישת החתימה ואמר: "אני מודה בראשית לכל אגודת הספורט של מכבי תל אביב ולכל האישים שעומדים מאחוריה, בהם: אלדד בוקשפן, דייויד פדרמן, אביב רייז, ספי מור, מאיר שמיר, קובי טרייביש, שי מור ואחרים, שבזכותם יצאה לפועל השותפות המבורכת בקבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב. האגודה, וכך גם אלכס שניידר, רכשו את מכבי תל אביב מתוך אהבה לספורט, לכדורגל, למועדון הפאר ולקהל האוהדים האדיר שמלווה את המועדון".

"באותה הזדמנות אנחנו מודים למר לוני הרציקוביץ' על שניהל משא ומתן הוגן וענייני, והכל כדי שנוכל להשלים את תהליך העברת הקבוצה לידי הבעלים החדשים. צריך לזכור שגם לוני הגיע למכבי תל אביב מתוך רצון לעזור. לוני נתן ממיטב זמנו וממונו לכדורגל והוא ראוי לכל הערכה אפשרית. תודתנו גם למר רוני מאנה ועורך דין יורם יוסיפוף, על שפעלו מאותם מניעים. כעת, עם העברת הבעלות באופן רשמי, מר שניידר ומנכ"ל הקבוצה מר עוזי שעיה לוקחים את שרביט הניהול, במטרה להשקיע במועדון, להצעידו ולהחזיר את הקהל העצום שלו למגרשים".

מכבי תל אביב הגישה את הניירת על מנת לאזרח את רודי חדד, ובידי הקבוצה יש את כל האישורים הדרושים על מנת שהשחקן יקבל תעודת זהות. משיקולים כלכליים ואחרים, טוב למכבי תל אביב שיהיה שחקן זר, ולכן בקבוצה לא ממהרים לאפשר לו לקחת את תעודת הזהות שלו. מבחינת חדד, אין בעיה לקבל את התעודה, אולם כרגע, כל עוד לא מילאה הקבוצה את מכסת הזרים, האינטרס של מכבי תל אביב הוא שישחק על המשבצת הזו.

עדכון ראשון 15.1.08 12:46
עדכון אחרון 16.1.08 19:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully