וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלות'נאטל: "מכבי ת"א לא תיפקדה כמו שצריך"

20.12.2007 / 23:17

גארד הצהובים שלח עקיצה לעודד קטש אחרי ההפסד לריטאס וילנה והוסיף: "אם אגיד את מה שאני רוצה, אסתבך". קטש: "לא שיחקנו רע"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

דווקא כשהיה נראה כאילו מכבי תל אביב מתחילה לחזור לעצמה, עם רצף של ארבעה ניצחונות יורוליג, הגיעה הערב (חמישי) ריטאס וילנה להיכל, וכרגיל, הרסה לצהובים את המצב רוח עם ניצחון 82:87, שהיה גם ההפסד הראשון של מכבי בבית. קבוצתו של עודד קטש נהנתה אמנם מחזרתו של מרכוס פייזר, שהיה בספק להערב אבל לבסוף עלה והיה דומיננטי, אבל לא הצליחה לשמור על ריכוז בשתי הדקות האחרונות ואיבדה את המשחק. הניצחון מדרדר את מכבי אל המקום השלישי בבית ב', כאשר מעליה ריטאס ואוניקאחה מלאגה (מאזן 2:7), כאשר הספרדים יגיעו לתל אביב בעוד שלושה שבועות. הניצחון הכפול של ריטאס על מכבי הבטיח כי בכל מצב של שוויון מאזנים עתידי בין הקבוצות, ריטאס תסיים מעל מכבי בטבלה. היורוליג יוצאת עתה לפגרה, כשבמחזור הבא (03/01/08) תצא מכבי לטורקיה, למפגש עם דיוויד בלאט ואפס פילזן.

דיוויד בלות'נטאל, שקלע 14 נקודות (5 מ-13 מהשדה), נשמע במיוחד בסיום המשחק. "אם אני אגיד את מה שאני רוצה אני אסתבך, אבל מכבי לא תיפקדה כמו שהיא היתה צריכה לתפקד", אמר הפורוורד, ששלח עקיצה ברורה לכיוון מאמנו. קטש עצמו, שבחר לא לעשות עבירה בהתקפה האחרונה של הליטאים, טען כי הוא שלם לחלוטין עם ההחלטה: "החלטנו שלא לעשות עבירה מכיוון שהיו אמורות להישאר לנו 4-5 שניות על השעון, ואני חושב שזאת לא היתה החלטה רעה. הם אמנם קלעו, אבל הבאנו אותם לזריקה קשה 6 שניות לסיום המשחק. כשאני רואה את הזריקה שריטאס לקחה בשניות האחרונות, אני הופך עם זה שלם עוד יותר".

למרות ההפסד, קטש נשמע מרוצה מפעולות מסוימות שביצעו הערב חניכיו. "עשינו כמה החלטות הגנתיות לפני המשחק, שעבדו ושיבשו להם את השיטה", הסביר המאמן. "הקרבנו משהו היום אבל נפלנו ליום בו שני שחקנים שלהם קולעים 10 מ-18 לשלוש. לפעמים מפסידים גם כשלא משחקים רע, והיום לא שיחקנו רע".

קפטן הקבוצה, דרק שארפ, הוסיף כי "היינו צריכים לנצח את המשחק הזה. אנחנו קבוצה טובה יותר, אבל לא עמדנו בדברים שקבענו לעצמנו מראש. זה אף פעם לא נעים להפסיד מול הקהל שלנו. צריך להרים את הראש. הפגרה באה לנו בזמן". יותם הלפרין שעשה עבודה טובה בניהול המשחק: "הם לקחו לנו את המשחק בדקות האחרונות. צריך להוריד את הכובע בפני ריטאס. כקבוצה הם יותר טובים מאיתנו".

הוליס פרייס, שחתום בלעדית על שתי שלשות הקלאץ' האחרונות שהבטיחו לריטאס את הניצחון, לא הסתיר את החיוך לאחר הבאזר. "ידענו שזה יהיה קשה מול החבר'ה האלה. צ'אק איידסון היה גדול הערב, ובאופן כללי עשינו עבודה טובה. הייתי מופתע שמכבי לא עשו עבירות בהתקפה האחרונה".

"אני גאה ורוצה לברך כל שחקן ואיש צוות בקבוצה שלי", סיכם מאמן ריטאס, אלכסדר טריפונוביץ'. "שיחקנו הערב מול קבוצה ענקית, גם כרגע וגם בכלל בהיסטוריה של הכדורסל האירופאי. היכל נוקיה הוא אחד המקומות הקדושים של הכדורסל באירופה. רצינו לרוץ כמה שאפשר, לקחת ריבאונד ולשחק הגנה באותה רמת האנרגיה שמכבי משחקת כאן, אבל בצורה חכמה. רצינו לצמצם את הלחץ של הקהל ולגרום למכבי לעבוד כמה שאפשר בהגנה, ואני שמח שעמדנו בנקודות המפתח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully