וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלארן פוטר מאימון אנגליה

22.11.2007 / 10:46

הכישלון להעפיל ליורו עלה למאמן במשרתו. מקלארן: "מקבל אחריות מלאה, אלמד מהכישלון". רוי קין: "יש יותר מדי אגו בנבחרת אנגליה"

פחות מיממה אחרי שהפסידה לנבחרת קרואטיה 3:2, פוטר הבוקר סטיב מקלארן מתפקידו כמאמן אנגליה לאחר ישיבת חירום שכינסה ההתאחדות האנגלית. רשתות הטלוויזיה הבכירות באנגליה הציבו מצלמות מחוץ למלון בו התכנסו ראשי ההתאחדות, כשכישלון הנבחרת תופס את כל הכותרות ופיטוריו של מ קלארן הם סיפור היום. בסקאיי ציינו היום שהמשמעות הפיננסית של הכישלון האנגלי להעפיל ליורו היא בהפסד כולל של 1.25 מיליארד ליש"ט, שנובע מהפסדים במכירת זכויות שידור, חבילות תיור, מכירת אלכוהול ועוד.

"מצטער, לא הגיע לנו לעלות. בסופו של יום, קרואטיה הגיעה לכאן, שיחקה טוב, ללא ספק הגיע לה. אנחנו היינו זבל גדול, אנחנו זבל. תיפטרו מהמאמן הזה, תביאו מישהו ראוי", אמר אתמול (רביעי) אוהד של נבחרת אנגליה אחרי משחק ההפסד 3:2 לקרואטיה וביטא היטב את התחושות במדינה מוטרפת הכדורגל.

אנגליה הלכה לישון אתמול והתעוררה הבוקר עם תחושת אכזבה מהולה בתדהמה, אבל בעיקר עם צימאון לדמו של מקלארן. אוהדים בוומבלי כבר החלו לצעוק אתמול "תפטרו אותו, תפטרו אותו" ואחד מהם, ג'יימס קינג בן ה-44, כבר הציע פיתרון: "אני לא מאמין שאנחנו מחוץ ליורו. צריך להביא את ז'וזה מוריניו".

"כל מה שאני יכול להגיד זה שהייתה טעות גדולה אחת של אנגליה, והיא הייתה לשים את סקוט קרסון בשער. זו האשמה של מקלארן, לא שלי", הוסיף אוהד נוסף. "למקלארן אין מושג. למנות אותו לתפקיד הייתה טעות מלכתחילה", אמר אחר ואפילו אוהד קרואטי שהגיע למשחק אמר: "מקלארן הוא פשוט אידיוט. אפילו אני הייתי עושה עבודה יותר טובה ממנו".

ריצ'רד וויליאמס, אחד מהפרשנים הבכירים של 'גרדיאן' הזכיר שהמשחק האחרון בוומבלי הקודם היה ההפסד 1:0 לגרמניה באוקטובר 2000, הפסד שלאחריו התפטר מתפקידו קווין קיגאן. כעת, כתב וויליאמס, וומבלי יישא עוד זיכרון רע של מאמן שהפסיד בו ולאחר מכן סיים את תפקידו. ווילאמס הוסיף וביקר בחריפות את העובדה שמאות מיליוני ליש"ט הושקעו בבנייתו המחודשת של וומבלי, אך על משטח הדשא כמעט היה בלתי ניתן לשחק אתמול. וויליאמס סיכם: "קרואטיה, ששיחקה בסבלנות וביעילות, קיבלה את מה שהגיע לה עם שער הניצחון והשליכה את אנגליה לעתיד מבולגן ומדכא".

אוליבר הולט מה'מירור' ביטא היטב את תחושת הרחוב: "אין שום אפשרות שסטיב מקלארן יישאר מאמן נבחרת אנגליה. לא אחרי אתמול, לא אחרי אחת מההופעות המגושמות ביותר של הנבחרת בשנים האחרונות, לא אחרי אחד מהערבים הכי חשוכים בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי, לא אחרי הופעה שהעליבה את אצטדיון וומבלי החדש, לא אחרי שהחמצנו את העלייה ליורו, לא אחרי הצבת הרכב מבזה שהוליכה להפסד מול נבחרת קרואטית חכמה. אני מצטער על כך שאני מאצ'ו, אבל איזה גבר מנהיג מסתתר מתחת למטריה?". בכלל, סצינת המטרייה תחתיה עמד מקלארן דקות ארוכות, משכה הרבה מאוד ביקורות.

בינתיים החלו לעלות ספקולציות אודות מאמנה הבא של נבחרת אנגליה כשכבר עכשיו קשה מאוד להאמין שמאמן אנגלי יקבל את הג'וב. שמם של מרטין אוניל ושל ז'וזה מוריניו עלו כמועמדים, וגם לואיס פליפה סקולארי הוזכר.

מקלארן: "זה היום העצוב בקריירה שלי"

אחר הצהריים כינס מקלארן מסיבת עיתונאים משלו, בה הכריז: "זהו היום העצוב בקריירה שלי. כשמוניתי לפני שנה וחצי זה היה היום המואשר בקריירה שלי, ובשנה חצי האחרונה נהניתי מכל רגע".

"היה לי עצוב לקבל הודעה על פיטוריי, אבל אני מבין את החלטת ההתאחדות. אני מאוכזב מאוד עבור האומה ועבור האוהדים, אבל אני אלמד מהכישלון הזה. אתה חי ומת עם ההחלטות שלך, ולכן אני מקבל אחריות מלאה על העובדה שלא העפלנו ליורו 2008. אני חייב להתגבר על האכזבה הענקית הזו כדי להצליח באתגר הבא שלי. אני מאמין שאני מאמן טוב יותר בזכות התקופה שלי בנבחרת. אני אלמד מכך ואמשיך הלאה".

"יש יותר מדי אגו בנבחרת אנגליה"

אמנם רוי קין הוא אירי, אבל שנותיו הרבות בכדורגל האנגלי מעניקות לדבריו משקל רב. כמו כל האי הבריטי, גם מנג'ר סנדרלנד צפה בהפסדה של אנגליה לקרואטיה, והעיר כי כי הסיבה לכך שאנגליה אינה ביורו הוא האגו המנופח של חלק משחקני הפרמיירליג, והתחושה שהמועדונים בהם הם משחקים חשובים יותר מהנבחרת הלאומית.

"אנגליה צריכה להשתמש בשחקניה האיכותיים, אבל לעיתים שחקנים טובים אינם מרכיבים קבוצה טובה", אמר קין לרשת "סקיי ספורט", "המאמן שילם את המחיר, אבל ברור שהשחקנים לא עזרו לו בעניין. במבט מבחוץ, נראה לי שיש יותר מדי אגו בנבחרת, יותר מדי שחקנים מובילים. כשמסתכלים על הרכב אנגליה לא רואים חבורת שחקנים שמחה".

קין הביע את דעתו של שפת גופם של שחקני אנגליה לאחר ההפסד, ולא זיהה בה עצב גדול. "אני חושב שהכדורגל הבינלאומי לא עומד בראש סדר העדיפויות שלהם. קבוצות הכדורגל השתלטו על הענף, וזה משפיע בעיקר על שחקנים שמשחקים בליגת האלופות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully