וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרמן מציג: פרטי העיסקה

10.12.2007 / 16:28

אחד מבעלי קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב תיווך בעיסקת מכירתה של קבוצת הכדורגל למילארדר היהודי-קנדי אלכסנדר שניידר. 20 אחוזים מהבעלות יישארו בידי אגודת מכבי ת"א

המיליארדר היהודי-קנדי ממוצא רוסי, אלכסנדר שניידר, סיכם על רכישת קבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב. לשניידר עסקים בכל העולם, וברשותו גם בתי חרושת לפלדה.

שניידר יעמוד בראש קבוצת אנשי עסקים ישראלית שתנהל בפועל את המועדון. על פי גורמים המקורבים לעיסקה, צפוי איש העסקים מאיר שמיר להיות חלק מקבוצה זו. בין הגורמים שיצרו את הקשר בין שניידר למועדון נמצאים גם רוני מאנה וגם דיוויד פדרמן. עיסקת המכירה צפויה לנוע בין סכומים של 65-70 מיליון ש"ח.

אלא שהסיכום הוא על תנאי, כאשר ניתן פרק זמן של 14 יום ללוני הרציקוביץ' ורוני מאנה להגיע להסדר, אחרת העיסקה מבוטלת. גורם במכבי אמר הערב לוואלה! ספורט: "הבעיה היחידה כרגע היא רוני מאנה. הוא ממשיך כל הזמן להעלות דרישות כספיות חדשות. נראה שהצדדים נמצאים על סף פיצוץ. הוא מצהיר שהוא מוכן לזוז אבל כנראה לא מתכוון לזה ברצינות". מאנה דורש לקבל בחזרה את הסכומים, בסך 20 מיליון שקלים אותם השקיע בחזרה.

גם בגיזרת האוהדים ישנן טענות רבות כלפי מאנה. כמה מראשי חוג האוהדים מתכננים להפגין מול משרדיו של מאנה והבטיחו כי יעשו הכל על מנת שהאיש יעזוב את הקבוצה. "נחצה גם גבולות אדומים, זו מלחמה על הקבוצה שלנו", אמר אחד מראשי האוהדים.

בקבוצה רוצים להימנע ככל האפשר מהגעת הסכסוך לבית המשפט, דבר שעלול להפוך למסורבל ולהימשך זמן רב. גורמים המקורבים למכבי תל אביב כבר פנו לעו"ד יורם יוסיפוב, המשקיע מאחורי מאנה, על מנת ולהגיע עמו להסדר, שבמסגרתו יקבל מאנה בחזרה חלק נכבד מהסכום שהשקיע ובכך, למעשה, יפנה את מקומו וגם יסיר את איום התביעה והבקשה לפירוק הקבוצה בבית משפט כפי שתיכנן לעשות. בשלב זה דחה מאנה את הגשת התביעה למחר וכעת ממתינים לפגישה הצפויה להתקיים בין מאנה ונציגיו של הרציקוביץ' שצפוי לנסוע הערב לניגריה במסגרת עסקיו הפרטיים.

רוני מאנה עצמו אמר היום לוואלה! ספורט: "בשלב זה ולבקשת מכבי אני דוחה ליום רביעי את נושא הגשת התביעה בבית משפט. הגיע איש עסקים רציני ואמין, שאני התחלתי איתו את המו"מ לפני 3 חודשים וזה פוצץ בגלל המריבה שלי עם לוני. אני כנראה כבר לא אהיה הבעלים של מכבי אבל טובת הקבוצה מעל לכל, אני אוהד של מכבי וליבי עם האוהדים שלה, אעשה מה שטוב למכבי".

על פי מאנה, אביב בושינסקי הוא האיש שקישר בין המיליארדר שניידר למאיר שמיר ופדרמן וכך נוצר הקשר שהוביל לעסקת הרכישה שצפויה לצאת לפועל. "התרומה שלי למכבי היא שהבאתי משקיע כפי שהבטחתי, אבל אם לא תהיה ברירה ולא אקבל בחזרה את כל הכסף שהשקעתי, 20 מיליון ש"ח ולא שקל פחות, אפנה לבית המשפט", אמר מאנה.

עורכי הדין של לוני הרציקוביץ' ורוני מאנה צפויים להיפגש ביממה הקרובה על מנת למצוא פתרון למחלוקות ולסיים את פרשת ההתקשרות בין הצדדים. כמו כן צפויה להתקיים ביום שלישי בבוקר פגישה בין דיוייד פדרמן ורוני מאנה בהינסו להגיע לפשרה ולהכריע במחלוקת כדי להוציא את עסקה לפועל.

אגודת מכבי תל אביב עדיין בתמונה

דייויד פדרמן פירסם הערב הודעה לתקשורת, שבה פירט את אופן מעורבותו בעיסקת המכירה הצפויה של מכבי תל אביב. פדרמן כתב בהודעה כי המטרה שלו היא לסייע למועדון הכדורגל, למוניטין של אוהדיו וכמו כן לסייע לפיתרון המחלוקת בין לוני הרציקוביץ' לרוני מאנה.

פדרמן גם ציין את פרטי עיסקת הרכישה שגובשו ולפיהם 100 אחוזים מהבעלות על הקבוצה יועברו לשתי קבוצות: א. 80 אחוז לקבוצה בראשות משקיע זר מצפון אמריקה (ככל הנראה אלכסנדר שניידר). ב. 20 אחוז נוספים יוחזקו על ידי אגודת מכבי תל אביב.

לפי פדרמן, קבוצה של אנשי עסקים הביעה את הסכמתה לתמוך באגודת מכבי תל אביב בשאר ענפי הספורט, מה שישאיר לה תקציב לקניית 20 אחוזים מהקבוצה. פדרמן הוסיף כי הוא וכל מי שמעורב בעיסקה מקווה שהמחלוקת בין לוני הרציקוביץ' לרוני מאנה תיושב בתוך 14 ימים, כדי שיהיה סיכוי להשלים את העיסקה.

מי אתה, אלכס שניידר?

הבעלים העתידיים של קבוצת מכבי תל אביב, נולד בסנט פטרסבורג שברוסיה בשנת 1968, להורים יהודים. כשהיה בן 4, עלה עם משפחתו ארצה, ואף התגורר מספר שנים בישראל, לפני שהיגרה משפחתו לקנדה, כשהיה בן 9. כיום הוא אחד הבעלים של חברת השקעות בינלאומית גדולה בשם קבוצת מידלנד, ובין חברות הבת שלה נמצא גם דן מיחזור, חברת מיחזור המתכות הגדולה בישראל. את הונו עשה שניידר בתעשיית הפלדה, וכיום הוא מוערך בכ-1.4 מיליארד דולרים, וכתוצאה מכך הפך למיליארדר הצעיר ביותר בקנדה.

שניידר היה גם הבעלים של קבוצת מידלנד בסבב הפורמולה 1, לאחר שקנה אותה מהמייסד שלה, אדי ג'ורדן, בעבור 60 מיליון דולר, ושינה את שמה. עובדה שעלולה להדאיג את אוהדי מכבי תל אביב, היא שהקבוצה סיימה את העונה במקום האחרון בטבלה, וזמן לא רב לאחר שרכש את הקבוצה, התחרט המיליארדר. שנה מאוחר יותר מכר אותה למכוניות ספייקר בעבור מעט יותר מ-106 מיליון דולר. עוד בבעלותו של שניידר, סוויטה בשווי 20 מיליון דולר במגדל טראמפ באונטריו, קנדה, אותו פיתח ביחד עם המיליארדר, דונלד טראמפ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully