וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוות החדש מגבה את לוין

19.12.2007 / 12:00

בהודעה רשמית נמסר: "לא יחול שום שינוי במעמדו של המאמן". לוני נפרד: "באתי מאהבה ואני עוזב באהבה. מעדיף לא לסכם דבר, בינתיים"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

לוני:" מה שקורה זה לטובת כולם, וגם לטובתי האישית כאוהד"

בבוקר שאחרי השלמת עיסקת העברת הבעלות של מכבי תל אביב מידיו של לוני הרציקוביץ', למיליארדר אלכס שניידר, הגיע הבעלים היוצא של הקבוצה להיפרד מהשחקנים ואנשי המועדון אותו ניהל במשך 12 שנים. הרציקוביץ' נכנס לחדר ההלבשה לפני האימון, נפרד משחקניו באופן אישי, לחץ את ידיהם, איחל להם בהצלחה והבטיח שיעקוב אחרי הקבוצה.

הרציקוביץ' לא רצה להרבות במילים לעיתונאים הרבים שהיו הבוקר (רביעי) בקרית שלום, ואמר: "באתי מאהבה ואני עוזב באהבה. אני מעדיף כרגע לא לסכם שום דבר ולא לדבר עד שהשרביט יועבר באופן רשמי לאדם שייקח את תפקיד היושב-ראש. אנחנו כרגע בתהליך, שאמור להיות פשוט אבל הוא די מורכב מבחינה טכנית. התהליך הזה מחייב הרבה עבודה ותשומת לב, כדי שייעשה כמו שצריך. את האיש הזה (שניידר, ר.ב) אני לא כל כך מכיר. כרגע אני נושא באחריות".

לוני נשאל אם הוא מרגיש שירדה לו אבן מהלב, או הוסר מעליו נטל. "מעולם לא היתה לי אבן בלב, או עול, היו תקופות קשות והתמודדתי איתן, אבל זה חלק מהחיים. אני רוצה לדבר על זה ביום שאחרי. בדבר אחד אין לי ספק, אמשיך להגיע למשחקי הקבוצה בבלומפילד, זו בכלל לא שאלה. אני חושב שזה יום היסטורי. מה שקורה זה לטובת כולם, וגם לטובתי האישית כאוהד".

היום נערכה ישיבת הנהלה לצוות החדש שצפוי להוביל את מכבי תל אביב, בראשותם של דייויד פדרמן, מאיר שמיר ואביב בושינסקי וכן עוזי שעיה, המנכ"ל המיועד. שעיה, 47, שהקשר שלו עם אלכס שניידר נוצר בחודשים האחרונים דרך מכרים משותפים. שעיה נולד בנהריה בשנת 1960 ומשנת 1984 ועד היום מילא שורה של תפקידים בכירים, חלקם במערכת הביטחון. הוא יחליף בתפקיד את המנ"כלית תמי פרידמן. בישיבה זו צפויים להיקבע מספר מהלכים מידיים ובהם גובה התקציב שצפוי לקבל לידיו הג'נרל מנג'ר, אבי נמני, לטובת חיזוק הקבוצה.

"שום שינוי במעמדו של לוין"

כרגע נראה שמכבי תל אביב צפויה להתחזק בשני זרים לפחות, כשמי שצפוי להשתחרר מהקבוצה הוא הקשר הברזילאי ז'וזה רמאליו, שחוזהו מסתיים בסוף החודש. גם הבלם מילאן מרטינוביץ' נמצא כרגע בספק להמשך העונה, והדבר תלוי בהצלחת המנג'ר למצוא בלם זר בעל שיעור קומה. הקשר הצרפתי רודי חדד, החל לאחרונה בתהליך קבלת האזרחות, דבר שעשוי לפנות לקבוצה מקום לזר נוסף. אחד השחקנים המועמדים לחזק את הקבוצה הוא קשר של בית"ר ירושלים, מילובן מירוסביץ', שלא מקבל דקות משחק באלופה.

בין השמות הישראלים שעלו נמצאים בלם בית"ר ירושלים תומר בן יוסף, קשר ווינטרטור השוויצרית משה אוחיון. אגב, חמשת שחקניה הזרים של הקבוצה, יטוסו לחופשת מולדת בת שבוע, עד לחזרתה של הקבוצה לאימונים בסוף השבוע הבא.

קשר הקבוצה, רביד גזל, מסיים את חוזהו בסוף החודש. ברגע שתהיה הנהלה חדשה היא צפוייה לשבת איתו, וכנראה לסכם עימו עד סיום העונה. במכבי מעריכים מאוד את תרומתו של גזל לייצוב הקישור האחורי בחודשיים האחרונים, ומתכוונים להאריך את חוזהו. בסביבתו של הקשר אמרו כי גזל ישמח להישאר עד תום העונה, אך מצפה שחוזהו ישודרג באופן משמעותי.

בעמדת המאמן, הרי שמעמדו של ניר לוין אינו ברור כרגע. לזכותו של המאמן עומדת העובדה כי הוא הצליח לייצב את הקבוצה וגרף מספר ניצחונות לאחרונה. יחד עם זאת בקרית שלום עולים ומוזכרים שמותיהם של מוטי איווניר, גיא לוי וגם פרדי דוד, המקורב למאיר שמיר. כרגע, נראה כי בקרב המועדון קיימת נכונות לתת ללוין להמשיך, לפחות עד סיום העונה הנוכחית.

כחיזוק למעמדו של לוין, יצאה הערב הודעה רשמית ממשרדו של אביב בושינסקי, בזו הלשון: "בהתייעצות שהתקיימה היום בהשתתפות נציג הרוכשים, מנכ"ל הקבוצה, נציג אגודת מכבי ת"א, מר מאיר שמיר, מר דיוויד פדרמן ועו"ד מורן מאירי הוחלט כי לצד הצוות הניהולי של הקבוצה יעמוד צוות מייעץ שיעסוק בהיבטים המקצועיים של המועדון. לאחר התייעצות עם צוות זה סוכם כי לא יחול שום שינוי במעמדו של מאמן הקבוצה מר ניר לוין. ההנהלה משוכנעת כי השיפור ביכולתה של הקבוצה יחול עם חיזוק מעמדו של המאמן בד בבד עם חיזוק סגל השחקנים".

פדרמן: "שניידר לא בדיוק מבין מה נפל עליו"

גם דייויד פדרמן, שתיווך בין הרציקוביץ' לרוני מאנה, כדי לפתור את הסכסוך ביניהם ולהוציא את העיסקה לפועל, התייחס ליממה האחרונה שעברה על מכבי תל אביב. "אני נושם לרווחה, אבל האוהדים מציפים אותי בטלפונים. ביני לבין לוני יש מערכת יחסים של אמון הדדי, הוא הבין את הרצון שלי לפתור את הבעיה הזאת, ומכיוון שיש לי מערכת יחסים עם הרוכשים אז הכול הסתדר. כל העסקה מאחורינו, ולא צריך להתעסק במי קיבל מה. לוני הרציקוביץ' יוצא בהחלט טוב מהעניין הזה, בטח ביחס למצב הקבוצה. גם הקבוצה של מאנה יוצאת בסדר, כל אחד התפשר, גם הרוכשים נתנו מעל ומערב והבינו שצריך רוחב לב בנושא הזה. אנחנו עולים על דרך חדשה. כל מי שהיה מעורב בזה היה צריך את השינוי, ובעיקר האוהדים. אני שמח בשבילם.

"שניידר הוא בחור צעיר שהגיע רחוק מאוד, הוא לא בדיוק מבין מה נפל עליו", המשיך פדרמן ואמר. "אני מקווה שהוא יבין מהר מה הולך פה. הוא בחור טוב מאוד וצנוע, אבל אני מקווה שהוא לא ייבהל מהעליהום הזה. אני לא רוצה להיות מעורב בניהול השוטף של הכדורגל, אני חלק מאגודת מכבי שמחזיקה ב-20 אחוזים מהמניות, אעזור מהצד אם אצטרך. אין ספק של'מידלנד' יש יכולות כספיות רציניות מאוד, מה שהם ירצו הם יעשו, אבל הם לא יזרקו סתם כסף. האגודה תהיה שם, וצריך לקחת דם אותה בחשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully