וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריחת שיא בשגרירות

מייק קרנון

24.12.2007 / 10:58

הייצוא של שחקנים לחו"ל מגביר את האופטימיות של מייק קרנון. ועד: למה כמות השידורים הישירים מוגזמת, ובמה מובילה מכבי את היורוליג

הרבה ביקורת, מרביתה מוצדקת, אנו שומעים וקוראים על הכדורגל הישראלי. אבל לקראת סיום שנת 2007, אי אפשר להתעלם גם מהצד החיובי. הצטרפותו של תמיר כהן לשורות בולטון וונדררס, מעלה את מספר הישראלים בפרמייר ליג לארבעה.

בשבוע האחרון היו לנו כמה הזדמנויות לראות בפעולה את קבוצות צ'לסי וליברפול. אברהם גרנט הוביל את צ'לסי לשמינית גמר גביע האלופות ולחצי גמר גביע הליגה, כאשר טל בן חיים שותף מלא בהישגים אלה. ליברפול, עם יוסי בניון כשחקן בכיר בסגל של רפא בניטז, תשחק גם היא בשמינית הגמר האירופית. שתי הקבוצות מעורבות עדיין במאבק על אליפות הליגה האנגלית, או במקרה הגרוע על מקום בליגת האלופות בעונה הבאה, ובשבת חזינו ביוסי מבקיע שער נהדר בניצחון על פורטסמות.

עומר גולן העלה את מספר הישראלים בליגה הבלגית לארבעה, והמספר הזה עשוי לגדול כבר בימים הקרובים אם אכן יצטרף ברק יצחקי לגנק. יש לכדורגל שלנו ייצוג גם בליגות הספרדית, הטורקית, ההולנדית והשוויצרית, כולן ליגות עדיפות על ליגת העל שלנו. עכשיו הגיע הזמן שאת הניסיון והיכולת ששחקנים אלה מציגים בליגות האירופיות, הם יביאו לידי ביטוי גם בנבחרת הלאומית. אז, אולי, תגשים הנבחרת את החלומות של חובבי הכדורגל הישראלים – להשתתף בשלבי הגמר של הגביע העולמי 2010 בדרום אפריקה.

לא הגזמתם קצת?

מסופקני אם יש עוד מדינה באירופה שחובבי הספורט שלה יכולים לראות כל כך הרבה שידורים חיים כמו בישראל. התחרות בין ערוצי הספורט גורמת לכך, שבתוך 24 שעות הצופה יכול לראות סיקור כמעט מלא של ליגות הכדורגל של אנגליה, ספרד ואיטליה ועוד משחקים נבחרים מליגות אחרות. זאת בנוסף, כמובן, לסיקור של הספורט המקומי ושל אירועים בינלאומיים אחרים.

בסך הכל, אין מה להתלונן, אם כי לעתים יש הרגשה שאנחנו מגזימים, מה שפוגע באיכות השידורים. לשמוע את אותם שדרים ופרשנים בשלושה משחקים בזה אחר זה, הוא משהו שצורם לאוזניים שלנו ולא טוב גם לאלה שמשדרים. הם מאבדים את החדות והעירנות, מרבים בפטפטת וקיימת הרגשה שהם לא זוכרים בדיוק איזה משחק הם משדרים. בנוסף, אפשר להתרשם שלא התכוננו היטב לכל משחק. קצת מינון לא יזיק - הרחבת צוותי השידור מתבקשת.

מבט קל למספרים

היורוליג יצאה לפגרת סוף השנה, זמן מתאים להעיף מבט בנתונים הסטטיסטיים של הקבוצות, ובעיקר של מכבי תל אביב. מתברר שהדירוג בטבלאות הבתים אינו בהכרח קנה מידה ליכולת הביצוע של הקבוצות. בראש הדירוג הממוחשב אנו מוצאים את אולימפיאקוס של פיני גרשון, עם מדד ממוצע של 101, וזאת למרות שהיא מדורגת רק במקום הרביעי בבית א' עם מאזן של 5 ניצחונות ו-4 הפסדים. אחריה בדירוג צסק"א (94), מלאגה (93), פנאתינייקוס (91), טאו (91) ו...מכבי תל אביב, במקום השישי עם 90 נקודות מדד.

מכבי אמנם רביעית בבית ב' עם מאזן של 3:6, אבל היא מובילה את היורוליג בשתי קטגוריות: אחוזים לשתי נקודות (61%) ואסיסטים (ממוצע של 18), ונמצאת במקום השני בחטיפות (12). מאידך, באות לידי ביטוי שתי נקודות התורפה העיקריות של הצהובים העונה: אחרונים באחוזים בעונשין (64%) ובמקום ה-18 מבין 24 בריבאונדים עם ממוצע של 18. שיפור ניכר יש באיבודי כדור, כאשר 15 קבוצות מאבדות יותר מהממוצע של 13 של מכבי. גם באחוזים לשלוש נקודות המצב סביר עם 36%, המדרג את מכבי במקום העשירי אותו מקום בו היא ניצבת בממוצע הנקודות למשחק (80).

השחקן הבולט של מכבי בדירוגים האישיים הוא טרנס מוריס: שלישי בחסימות (1.56) ובאחוזי קליעה משתי נקודות (74.5%). יותם הלפרין מדורג רביעי בין מוסרי האסיטסים (4.22) ואסטבאן באטיסטה שביעי באחוזי קליעה מהשדה (67% ).

  • עוד באותו נושא:
  • כדורגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully