וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשרוצים כבר לא יכולים

21.12.2007 / 15:15

שמעון מזרחי ביקש ניצחון באימון, האוהדים זרקו כוסות על הליטאים, אבל הלהט של מכבי ת"א להכות בריטאס המעצבנת נתקל בבעיה: קבוצה טובה יותר

לא פחות משניצחון אמש על לייטובוס ריטאס וילנה היה חשוב לעודד קטש, עוזריו ושחקניו, גם ראשי מכבי תל אביב ביקשו לעשות נקמה בליטאים. הרבה דם רע זרם בעת האחרונה בין המועדונים, בסכסוך ששורשיו בקיץ 2006, עם נטישתו של נוון ספאחיה את ריטאס לטובת מכבי. מאז ועד היום נמצאת מערכת היחסים בין הקבוצות בהתדרדרות מתמדת, לרבות האשמות הדדיות, השמצות חריפות ואיומים בתביעות. מה שהטריף את שמעון מזרחי הוא שעל הפרקט, בשלושת המפגשים בין השתיים, תמיד הייתה זו ריטאס שצחקה אחרונה.

אז מזרחי החליט לעשות מעשה וביום שלישי האחרון, במהלך אימון הערב של מכבי, נכנס היו"ר לתחומי המגרש, וביקש לפנות לליבם של שחקני הקבוצה. "אני רוצה ניצחון על ריטאס ביום חמישי", אמר-דרש בקול תקיף, ויתר אנשי הקבוצה קפאו על מקומם. לאחר מכן המשיך מזרחי ונשא נאום מוטיבציה קצר, שכפי שהתברר אמש, צלח באופן חלקי בלבד. בסיום משחק ההפסד (87:82), על רקע צהלות השמחה שבקעו מתוך חדר ההלבשה הליטאי, ניכר היה חוסר האונים על פניהם של אנשי מכבי. שיחה מאולתרת בין מספר חברי הנהלה התקיימה בחדר צדדי, בעוד שבחדר המאמנים התכנסו קטש, עוזריו וצביקה שרף, ממנו יצאו רק לאחר דקות ארוכות. ריח הדיכאון שוב באוויר, חריף מתמיד.

לתרגל עוד בוקס-אאוט

בסך הכל, ומכאן גם נובעות התחושות הקשות, מכבי הציגה כדורסל סביר, שלא נאמר מניח את הדעת. היא אומנם קלעה ב-56% מטווח שתי נקודות, מספר נמוך במעט מן הממוצע העונתי, אבל צלפה ב-43% מחוץ לקשת וסיימה ערב נדיר מהקו (17 מ-18, 94%). מכבי מסרה 23 אסיסטים, חטפה 14 כדורים והעמידה מדד משוקלל של 106, השני בגובהו העונה, ובכל זאת נכנעה לקבוצה שאיננה נמנית על העילית האירופאית.

הנתון הנוסף הוא 17 ריבאונדים בהתקפה ששאבה ריטאס, 15 מהם בשלושת הרבעים האחרונים, בהם מיעט טרנס מוריס לשחק (8 דקות ברבע הראשון, 9 דקות בשלושים הדקות הבאות). "הגנה בפרט וריבאונד בכלל זה 70 אחוז לב ורצון ו-30 אחוז תרגול", סבור איוון ירמיץ', עוזר מאמן ריטאס, אבל החילופים האוטומטיים בהגנה האישית, בהם דוגל קטש, הקלו את המלאכה על שחקני הפנים הליטאים. "כאשר מתבצע פיק אנד רול והרכז התוקף מקבל שומר גבוה, שנאלץ לצאת רחוק מהסל, נוצרים בורות קבועים באזור הצבע של מכבי", מסביר איש כדורסל ישראלי, "כל עוד לא יימצא לכך פיתרון, מול קבוצות אינטליגנטיות המצב רק ילך ויחמיר".

מאט נילסן, ז'ואאו-פאולו באטיסטה וצ'אק איידסון לקחו יותר כדורים חוזרים בהתקפה מאשר בהגנה. בהפסדי הליגה האחרונים לבני השרון וחולון ספגה מכבי המון נקודות כתוצאה מסגירה כושלת לריבאונד (23 נקודות לבני השרון מהזדמנות שנייה, 15 נקודות לחולון), וכרגע מדובר באחת הסוגיות הבוערות ביותר עליהן יצטרכו צוות המאמנים לתת את הדעת. אמש זרקה ריטאס 68 פעמים מהשדה (בנוסף ל-20 זריקות מהקו), לעומת 55 זריקות בלבד של מכבי (18 זריקות מהקו). אלא שריטאס קלעה באחוזים נמוכים יחסית – 30 כדורים בלבד נכנסו לטבעת. 45% מ-38 הכדורים שניתזו החוצה, חזרו שוב לידיים של שחקני ריטאס. ובמילים - כמעט כל כדור שני. "אנחנו כנראה צריכים לתרגל עוד בוקס-אאוט", נאנח הבוקר גיא גודס. "קשה לי להסביר מה קורה לנו בעניין הזה. זה פשוט דבר כ"כ בסיסי".

תחשוב, עודד, תחשוב

ריטאס וילנה עשויה מהחומרים מהם בנויות קבוצות מעצבנות – לצד התקפות מעבר קטלניות, היא מסוגלת לסחוט את שעון ה-24 עד תומו, עד אשר תזכה למצב קליעה נוח; רמת השליטה וההשפעה של מאמנה אלכסנדר טריפונוביץ' על הנעשה במגרש היא מקסימלית; היא עוקצת בריבאונד ההתקפה; מציגה קו קדמי אתלטי ומגוון; קולעת נהדר מהעונשין; ונהנית מפוינט גארד (הוליס פרייס) ומסמול פרוורד (צ'אק איידסון) אינטליגנטיים שלא מתביישים לקחת אחריות ברגעי הכסף. בדיוק הדברים שחסרים למכבי.

טריפונוביץ' גרם אמש לקטש לחשוב בדקות ההכרעה והכריח אותו למצוא פתרונות יצירתיים בהתקפה. מעבר להגנה החדירה שהציגה מכבי (ריטאס עם 57% מ-2 וחמישה כ"ח בהתקפה ברבע האחרון, לצד אפס איבודים), גם משחק ההתקפה היה שבלוני להחריד: בלות'נטאל, פייזר ובאטיסטה, שהיו אחראים ל-36 מתוך 64 הנקודות שקלעה מכבי בשלושת הרבעים הראשונים, צברו יחד 7 נקודות בלבד ברבע האחרון. רוב הזריקות ששחררה מכבי ברבע ההוא הגיעו לאחר מהלכי סולו. מסתבר כי מה שמספיק מול ציבונה, מילאנו, אריס ולה-מאן (אף אחת מהן, אגב, איננה קבוצת טופ-16 מובהקת) לא מספיק מול קבוצה מסדר הגודל של ריטאס. בנוסף לליטאים, פגשה מכבי ביורוליג שתי קבוצות ראויות בלבד (מלאגה ופילזן), ועומדת מולן על מאזן 3:1. וזה עוד לפני הביקור באיסטנבול, בעוד שבועיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

המאמן הבא של מכבי

בסיום המשחק התפזר הקהל בשקט יחסי. הדממה, כמו לאחר כל הפסד ביתי, הורגשה היטב גם בחדר ההלבשה. מי שדיבר, עשה זאת בלחש. איש לא רוצה להעיר את המתים. אוהדים בודדים המתינו בקור הגדול, מחוץ לשער 9, וגם חברי הגרעין הקשה רק תלו בשחקנים מבט שהביע כולו אכזבה. במקביל עשתה ריטאס וילנה את דרכה לעבר מלון שרתון, שם חגגה את הניצחון הגדול.

"היה משחק נפלא. חבל רק שהקהל של מכבי, שהוא בדרך כלל ספורטיבי, בחר להביע את תסכולו דרך השלכת חפצים לכיוון הספסל שלנו. אבל אנחנו לוקחים את זה כמחמאה על הכדורסל הטוב שהצגנו", אמר גורם בכיר במועדון הליטאי, בהתייחס לכוסות המשקה שלא הפסיקו לנחות במהלך הרבע השני על ספסל הקבוצה האורחת (אחת מהן פגעה במאט נילסן).

מנכ"ל הקבוצה, יונאס ואינאוסקאס, היה במצב רוח מרומם. "אחרי שמכבי לקחה לנו את ספאחיה, שניצח אותה פעמיים, עכשיו אנחנו יודעים מי יאמן את מכבי בעונה הבאה", אמר בלגלוג. "אחרי המשחק ניגשתי לקואץ' טריפונוביץ' ואמרתי לו 'ברכות על המינוי'. צחקנו על האפשרות שזה יקרה לפני המשחק, אבל אחרי ששוב ניצחנו את מכבי, המינוי שלו הוא די ודאי". המאמן עצמו, מנגד, השתדל לשמור על טון ענייני. "האמנו בעצמנו, ידענו שאנחנו יכולים לנצח את מכבי בהיכל", סיפר טריפונוביץ'. "הערב, אולי אנחנו רצינו יותר". הנה עוד נקודה למחשבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully