וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון "היציע" שיגר מכתב לאבי דיכטר

10.12.2007 / 14:25

הארגון, שמאגד אוהדים מקבוצות שונות, שלח מכתב לשר לביטחון פנים בבקשה לטפל באלימות המתרחשת מחוץ לכותלי האצטדיונים

בעקבות התנהגותם האלימה של אוהדי בית"ר ירושלים אחרי המשחק מול הפועל כפר סבא ביום שבת לפני כשבוע ולאחר ההתמודדות עם בני יהודה אתמול (ראשון) בבלומפילד, החליטו אנשי ארגון "היציע" לשלוח מכתב לשר לביטחון פנים, אבי דיכטר. "היציע" הוא אירגון שמאגד בתוכו אוהדים של קבוצות ספורט רבות בישראל ולהלן תוכן המכתב לשר דיכטר:

"ב-2.12.07 הועבר ללשכת מנכ"ל משרדך, מר רני פלק, מכתב בנושא שינויי מערך האבטחה מחוץ למגרשים, אשר טרם זכה להתייחסות כלשהיא מצידכם. בנוסף לזאת הנושא עלה בעבר מספר פעמים בשיחות עם אנשי המקצוע במשרדך, אך גם כאן לצערנו לא חל כל שינוי בנושא.

אמש התרחשה באצטדיון בלומפילד תקרית נוספת מחוץ ליציעים בסמיכות למגרש, אשר יכלה להימנע על ידי פריסה של כוחות האבטחה מחוץ ליציעים בגמר המשחק. מרבית החיכוכים בין קבוצות האוהדים הבאים לידי ביטוי הן באלימות פיסית והן מילולית מתקיימים מחוץ ליציעים. בעיקר בזמן יציאת האוהדים מהמתקנים בסיום המשחקים, כדוגמת מספר תקיפות אוטובוסים של קהלי הקבוצות האורחות.

כוחות השיטור במגרשים שמים דגש רב על האבטחה בתוך היציעים, ובסופם של המשחקים כוחות השיטור נותרים בתוך המגרש, ומשקיעים את עיקר מרצם בפינוי האוהדים שנותרו ביציעים. הפניית כוחות אלו לאבטחה מחוץ ליציעים הכרחית לצורך מניעת אלימות, כדוגמת פריסה של אותם כוחות השיטור בנתיבים המובילים אל המגרש, הן לפני המשחק והן בסופו, והפרדה פיסית בין הקהלים בסוף המשחקים, יביאו להפחתה דרמטית של גילויי האלימות.

אוזלת ידה של המשטרה זועקת לשמיים, ודורשת טיפול מיידי. לא ייתכן כי באבטחת משחקי הכדורגל מוזנח מערך האבטחה בסיום הפעילות במגרשים, אשר מוביל לאי-טיפול באוהדים האלימים ובהפקרת אוהדים חפים מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully