וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניל: "אני מחויב לאסטון וילה"

23.11.2007 / 15:54

באנגליה חלמו על מרטין אוניל, אך הוא סילק עצמו מהרשימה. מרצ'לו ליפי לא פוסל: "קודם שירימו טלפון". מוריניו דווקא מסרב. גם שירר מועמד

היום שאחרי ההדחה מיורו 2008 לא היה קל, מן הסתם, לאנשי הממלכה הבריטית. ריקושטים רבים עפו לכל עבר, כשעל המוקד בעיקר שני אנשים - המאמן סטיב מקלארן, ששילם במהרה את המחיר, ויושב ראש ההתאחדות, בריאן בארוויק, שגם הוא מוגדר ככישלון. "פיטרת את מקלארן, עכשיו תמצא פיתרון או שתלך", קורא ה"סאן" במאמר מערכת בעמוד הראשי לאיש שעומד בראש הפירמידה באנגליה.

ובינתיים, כמובן שבורסת השמות מתחילה לעלות, בדומה לתהליך שקורה בכל פעם שמאמן אנגלי הולך הביתה. ז'וזה מוריניו הוזכר, גם מרצ'לו ליפי, פאביו קאפלו הציע את שירותיו והיי, מה אתם יודעים - האנגלים חושבים גם על קונספט מנצח שבו לא השתמשו מעולם - מאמן מקומי צעיר ולא מוכח. אלן שירר, שרק לפני שנה פרש מכדורגל, הוזכר כמועמד, מה שמפתיע גם אותו ומעלה אצלו לא מעט חיוכים.

"אני מופתע כמו כולם לראות את השם שלי ברשימות", אמר החלוץ המחונן בן ה-37 ל"סאן", "אני יודע שיש מועמדים אחרים, שמות גדולים יותר ממני, שעוקפים אותי". ועם זאת, שירר מעדיף לא להיראות נלהב מדי: "אני מרוצה בשלב הזה מאיפה שאני נמצא ומהתפקיד שלי כפרשן".

בינתיים, נראה שאם ההתאחדות רצינית בכוונותיה לשקול את מועמדותו של שירר, יש לו סיכוי לא רע. על פי ה"בי.בי.סי.", מוריניו לא מעוניין לאמן את הנבחרת וגם לא סם אלרדייס, שמקלארן הועדף על פניו לפני שנתיים. מי שלא פסל את מועמדותו הוא הארי רדנאפ, מאמנה הקפריזי של פורטסמות'.

גם מרצ'לו ליפי, שהוביל את איטליה לזכיה בגביע העולם בגרמניה, לא שלל את האפשרות שידריך את האנגלים. "לא קיבלתי עדיין טלפון", אמר המאמן בן ה-59. "כשהוא יגיע, נראה". ועם זאת, ליפי הבהיר כי עדיין רחוקה הדרך: "אני לא חושב שיהיה שידוך בינינו, תמיד סירבתי להצעות מהאנגלים". בבירמינגהאם התייחסו לנושא וסיפרו כי ליפי דחה הצעה לאמן את הקבוצה רק השבוע.

בד בבד, הודיע המועמד הבריטי המוביל, מרטין אוניל, כי לא ירצה להתמנות למשרה השוחקת. הצפון אירי, בן ה-55, אמר: "השם שלי אולי בכלל לא יעלה ואני לא מרגיש בנוח לדבר על זה, אבל יש לי מחויבות לאסטון וילה, הקבוצה שלי".

מאמנה של לסטר וסלטיק בעבר רואיין לתפקיד בפעם הקודמת, לפני שנה וחצי, כשלבסוף סטיב מקלארן הוא שנבחר. "אני לא רואה סיבה לזה שאני אתאים הפעם. זו עבודה נהדרת, אין ספק בזה, אבל אני מחוייב לקבוצה שלי".

פליפה סקולארי, מאמן נבחרת פורטוגל, שהוזכר גם הוא כאחד המועמדים להתמנות, הודיע כי יישאר בתפקידו, כמו שסיכם בחוזהו, לפחות עד יולי הקרוב. "יש לי חוזה עד אמצע 2008, כך שהקשר ביני ובין ההתאחדות הפורטוגלית ימשיך לפחות עד אז", אמר המאמן הברזילאי.

"גם על השחקנים חל מבחן התוצאה"

ובינתיים, ההתאחדות האנגלית מנסה להסיט את האש מהמאמן ומעצמה, ולא שוכחת את אלה שהיו לא פחות אחראים לקמפיין המבזה: השחקנים. "דיברנו עם המאמן ועל המאמן הבא, אבל אף אחד לא דיבר עם השחקנים ולא בדק אם הם בכלל יכולים לעמוד בלחץ הזה", אמר לורד מאווהיני, אחד מראשי ההתאחדות.

מאווהיני הסביר שכפי שחובת ההוכחה חלה על המאמן, היא חלה גם על השחקנים: "מקלארן בעצמו אמר כי הוא נשפט לפי התוצאות, ואם זה כך, גם השחקנים צריכים להסתכל על עצמם. נכנסתי לתפקיד לפני מספר שנים מתוך אמונה שזהו דור הזהב של הכדורגל האנגלי. אז אם זה דור הזהב, בקרוב נצטרך להיות דור זהב משופר".

האיש שמזוהה יותר מכל עם דור הזהב, דייויד בקהאם, הצהיר כי לא סיים את תפקידו בנבחרת: "לא הגעתי עדיין ל-100 הופעות, חסר לי משחק אחד, אבל אני רוצה להמשיך לא בשביל להגיע להישג הזה, אלא כדי לשחק עבור המולדת שלי". כשנשאל האם הוא רואה את עצמו באיזשהו שלב מאמן את הנבחרת, אמר בקהאם, ספק בבדיחות הדעת: "לעולם לא אוכל להיות מאמן. פחדתי מכל מאמן שהיה לי עד היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully