וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרציקוביץ': "נעשה מה שצריך כדי למכור"

13.12.2007 / 12:00

הבעלים של מכבי תל אביב לוני הרציקוביץ' התייחס לטרוניות על כך שהוא ממאן להעביר את הבעלות על הקבוצה. הקהל הצהוב תלה שלטי מחאה בעיר

חברי ארגון 'השחקן ה-12' המשיכו הלילה (בין רביעי לחמישי) במסע המחאה כנגד הבעלים, לוני הרציקוביץ' ובעד רכישת הקבוצה על ידי המיליארדר אלכס שניידר. האוהדים תלו שלטים בכל רחבי העיר, במטרה להשמיע קולם כנגד הסחבת בעניין המכירה.

הארגון תלה שלטיו במספר מקומות מרכזיים בעיר כמו: גשר לה גארדיה, מחלף ארלוזורוב, רכבת השלום וליד מגדלי עזריאלי. הכל במטרה להפעיל לחץ על הצדדים, להתפשר ולתת למכבי להמשיך הלאה לעתיד טוב יותר. בהמשך לצעדי המחאה של האוהדים, תערך היום 'משמרת מחאה לזירוז המכירה' מול משרדי ישפאר של הרציקוביץ' בהרצליה. עם זאת, ראשי האוהדים הבטיחו שמעכשיו ועד יום שבת הם יורידו פרופיל כדי לא להפריע לקבוצה להתכונן לקראת המשחק החשוב מול מכבי פתח תקווה בליגה.

הבעלים של מכבי תל אביב, לוני הרציקוביץ', השוהה בחו"ל לרגל עסקיו, התראיין לתוכנית 'עושים ספורט' בגלי צה"ל ואמר: "אני לא רוצה להתייחס לדבריו של רוני מאנה. הוא לא קשור למכבי תל אביב. אני לא מערער על זכויותיו לטעון מה שהוא טוען. אחזור מחו"ל נשב ונראה מה צריך כדי למכור".

"אני שמח שהשינוי הזה היה קורה כמה שנים עוד קודם. מותגים גדולים צריכים כסף. אני שמח ומברך על צעד כזה. כשאני יושב ביציע אני רוצה לראות קבוצה טובה יותר. אשמח שאחרים יעשו עבודה יותר טובה ממני. אם יצטרכו אותי, אהיה שם, אבל אני לא רוצה לכפות עצמי בשום מקום".

לוני התייחס אף לטענות על כך שהוא ממאן למכור את הקבוצה: "בפעם האחרונה שוורשביאק דיבר איתי זה היה לפני הרבה חודשים. הוא לא שוחח איתי בכלל בסוגיה הזאת. אני לא קונה את הדבר הזה.

"ענף הכדורגל הוא כישלון, אף קבוצה בליגה לא הצליחה להפוך למודל עסקי רווחי. לא ביקשתי מדליה מאף אחד. לא ביקשתי שייתנו לי ציוניים כלכליים ואחרים, פשטו לי את הרגל כל פעם מחדש. ההתמודדות שלי בחיי האישיים והעסקיים היא שלי".

בתוך כך, המשיכה הקבוצה להתכונן למשחק נגד מכבי פתח תקווה. החלוץ הצרפתי הפצוע יאניק קאמאנן ערך אימון ריצה חלקי והוא לא מתוכנן להיות בסגל. רודי חדד נטש את האימון לקראת סופו בגלל פציעה ברגלו, כשהערב תתברר חומרת הפציעה. הבלם עוז יפרח גם פרש בגלל כאבי גב. שוער המשנה הפצוע, גיא סולומון, לא התאמן והוא בספק למשחק.

ורשביאק: "לוני הוא כישלון" (דוד מרואני ומשה בוקר, הארץ)

אחרי כמה ימים אינטנסיבים של פגישות, בחישות ותכנוני ביניים מאז נודע על רכישת מכבי ת"א על ידי המיליארדר הקנדי אלכס שניידר, חלה אתמול רגיעה.

מאיר שמיר שוהה בפאריס לרגל עסקיו, דיוויד פדרמן יצא ללה מאן עם מכבי ת"א כדורסל, ומשם מנסים השניים לפתור את התסבוכת בין רוני מאנה ללוני הרציקוביץ', שמאיימת על העסקה כולה. מאנה נותר עיקש גם לאחר שהבין אתמול כי אגודת מכבי ת"א לא תאפשר לו להמיר סכום של 5.4 מיליון שקל - הפער בין דרישותיו לבין מה שהרציקוביץ' מוכן לשלם לו - באחוזי בעלות בקבוצה: "נתנו לי להבין שלא רוצים אותי בשום קונסטלציה, אבל אני לא אוותר על אף שקל".

בסביבתו של מאיר שמיר הביעו אתמול כעס על כך שהרציקוביץ' בחר לטוס ולהיפגש עם שון מקייטן בניגריה במקום להישאר בארץ ולהשגיח מקרוב על סיום העסקה. "זה נראה כאילו האיש לא רוצה למכור", הלינו.

בהיעדר פעילות החליט שניידר לצאת מהמסתוריות שאפפה אותו עד אתמול ושיחרר הודעה לתקשורת: "אני מאשר ששותפי לחברה מר אדוארד שיפרין ואני חתמנו על הסכם לרכישת קבוצת הכדורגל של מכבי ת"א לפיו חברת Midland תחזיק ברוב מניות הקבוצה. הסכם הרכישה ייכנס לתוקף רק לאחר שבעליה הנוכחיים של מכבי ת"א יסיימו את המחלוקות ביניהם וכל זאת בכפוף ללוחות הזמנים שנקבעו".

אלדד בוקשפן, יו"ר אגודת מכבי ת"א וצביקה ורשביאק, יו"ר מרכז מכבי ישראל, לא הסתירו אתמול את שביעות רצונם מכך שתקופת לוני הרציקוביץ' עומדת להסתיים בקרוב. "היה עדיף בהרבה שלוני יישאר בארץ כדי לפתור את המשבר עם מאנה, במקום לצאת לנסיעת עסקים כזאת או אחרת שמידת דחיפותה אינה ברורה", טוען ורשביאק, "אבל אני רוצה להאמין שלא היתה לו ברירה ולכן הוא עזב לחו"ל ולפחות השאיר כאן את הנציג שלו, פדרמן ואת עורך דינו".

ורשביאק לא חסך ביקורת מהרציקוביץ'. "אם תבחן את התוצאות, אז לוני הוא כישלון. אם תבחן את הנושא הכלכלי, לוני הוא כישלון. טוב שהוא הולך. הוא לא ראוי למדליה על המקום אליו הביא את מכבי ת"א. לוני תמיד עשה הצגה לתקשורת ודרש לפרק את המרכזים, אבל במקביל ביקש סיוע. מה הוא היה עושה אם היו מיישמים את התוכנית שלו לפירוק המרכזים? מי היה נותן ערבויות ומונע מהקבוצה לרדת ליגה ולהתרסק כלכלית?".

אגודת מכבי ניצלה את ההזדמנות שנקרתה בדרכה והחליטה לחזור ולהיות חלק מהבעלים של קבוצת הכדורגל, לאחר שליטה בלעדית של הרציקוביץ' במשך 12 שנה. בוקשפן, שתמורת מיליון דולר סידר לאגודה 10% בעלות, הסביר את הרציונל: "בתקופה האחרונה פנו אלי גורמים דומיננטיים מאוהדי מכבי וביקשו שנציל את המועדון יחד עם פדרמן ומאיר שמיר. דאגנו שיהיו לנו אחוזי בעלות כדי לשמור על הצביון של מכבי ולמנוע ניתוק מהמועדון. כתוצאה מהתנהלות מועדון הכדורגל נפגעה התדמית של מכבי ת"א גם בענפים אחרים".

גם בוקשפן מודה כי משהו בהתנהלות של הרציקוביץ' לגבי המכירה תמוה: "העסקה עם שניידר היתה מהירה, אבל הבעיות החלו כשלוני טען כי הסכום נמוך מדי ולא מקובל עליו. הוא אפילו לא הגיע לישיבה באגודת מכבי ביום שישי, בה אישרנו פה אחד את ההסכם עם שניידר. הוא אמר שהוא עסוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully