וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר לוין אוים על ידי אוהד מכבי ת"א

6.12.2007 / 10:30

נער בן 17, שנעצר והודה שאיים טלפונית על מאמן מכבי תל אביב, שוחרר בערבות. נדחה הדיון בדבריו של נמני לקוון בהפסד לסכנין

שרון בוקוב

וידאו: באדיבות ספורט 5+ לייב

"נגמור את החיים שלך"

בשבוע האחרון אנשי מכבי תל אביב רואים הרבה שוטרים. כ-200 מאוהדי הקבוצה התפרעו ביום ראשון בקרית שלום, אחרי הפסד הליגה לבני סכנין (3:2), ואמש (רביעי) הגיעה ההדחה בגביע הטוטו עם הפסד למכבי חיפה (1:0), ששוב החזירה את הקבוצה למדור הפלילים.

אתמול, לאחר ההפסד בבלומפילד, קיבל מאמן מכבי תל אביב, ניר לוין, איום טלפוני על ידי אוהד הקבוצה. בהודעה נאמר: "נגמור את החיים שלך, אנחנו יודעים איפה אתה גר". בתחילה עצרה המשטרה את הנער שלו שייך הטלפון הסלולרי ממנה בוצעה השיחה, אך הוא הכחיש כי עשה זאת והוביל אותם לחברו שביצע את המעשה. המשטרה עצרה את החבר, נער בן 17 מרחובות, בחשד כי הוא זה שאיים על חיי המאמן. במהלך החקירה במשטרה הודה אותו נער במעשיו, והביע חרטה. מכבי תל אביב החליטה לא להגיב בנושא, ולתת למשטרה לעשות את עבודתה. הנער שוחרר בערבות של 1,500 ש"ח על ידי בית המשפט.

אמש, בתום ההפסד לחיפה, התייחס לוין לנושא אלימות האוהדים והתקרית שאירעה בקרית שלום, בלילה של המשחק בסכנין: "אני מגנה את האירועים אחרי סכנין, אסור בשום פנים ואופן להגיע לזה, יש לנו אוהדים טובים ואיכותיים והם צריכים להוקיע את המתפרעים. הקהל ברובו הוא טוב אבל יש כמה קיצוניים שצריך לטפל ולהוציא מהמגרשים. את מה שחווינו אחרי סכנין קשה לתאר, אף אחד לא חשב שזה מה שיהיה. זו עליית מדרגה בהתנהגות אוהדים והייתי בהלם כמו כולם. המשטרה מטפלת בעניין, אני מקווה שבית המשפט יכניס אותם מאחורי סורג ובריח. המלחמה באלימות צריכה לעלות מדרגה כמו שהאלימות עצמה עלתה. כל הגורמים שמטפלים צריכים להתחיל לזוז כדי לסלק אותם מהמגרשים".

בראיון לגלי צה"ל אמר ניר לוין: "לא התלבטתי אם ללכת למשטרה. כמי שמנסה להוביל מזה תקופה ארוכה קמפיין שמוקיע את האלימות, דרך ארגון המאמנים, היה לי ברור שזה יטופל. יש מתפרעים ופורעים שצריך להוציא מהכדורגל. שיתנצל, אבל שיהיה לילה אחד במעצר ושיחשוב על מה שעשה, ואם עשיתי מעט כדי לחנך אותו ואחרים, אז אולי עזרתי במשהו לכדורגל ומה שמסביב".

עוד אמר לוין: "מה שקורה במגרשים משקף את מה שקורה בחברה, וברגע שנתקלים באלימות בכבישים ובמועדונים, זה יגיע גם למגרשים. יכולתי למחוק את ההודעה הקולית, אך במקום זה הלכתי למשטרה בלילה והתלוננתי. כולנו -מאמנים, שחקנים תקשורת - צריכים להוריד את מפלס האלימות וההתלהמות".

נמני לבית הדין: "הערתי לקוון בצורה עדינה ומנומסת" (משה בוקר, הארץ)

אבי נמני הצליח להביא לדחיית הדיון בעניינו בבית הדין המשמעתי, לאחר שמכתב ששלח גרם לדייני בית הדין להעביר את העניין לקבלת חוות דעת מאיגוד השופטים לפני שיקבלו החלטה.

קפטן מכבי תל אביב הועמד לדין לאחר שהעיר לקוון במשחק קבוצתו ביום ראשון בסכנין (3:2): "עכשיו אני מבין למה התחבקת עם אנשי סכנין". נמני לא הופיע לדיון אתמול אלא שלח מכתב ובו כתב, בין השאר, כי 20 שנה הוא משחק כדורגל ומעולם לא התחבק עם שופטים. נמני הוסיף כי "הערתי בצורה עדינה ומנומסת".

חוות הדעת מאיגוד השופטים עשויה לזכות את נמני משום שיו"ר האיגוד, בן ציון סלמן, כלל לא מבין מדוע הועמד נמני לדין מלכתחילה. "לא על כל מלה או הערה לשופט צריך להעמיד אנשים לדין", אמר אמש סלמן, "אני חושב שבסיטואציה הזאת ניתן היה להתעלם וזו תהיה גם ההתייחסות שלנו בתשובה לדיינים".

אתמול הסתבר כי שופט המשחק, מאיר לוי, לא התכוון לרשום בדו"ח את הדברים שנמני אמר לקוון. אלא שלמחרת בבוקר, כנראה בעקבות חשש מסיפור נוסף של פרשת שי שטרית והקוון (מסרו גרסאות סותרות על ארועי המשחק בין קרית שמונה נגד מכבי תל אביב), ציין לוי את דברי נמני.

אגב, סלמן תקף אתמול את הפועל תל אביב על כוונתם לקיים חקירה פרטית כדי לבדוק את החלטות השיפוט במשחק ביום שני נגד קרית שמונה (1:0). "אני מציע להפועל תל אביב לחקור איך היא הגיעה למקום האחרון בליגת העל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully