וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה זכתה בגביע הטוטו

19.12.2007 / 20:47

צמד של רנאטו (54 בפנדל, 87) עשה לחיפה את העבודה והביא לה תואר ראשון, גביע הטוטו, לאחר 0:2 על סכנין. יבוריאן הורחק באדום (89)

שרון בוקוב

צילום ועריכה: יותם רונן

מהלך המשחק

רגע לפני היציאה לפגרה של ליגת העל חולק באצטדיון רמת גן התואר הראשון של עונת 2007/8, גביע הטוטו של ליגת העל. הקבוצה שהתכבדה להניפו היא מכבי חיפה, לאחר שניצחה 0:2 את בני סכנין. הקבוצה מהכרמל זוכה בפעם הרביעית במפעל ומשווה בכך את שיאה של הפועל פתח תקווה.

המפעל השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי הוא בדרך כלל מושא לזלזול של מועדונים, כדורגלנים ואף מאמנים. רבים רואים בו כמעמסה לא רצויה על השחקנים והקבוצות. אלא שהאיומים של יו"ר הטוטו גדעון בריקמן וכן הצ'ק הנאה שמגיע לכיסם של הבעלים הניע קבוצות העונה להשקיע קצת יותר.

אצל מכבי חיפה, שהתהדרה בעבר באליפויות למכביר, ההכרה בחוזקה של בית"ר ירושלים והשושלת שהיא עומדת לפתוח גם עשתה את שלה והחיפאים הבינו שאם לא גביע הטוטו, ייתכן שהם לא יזכו באף תואר העונה, בדיוק כמו אשתקד. הקבוצה של אלישע לוי, שעשתה דרך נאה לגמר המפעל, ביקשה מלבד להניף עוד גביע ברמת גן, לקנות קצת אוויר לנשימה מבחינה כלכלית וקיוותה להכניס 1.6 מיליון ש"ח לקופתה הדלה של המועדון.

ככל שנקפו והתקדמו שלבי המפעל, החלו הקבוצות מתייחסות ביתר רצינות והערב לגמר הם עלו כמעט בהרכבים מלאים והכי חזקים שלהן. סכנין פתחה טוב יותר את המשחק ואיימה על השער מספר פעמים, אבל דוידוביץ' היה במקום בשביל חיפה. אט אט השתלטו הירוקים על המשחק. תשע דקות בתוך המחצית השנייה קיבלה חיפה פנדל אחרי הכשלה של באסם גנאים על רפאלוב. רנאטו כבש בקלילות. שלוש דקות לסיום, החלוץ המצוין של חיפה חטף כדור וכבש את השני. חבל רק שבסיום איליה יבוריאן לא ידע להפסיד בכבוד ושלח בעיטה מכוונת לכיאל והורחק באדום. עוד לפני שראה את משיח מניף את הכרטיס עזב הארמני את המגרש.

דקה 9 - מאור בוזגלו הרים כדור קשתי לרחבת חיפה. יבוריאן היה חופשי, אבל נגח את הכדור לרוחב, במקום לשערו של דוידוביץ'.

דקה 11 - שוב בוזגלו. הפעם החלוץ השתלט על כדור כ-25 מטרים מהשער ושיחרר בעיטה לא חזקה. דוידוביץ' ירד לכדור הלא קשה, אבל משום מה רק הדף.

דקה 29 - הגבהה לרחבת סכנין מצאה את ראשו של מליקסון, שהוריד לקטן, אבל האחרון התבלבל עם הרגליים ויא יא פטי הרחיק לקרן.

דקה 38 - פאוליניו נשלח קדימה, פרץ עם הכדור ושיחרר מכ-16 מטרים כדור חלש, שחמק ליד הקורה של מאיר כהן.

דקה 44 - ליאור רפאלוב התנהל עם הכדור בצורה יפה, ואחרי מספר מטרים ושלח כדור מתוחכם לפינה של כהן, שבקצות אצבעותיו, הדף לקרן והציל את קבוצתו מספיגה.

דקה 54 - גול! רנאטו כבש בפנדל. חיפה יצאה להתקפה, ליאור רפאלוב חדר לרחבה והוכשל על ידי באסם גנאים. השופט מנשה משיח הצביע על הנקודה הלבנה בצדק. הברזילאי עמד במשימה. 0:1 למכבי חיפה.

דקה 65 - חיפה יצאה למתרפצת מסוכנת. קטן שעט קדימה והעביר שמאלה לראנטו, שהמשיך למסיללה, שהגיע בדהרה מאחור. הדרום אפריקאי שלח בעיטה, אבל כהן הדף טוב.

דקה 79 - הרמה מצוינת של סכנין, יבוריאן עלה לכדור ונגח טוב מאוד מלמעלה למטה. ניר דוידוביץ' בהצלה נהדרת הציל שער כמעט בטוח. לצערו הוא גם נפצע ביציאה לכדור, אך התאושש והמשיך לעמוד על קו השער.

דקה 87 - גול! טעות חמורה בהגנת סכנין, ראנטו יירט את הכדור, כידרר, חדר לרחבה ושלח פס מסובב מצוין לפינה של מאיר כהן. 0:2 למכבי חיפה.

דקה 89 - איליה יבוריאן הורחק בכרטיס אדום, אחרי שפגע כשבעט בצורה מכוערת בבירם כיאל.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; דייגו קרוסה, שי מימון, דקל קינן פיטר מסיללה; פאוליניו, גוסטבו בוקולי (עומרי אפק, 68), מאור מליקסון (בירם כיאל, 60), ליאור רפאלוב (ג'ובאני רוסו, 83), רנאטו (אלון חרזי, 88), יניב קטן.

הרכב בני סכנין: מאיר כהן, עבד רבאח, יא יא פטי, ליאו קרופניק, בסאם גנאים, ג'ון קולמה, לוקאש סורמה (עלא אבו סלאח, 83), חאלד חלאיילה (לירון וילנר, 64), חאמד גנאים, מאור בוזגלו, אילה יבוריאן (הורחק, 89).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully