וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה-מ.ס אשדוד: מחכים לפגרה

במכבי חיפה מחכים להחתים את חלוץ אייאקס קייפטאון ת'מבינקוסי פנטאני, שנמצא בכושר נפלא. באשדוד מתכננים שינויים גדולים

חלוץ אייאקס קייפטאון, ת'מבינקוסי פנטאני, שמועמד להצטרף למכבי חיפה, צפוי להגיע בעוד שבועיים לישראל, זאת לאחר תום הסיבוב הראשון של הליגה בדרום אפריקה. ביום רביעי נערך מחזור הליגה ה-13 בדרום אפריקה, ולאחריו אייאקס עדיין ממוקמת במקום הראשון למרות תוצאת תיקו, 1:1, מול סוונדוס החלשה (בשורותיה משחק חורחה אקונה שהוחתם ושוחרר ממכבי נתניה בתחילת העונה). בשורות אייאקס, באופן לא מפתיע, פנטאני שוב כבש והצטיין. החלוץ נחשב לאחד החלוצים הפורים בליגה. לאחר 13 מחזורים כבש פנטאני שבעה שערים, והוא ממוקם שלישי בטבלת מלך השערים. יחד עם זאת, בעוד שבועיים יצטרף החלוץ לוותר על המירוץ לתואר מלך השערים, משום שהוא צפוי להצטרף לקבוצה של רוני לוי. בעונה שעברה כבש החלוץ 11 שערים וסיים שלישי בטבלת מלך השערים.

השוער ניר דוידוביץ' הגיע לסיכום עם אנשי מכבי חיפה לפיו הוא ידחה את הטיסה לאיטליה שהייתה מתוכננת ליום ראשון. המשמעות היא שהשוער יפתח בגמר גביע הטוטו מול בני סכנין. בקבוצה מאוד מרוצים מההתקדמות ומההתאקלמות של הזרים רנאטו ודייגו קרוסה ומקשרים את ההצלחה במחזורים האחרונים ליכולתם.

ההכנה לבעיטות העונשין של מכבי חיפה לפני המשחק אתמול (רביעי), במסגרת חצי גמר גביע הטוטו, הייתה רצופה בשינויי החלטות. המאמן רוני לוי שוחח עם השחקנים ושאל מי מהם מוכן לבעוט את חמשת הפנדלים המכריעים. לוי ניגש לגיטה ושאל אותו: "אתה רוצה לבעוט?". גיטא ענה: "תן לי לבעוט את החמישי. הם יחמיצו את הפנדל הזה ואני רוצה להיות הבועט המנצח". עידן טל ניגש לבעוט את הפנדל החמישי של בית"ר במצב של 4:4, וכבש. גיטה כבש גם הוא והתוצאה התאזנה. בסופו של דבר, כזכור, ה"כבוד" הלך לפאוליניו. גם עומרי אפק התלבט והתייעץ עם רוני לוי לפני הבעיטה. בסופו של דבר הוחלט שהוא יהיה הבועט הרביעי.

"הפנדלים שלנו היו מוצלחים, השחקנים לא התייחסו לפרובוקציות של קאלה. בסופו של דבר הפרובוקציות הללו הרסו רק לו ולא לנו. אני שמח שכל השחקנים בעטו ועלינו לגמר", אמר הערב גיטא, שפתח בהרכב, בהתייחס לעובדה שהשוער היריב לא הניח את הכדור על נקודת העונשין לפני הבעיטות של שחקני קבוצתו.

בהמשך, גיטא התייחס לעובדה שהשחקנים המחליפים הם אלה שניצחו את המשחק. "האימונים לשחקנים שלא משחקים בדרך כלל יותר אינטנסיביים, ולכן הם בכושר טוב. נתנו 120 דקות טובות, זה היה משחק שוטף ולא הפסקנו לרוץ". הבלם שי מימון הוסיף: "לא הייתי אומר שהצעירים ניצחו, אלא כל הקבוצה. דוידוביץ' ניצח בעצירת הפנדלים, מגיעה מילה טובה לרוני לוי, שנתן קרדיט וצ'אנס לצעירים. אנחנו מחכים לגמר".

"לא זכור לי שנתקלתי במקרים כאלה, כמו שעשה קאלה", המשיך הבלם. "הוא ניסה לעשות פרובוקציות ואני שמח שלא כל כך הצליח לו. אנחנו הצעירים הפגנו קור רוח". בנוגע לפנדל המפוקפק שנשרק לחובת בית"ר אמר הבלם: "נכון ששרקו לפנדל וזה מערער את הבטחון של השחקן המכשיל (העבירה נשרקה לחובתו של מימון, א"י), במיוחד אם אתה לא רגיל למעמדים האלה. אבל הגול שכבשתי נתן לי בטחון ובפנדלים גילינו אופי. אני שמח שעלינו לגמר".

לקראת המשחק מול מ.ס אשדוד במוצאי שבת (19:00, קרית אליעזר), הקשר בירם כיאל צפוי לפתוח על הספסל משום שהוא סובל מחום גבוה. בחיפה מעריכים שהוא לא יוכל לפתוח במשחק מחר ולכן פאוליניו, שכבש את הפנדל המכריע מול בית"ר בחצי גמר גביע הטוטו, מועמד ללבוש את חולצת ההרכב. למרות שהסיכווים לכך קלושים, אם כיאל יחלים עד מחר, הוא יפתח בהרכב

הקשר ג'ובאני רוסו שלא שיחק מול בית"ר, צפוי להיות כשיר למשחק. היום ערך הקרואטי אימון מלא לאחריו אמר: "הכל מאחורי. אני כשיר למשחק מול אשדוד". פיטר מסיללה ודקל קינן יחזרו לתמונת ההרכב לאחר שנעדרו בשל הרחקה. בקבוצה צופים כי לאור ההצלחה היחסית של הקבוצה במשחקים האחרונים, יגבר הביקוש לכרטיסים וכמות האוהדים תגדל.

בנושא אחר: במכבי חיפה צפויים להזמין את נציגיו של החלוץ שלומי ארבייטמן לחתום על ההסכם החדש בין הצדדים, לפיו יוארך חוזהו של השחקן עד עונת 2010/2011. כזכור, ההסכם הושג לאחר שנציגיו של החלוץ דרשו שדרוג בשכרו בנוסף למה שהציעה חיפה בתחילה, ואילו חיפה שסירבה לכך הציעה בתמורה חוזה ארוך טווח. פטרונו של השחקן, אריק איזיקוביץ': "ברגע שיזמינו את שלומי לחתום על ההסכם החדש הוא יגיע".

הרכב משוער: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי (אייל משומר), דייגו קרוסה, דקל קינן, פיטר מסיללה; פאוליניו (בירם כיאל), ג'ובאני רוסו, גוסטבו בוקולי, ליאור רפאלוב; רנאטו, יניב קטן.

עדכון ראשון 13.12 20:23
עדכון אחרון 14.12 15:50

"יכולים לנצח בכל מגרש בארץ"

מ.ס. אשדוד מגיעה מחר לחיפה אחרי שהצליחה בשבוע שעבר לבלום את שרשרת ההפסדים, וסיימה בתיקו מול מכבי תל אביב. באשדוד ממתינים בקוצר רוח לחלון ההעברות ומתכננים שינויים גדולים בקבוצה. הבלם האורוגוואי כריסטיאן גונזאלס, שלא חזר לקבוצה בקיץ בגלל בעיות משפחתיות, כבר סיכם על חזרתו לקבוצה וצפוי לנחות באשדוד בשבוע הבא. במועדון מנסים לסכם עם בלם נוסף כאשר השבוע נעשתה פנייה לבית"ר ירושלים במטרה לשאול את תומר בן יוסף. הבלם הצ'יליאני, מקבוצת קולו קולו, דויד אנריקס מועמד להגיע לקבוצה. שמו של אנריקס כבר הוזכר מספר פעמים מתחילת העונה אך דרישותיו הכספיות הגבוהות מטרפדות בשלב זה את העיסקה.

מחר יהנה המאמן אלון חזן מסגל מלא, לאחר שגם החלוץ פטריק סופו החלים מהפציעה ברגלו וצפוי להיות בסגל הקבוצה מחר בחיפה. גורמים באשדוד לא אהבו, בלשון המעטה את התנהלותו של סופו בשבועות האחרונים והיו גם כאלה שאמרו כי הוא מביים פציעה. לא מן הנמנע שסופו ישוחרר מהקבוצה כבר בינואר ובמקומו יובא קשר זר חדש. הקשר דוד רביבו אמר לקראת המשחק: "אשדוד יכולה לנצח בכל מגרש בארץ, בתקופה כזו אסור לנו לחשוב בכלל על הפסד. ראינו מלחמה ומוטיבציה במשחק הקודם מול מכבי ת"א ואנחנו מאוד אופטימיים לקראת מאבק ההישארות בליגה". הקבוצה נמצאת בבית מלון בת"א ותמשיך ממנו מחר צפונה לחיפה.

הרכב משוער: סמי אג'יי, מאור זוהר, יישה ודראן, אדיר טובול, רחמים צ'קול, יוסי אופיר, עידן מליחי (קובי דג'אני), דוד רביבו, ז'אן ז'אק גוסו גוסו, עדין שריקי, שי הולצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully