וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמכרים ללבן

13.12.2007 / 14:07

ענפי ספורט השלג יותר מדי מעניינים בכדי שלא תכירו אותם. בדיוק בשביל זה, הכנו עבורכם את המדריך השלם לחורף. חלק א'

אז מה בעצם אנחנו רוצים מכם? כאילו שחסר לכם כדורגל ישראלי ועולמי, אנ.בי.איי למי שמתקשה לישון בלילה וסוף סוף אקשן בליגת העל בכדורסל. למה להוסיף לכל אלה אנשים שמסכנים את החיים שלהם על השלג, ומי בכלל יודע מה זה שלג במדינה כמו שלנו? יש בזה משהו. אבל תמיד אנחנו אומרים שמשהו חסר. אם הגעתם למצב שאתם צופים בתכניות ריאליטי רדודות רק בשביל הספורט שבעניין, אז אולי כדאי להתמכר לריאלטי חדש, כזה שבאמת קשור לספורט. את זה תוכלו למצוא בספורט החורף, או יותר נכון בספורט השלג.

אם תפתחו את הראש ותאמצו את הגישה הנכונה, תוכלו למצוא עולם ומלואו שיתווסף לעולם הספורט העשיר שלכם. מה רע בקצת גיוון בחיים? כושר גופני ברמה הגבוהה ביותר, דרמות, מריבות, פציעות, תאונות, סמים בספורט, מהירות, אווירודינמיקה ולא פחות חשוב – נופים מרהיבים. את כל אלה תמצאו בענפים השונים של ספורט השלג ואם כבר יש בכבלים ובלווין ערוץ שמשדר את כולם, למה לא להיכנס לזה.

לטובת מי שרוצה לנסות ואולי לאמץ לעצמו הרגל חדש לימים הקרים שצפויים לנו בחודשים הקרובים, וואלה! ספורט מביאה לכם את המדריך המלא לספורט השלג. הענפים, הכללים, החוקים והסופרסטארים – הכל בפנים. תבלו.

סקי אלפיני

הגדרה: גולשים במורד הר במגוון מסלולים, תוך כדי מעבר בין דגלים שנעוצים לאורכם. המנצח הוא מי שמסיים את המסלול בזמן הקצר ביותר.

סוגי תחרויות: בסקי האלפיני יש חמישה סוגים של מסלולים, בהם מתחרים בדרך כלל בסבב גביע העולם ובאליפויות השונות. 1. סלאלום – הדגלים קרובים מאוד אחד לשני ופרוסים בצפיפות לאורך כל המסלול. מדובר במסלול האיטי ביותר, שמחייב טכניקה גבוהה בגלישה, במיוחד בגלל הפניות החדות. הקושי של המסלול הזה מביא לכמות הפסילות הגבוהה ביותר, וזה קורה גם לטובים ביותר. 2. ג'יאנט סלאלום – מסלול ארוך ומהיר יותר מהסלאלום, אם כי גם הוא נחשב לטכני בגלל הקירבה בין הדגלים, שביניהם צריך לעבור. 3. סופר ג'יאנט סלאלום – כאן הדגלים כבר לא צפופים כל כך, מה שמאפשר לגולשים לפתח מהירות ולהגיע בחלקים מסויימים ל-110 קמ"ש. 4. דאונהיל – המסלול המהיר ביותר, הדגלים מרוחקים מאוד אחד מהשני וגם אין פניות חדות. בהרבה מסלולים יש גבעות שמהן הגולשים קופצים ומרחפים כמה עשרות מטרים באוויר תוך כדי הגלישה. על המסלול הזה מגיעים למהירויות של עד 145 קמ"ש, כמו כן יש בו לא מעט התרסקויות. 5. מסלול מעורב – תחרות בת שלושה קטעים, כשהקטע הראשון הוא דאונהיל ושני הקטעים הנוספים הם סלאלום. שלושת הזמנים של כל גולש משוקללים והמנצח הוא זה שיש לו את הזמן המהיר ביותר.

ספורט שמתאים ל: ספורטאים בעלי יכולת אירובית של אצן ויכולת קבלת החלטות מיידיות של טניסאי. כמו בהרבה ענפים אחרים שמזכירים את הספורט האקסטרימי, גם "שריטה" בראש לא תזיק לביצועים.

האירוע הבולט של השנה: סבב גביע העולם – סבב תחרויות שמתקיים כמעט בכל סוף שבוע לאורך כל החורף ברחבי אירופה וצפון אמריקה. בכל תחרות יש מספר קטגוריות, והגולשים משתתפים בכל אחת מהן. 30 הראשונים בכל תחרות מקבלים ניקוד (100 נק' לראשון, 80 לשני, 60 לשלישי ועד לנקודה למסיים במקום ה-30). בסוף העונה מוכתר המנצח כללי לכל הקטגוריות, וכמו כן המנצחים בכל אחת מהקטגוריות. לדעת רבים, הזכייה בסבב גביע העולם יוקרתית יותר ממדליה אולימפית או מדליה באליפות העולם, מאחר ורק כאן נמדדת הצלחה לאורך כל העונה.

הכוכבים: א. בודי מילר – נחשב לגולש הסקי האמריקאי הטוב בכל הזמנים ולאחד הגולשים הטובים בהיסטוריה. מילר הוא אחד הבודדים שניצחו בסבב גביע העולם בכל אחת מחמש הקטגוריות של הסקי האלפיני. הוא נחשב לגולש משוגע, אחד שתמיד בוחן את הגבולות שלו ובדרך כלל מסיים תחרויות בדרך אחת מהשתיים: ניצחון או התרסקות. גולש רב גוני שיכול לנצח בכל קטגוריה בכל יום נתון.

ב. בנג'מין רייך – אוסטריה היא מעצמת סקי אלפיני ובנג'מין רייך נחשב כיום לגולש האוסטרי מספר 1. הוא זכה בשתי מדליות זהב באולימפיאדת טורינו בשנה שעברה והיה אלוף הסלאלום בסבב גביע העולם האחרון. גולש טכני שמתמחה בעיקר בסלאלום.

ג. ניקול הוספ – נציגה אוסטרית נוספת ואלופת סבב גביע העולם לעונת 2006/7. היא השיגה ניצחונות ב-4 מתוך 5 קטגוריות בגביע העולם וכמו כן זכתה בשנה שעברה באליפות העולם בג'יאנט סלאלום.

ד. אניה פרסון – הגולשת השבדית הזאת זכתה כבר ב-7 מדליות זהב באליפויות העולם וניצחה פעמיים בסבב גביע העולם. כמו כן, היא גם האלופה האולימפית בסלאלום מטורינו ב-2006.

מומלץ: לחובבי מהירות, אדרנלין וספורט אקסטרימי. כמו כן, לכל מי שחושב שאם הוא הצליח לעמוד על הרגליים יותר מ-20 מטר בחרמון – זה עושה אותו גיבור. זהו שלא, אבל יש למה לשאוף.

לא מומלץ: לאלה שנחרדים מתאונות והתרסקויות, במיוחד בתחרויות הדאונהיל. הדברים האלה הם די שכיחים בסקי האלפיני. לראיה, אלוף סבב גביע העולם מהעונה שעברה, אקסל לונד סבינדאל הנורבגי, גמר את העונה כבר בתחילתה והראה שזה קורה גם לטובים ביותר.

ביאתלון

הגדרה: ענף המשלב גלישה למרחקים עם קליעה למטרה. מדובר בסוג של ריצת שדה ארוכה (רק עם מגלשיים ושלג) עם רובה במשקל של כ-4 ק"ג על הגב. התחרויות הן למרחקים של 6 עד 20 ק"מ, עם שתיים עד ארבע עצירות תוך כדי למטרת הקליעה. מדובר בחמש מטרות שנמצאות במרחק של 50 מטר, כאשר כל החטאה גוררת עונש. זה יכול להיות הקפת עונש או תוספת של דקה לזמן, תלוי בסוג התחרות.

סוגי תחרויות: בביאתלון יש חמישה סוגים של תחרויות. 1. ספרינט נגד השעון (10 ק"מ לגברים ו-7.5 ק"מ לנשים) – כל מתחרה מזנק בנפרד, במרווחים של 30 שניות אחד מהשני. בדרך ישנן שתי עצירות לירי (אחת בשכיבה ואחת בעמידה) וכל החטאה גוררת סיבוב עונש של 150 מטר, מה שגורם לאיבוד זמן של כחצי דקה. המנצח הוא זה שמשיג את הזמן הטוב ביותר. 2. מירוץ אישי נגד השעון (20 ק"מ לגברים ו-15 ק"מ לנשים) – הכללים זהים לאלו של הספרינט, רק שכאן יש ארבע עצירות לירי וכל החטאה מביאה לתוספת זמן של דקה למתחרה. 3. מרדף (12.5 ק"מ לגברים ו-10 ק"מ לנשים) – המירוץ הזה מתקיים תמיד אחרי הספרינט, והזינוק הוא לפי סדר המנצחים בספרינט. כלומר, המנצח של הספרינט מזנק ראשון והשני יזנק אחריו, בדיוק במרווח הזמן שבו הגיע אחריו במקצה הספרינט. 3. זינוק המוני (15 ק"מ לגברים ו-12.5 ק"מ לנשים) – 30 מתחרים בלבד לפי רשימת דירוג מזנקים בו זמנית והראשון שחוצה את קו הסיום הוא המנצח. באמצע יש ארבע עצירות לירי והעונש על כל החטאה הוא סיבוב עונש. ה. שליחים (4X6 ק"מ לנשים ו-4X7.5 ק"מ לגברים) – המירוץ הארוך ביותר והדרמטי ביותר בדרך כלל. לכל ביאתלט יש שתי עצירות לירי, אבל בניגוד למקצים האישיים, יש לו גם שלושה כדורים רזרביים שאותם אפשר לנצל. אחרי שהכדורים האלה נוצלו, כל החטאה נוספת גוררת הקפת עונש.

ספורט שמתאים ל: אתלטים בעלי סיבולת של רצים למרחקים ארוכים בשילוב של ריכוז ורוגע של קלעים.

האירוע הבולט של השנה: א. סבב גביע העולם – 10 תחרויות שמתקיימות כמעט בכל סוף שבוע לאורך החורף, כאשר 30 המסיימים הראשונים זוכים לנקודות דירוג. כל ביאתלט נהנה מהפריבילגיה של מחיקת שלושת המירוצים הגרועים שלו בסוף השנה. ב. אליפות העולם שתתקיים בפברואר 2008 בשבדיה.

הכוכבים: א. אולה איינאר ביורנדאלן – הכוכב הגדול של הענף הזה בשנים האחרונות לא עוצר, למרות שבינואר ימלאו לו 34. ביורנדאלן, שזכה בארבע מדליות זהב באולימפיאדת סולט לייק סיטי והוסיף עוד אחת בטורינו, מוביל נכון להיום את סבב גביע העולם, בו זכה בעבר ארבע פעמים. מלבד היותו עילוי בביאתלון, ביורנדאלן ידוע גם כגולש קרוס קאנטרי (אחד משני הענפים שמרכיבים את הביאתלון) ברמה של צמרת עולמית. המתחרה העיקרי שלו בשנים האחרונות היה רפאל פוארה הצרפתי, שפרש לאחרונה.

ב. אנדראה הנקל – זוכת סבב גביע העולם בעונה שעברה, שכמו ביורנדאלן, גם היא מצטיינת בגלישת הקרוס קאנטרי ויכולה לעקוף את יריבותיה גם אם החטיאה יותר פעמים בירי. בנוסף, היא זכתה בשלוש מדליות זהב באליפות העולם האחרונה ובמדלית כסף באולימפיאדת טורינו.

ג. קטי וילהלם – עוד נציגה עטורת הישגים ממעצמת הביאתלון גרמניה. יש לה שלוש מדליות זהב אולימפיות ובעונה שעברה היא איבדה את התואר בסבב גביע העולם וסיימה כסגניתה של הנקל.

מומלץ: למי שמכור לדרמות הגדולות ביותר של הספורט. למי שמאמין בשינויים של הרגע האחרון ובמיוחד למי שהתנסה ויודע להעריך ירי מדויק אחרי מאמץ. אין הרבה ענפים שבהם מי שמוביל את המירוץ בביטחה, יכול לאבד את הכל ברגע האחרון, רק בגלל החטאה בודדת לפני קו הסיום.

לא מומלץ: למי שנגעל מנזלת. הביאתלון הוא ספורט מדהים, אבל "זקני הנזלת" הקפואים שמעטרים את פניהם של הביאתלטים/יות בסיום מירוץ של 15 ק"מ, הם לא המראה הכי מלבב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully