וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוג'י הבלתי נלאה

מיקי יואכים

20.12.2007 / 14:03

התיק המשפטי על פרשת השחיתות באיטליה, שהוכן על התקופה בין אוקטובר 2006 למרץ 2007, יכול להיות בסיס לפרשה נוספת של שחיתות

חובבי הכדורגל בוודאי כבר החלו לשכוח את פרשת הקלצ'יופולי באיטליה, שהתפוצצה ברעש גדול בקיץ 2006 ופגעה חזק במוניטין של הכדורגל האיטלקי. הפרסומים בעיתונות עם תמלילי השיחות של מנהלי קבוצות הכדורגל הבכירות הביאו לכך שמיובנטוס נשללו שתי אליפויות והיא הורדה ליגה ואילו ארבע אחרות - פיורנטינה, רג'ינה, מילאן ולאציו - החלו את העונה עם הורדת נקודות. פסק הדין של צוות השופטים שינה לחלוטין את מאזן הכוחות בכדורגל האיטלקי ונדמה היה שלשנים רבות.

לצד האספקט הספורטיבי היה לפרשה גם אספקט פלילי. מה שהביא להתערבות של הפרקליטות האיטלקית בנוגע להונאות בסכומים גדולים שקשורים לעניין. בשבת האחרונה השופט אדוארדו דה גרגוריו החל בדיונים בשאלה האם ראוי להעביר את הנושא לבית משפט פלילי. היה וב-8 בפברואר הוא יחליט בחיוב, הרי ש-37 החשודים יעמדו לדין ועשויים לקבל את העונשים הקבועים בחוק לעבירות מסוג זה.

נוסף על כך, בית המשפט ידון ב-18 תביעות מצד מספר ארגונים ואנשים. בין התובעים נמצאים הועד האולימפי האיטלקי, התאחדות הכדורגל, איגוד הכדורגלינים המקצועיים וכן שישה מועדוני כדורגל. צד נוסף הוא עו"ד אורלאנדו נבארה שמייצג שני תובעים. ב-2004 הימר מרשו, אלברטו קייפוסקי, בסכום של 999 יורו על אינטר כאלופת אותה עונה. הצלחה שלו הייתה מביאה לו 2,247 יורו. עכשיו הוא תובע פיצוי של 2,122 יורו. תובע אחר, לוקה מאמוליטי, דורש לפצות אותו על הוצאותיו על רכישת חבילת השידורים של SKY וכן תוספת של 10 מיליון יורו על עוגמת הנפש - אולי על אובדן האמון בתמימותו של הספורט.

ממשיך למשוך בחוטים

עם זאת, הנושא העיקרי שעלה לכותרות הוא כמובן לא שפיותו של סניור מאמוליטי, אלא הנתונים החדשים שפרסמו חוקרי הפרקליטות ג'וזפה נארדוצ'י ופיליפו ביאטריצ'ה, שהפכו לכוכבים בשנה וחצי האחרונות. התיק בן 112 העמודים שהם הכינו על התקופה בין אוקטובר 2006 למרץ 2007 יכול להיות בסיס לפרשה נוספת של שחיתות. החוקרים טוענים שמנכ"ל יובנטוס לשעבר, לוצ'יאנו מוג'י, ממשיך את פעילותו בתחום הכדורגל בניגוד להחלטה שאסרה עליו לעסוק בתחום במשך חמש שנים. אם לדבר בפירוט, "הקרדינל האפור" היה הדמות העיקרית מאחורי הקלעים של מכירת המועדונים סיינה האיטלקי וק.פ.ר. האנגלי. יתר על כן, הוא ייעץ לליבורנו בנושאי שיווק וסייע למסינה בפתרון בעיות ניהול.

וזה לא הכל. התברר שמנהל הספורטיבי הנוכחי של יובה, אלסיו סקו, התייעץ עם קודמו בתפקיד (מוג'י) בענייני העברות. העיתונות אפילו פרסמה ציטוט שמיוחס למוג'י: "נוצ'רינו לא עובר לפיורנטינה". אכן, בקיץ האחרון היו שמועות על מעבר אפשרי של הקשר הצעיר של יובה לשורות הסגולים, אבל הצוות המקצועי החליט להותיר אותו בקבוצה וכעת הוא כבר שחקן קבוע במערך של ראניירי.

סקו עצמו, שהגיע למועדון עוד בתקופת שלטונו של מוג'י בתפקיד קצין עיתונות, מעולם לא הסתיר את חיבתו וידידותו עם הקרדינל האפור. זמן קצר אחרי פיצוץ השערורייה הוא הודה שהוא ממשיך ביחסיו עם דון לוצ'יאנו עם ההסתייגות שזה לא נוגע לעניינים המקצועיים של יובה. תמלילי שיחות הטלפון שלו מעידים ההפך ובמצב הזה סביר מאוד שסקו יוזמן בקרוב למשרדי פיאט לשיחה נוקבת, שכן ההנהלה החדשה עושה הכל בשביל להתנער מתקופת מוג'י. עד כדי כך שבקיץ שעבר הוחלט על קוד אתי פנימי של המועדון. אם יוחלט שסקו עבר הכללים סביר מאוד להניח שבקרוב יהיה ליובנטוס מנהל ספורטיבי חדש.

מצד שני, יכול מאוד להיות שהציטוטים של מוג'י ובני שיחו הוצאו מהקשר השיחה שהתנהלה, כפי שכבר נעשה בעבר. בשבת האחרונה הצהיר פרקליטו של מוג'י שאיש לא יכול לאסור על מרשו לדבר עם חבריו שחלקם מלוים אותו כבר עשרות שנים. באיטליה מתנהלים כבר שנים דיונים בנוגע להגנת זכויות הפרט מפני הדורסנות של שלטונות אכיפת החוק ופרקליטיו של מוג'י יכולים בהחלט לנצל את העניין לצרכיהם.

בשני האחרון מוג'י עשה ניסיון נוסף לשנות את התדמית הציבורית שלו. הוא התראיין לפורטל החדשות הרשמי של הותיקן והצהיר שם בריש גלי על חפותו. הוא סיפר שהוא מאמין בצדק, שכן הוא מגיע מרקע דתי ובנעוריו אף למד מספר שנים בסמינר לכמרים בסיינה. נוסף על כך הוא אמר שלאחרונה הוא התחזק בקתוליות ומרבה להתפלל. לא קשה לחשוב איזה אפקט יעשה ראיון מהסוג הזה באיטליה הקתולית. דון לוצ'יאנו מסרב לטבוע ושאלת אשמתו תתברר בבית המשפט וגם זה רק אם השופט דה-גרגוריו יחליט שהראיות מספיקות להעמדה לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully