וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוזגלו רושם בכורה, קשטן שם דגש על ההתקפה

ישראל תפתח נגד רוסיה עם יצחקי, ברדה ובן סהר בחוד, ואת ההתקפה ינווט בוזגלו, בהופעה ראשונה בבוגרים. הידינק: "לא מתכוון לעצור"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

אוהד נבחרת הכדורגל של רוסיה נעצר הבוקר (שבת) בנמל התעופה בן גוריון, והוחזר לארצו. בגלי צה"ל דווח, כי קודם למעצר, התקבל בנתב"ג מידע ממשטרת רוסיה, לפיו, החשוד עמד בראש קבוצה גדולה של אוהדים, שתכננו להפר את הסדר באיצטדיון רמת גן, במהלך משחק הכדורגל בין נבחרות ישראל ורוסיה שיתקיים הערב.

קשטן שוב מנגן את הפזמון הלאומי

נבחרת ישראל השלימה את ההכנות שלה לקראת המשחק הערב (20.00) באיצטדיון רמת גן מול הנבחרת הרוסית, באחד המשחקים אולי הפחות חשובים לנבחרת מבחינה רשמית, אך באחד המדוברים בשנים האחרונות בזירה האירופית. בניגוד למשחקים קודמים בקמפיין הנוכחי, דרור קשטן הימר הפעם על הרכב התקפי. מאור בוזגלו, בהופעת בכורה בנבחרת הבוגרת, ינווט את ברק יצחקי, אליניב ברדה ובן סהר, שיאיישו את ההתקפה הישראלית. כצפוי, דודו אוואט יפתח בשער, ודקל קינן יתפוס את מקומו של שמעון גרשון הפצוע בהגנה, יחד טל בן חיים. מי שאמורים לשבור את התקפות הרוסים בקישור הם גל אלברמן ותמיר כהן. על הספסל יחכו משה אוחיון, רוברטו קולואטי, אבירם ברוכיאן, עמית בן שושן, עומר גולן, אבי סטרול והשוער ניר דווידוביץ'.

נבחרת אנגליה, שמתמודדת עם קרואטיה ורוסיה על שני הכרטיסים מבית ה' ליורו, זקוקה נואשות לניצחון ישראלי. אנגליה שנחה ממשחקים רשמיים בסוף השבוע בעלת משחק עודף על פני קרואטיה ורוסיה, כאשר במידה והשתיים מנצחות בשני המשחקים שנותרו להן, הן תעפילנה לשלב הבא.

היות ולרוסיה מצפה משחק קליל (על הנייר) בחוץ מול אנדורה, וקרואטיה תתמודד מול מקדוניה, לאנגליה שתשחק ביום רביעי מול קרואטיה יש בעיקר מה להפסיד. בהנחה ששתי יריבותיה מנצחות את המשחקים הקלילים שלהן, גם ניצחון אנגלי מול קרואטיה לא יעזור לנבחרת של סטיב מקלארן, שיראה את היורו בקיץ מהבית. במצב של תיקו בין ישראל לרוסיה, אנגליה תהיה חייבת ניצחון על קרואטיה כדי להעפיל (בהנחה שרוסיה לא תתקשה מול אנדורה).

עד כאן מבחינת הסיכויים. מבחינת ההכנות למשחק, הרי שאתמול, במסיבת העיתונאים של מאמן נבחרת ישראל, דרור קשטן, הדגיש המאמן הלאומי את הגאווה היהודית וגם יום לפני המשחק הוא חזר על הקו הלאומי: "אנחנו משחקים עבור מדינת ישראל", הכריז קשטן, "ניצחון יכול לקדם אותנו בדירוג הבינלאומי ויכול להקנות לנו אפשרות לעלות לדרג השלישי בעולם. אנחנו במדינת ישראל מקנים ערכים של גאווה וכבוד. הדבר החשוב ביותר זו המדינה עצמה, לכן בתשובה לכל שאלה שמישהו מעניק מענק כזה או אחר, הערכים שלנו הם הרבה יותר חזקים. אנחנו קוראים תגובות כאלה ואחרות של שחקנים בנבחרת הרוסית, שדבק בהם כנראה חטא היוהרה. בדקנו את החוק באופ"א ומצאנו שעדיין אי אפשר לשחק עם 13 שחקנים. אני יכול להודיע שנפתח רק עם 11 שחקנים בהרכב".

נבחרת ישראל פגשה את הרוסים של חוס הידינק במחזור השלישי של הבית החמישי כבר לפני שנה. אז נגמר 1:1. לטענת קשטן, הסיפור בשבת יהיה שונה לגמרי: "אנחנו משחקים נגד נבחרת שעשתה התקדמות גדולה מאוד מאז המשחק הראשון בינינו. זו נבחרת שעברה שינויים פרסונליים רבים ומאומנת על ידי אחד המאמנים הגדולים בעולם. ניתן לראות את ההבדלים, ניתן לראות את טביעת האצבע של המאמן מאז המשחק הקודם. ישנם שינויים בחשיבת המשחק. קיימת החלפה של שחקנים ותיקים, שגם היו בעיתים על פי התקשורת הרוסית. כיום זו נבחרת שמבוססת על שחקנים צעירים ושאפתנים.

"זה המקום גם להודות למשפחתו של המאמן ולהוריו על העזרה הרבה שנתנו לעם היהודי במהלך השואה. שמו של הידינק הולך לפניו. מדובר בשם דבר ברחבי אירופה. מאמן שעשה עד היום קריירה מוצלחת ביותר ועשה הישגים גדולים גם בקבוצות שאותן אימן".

אוואט לא מתרגש מהמענקים

גם דודו אוואט לא מתרגש מהמענקים שמציעים האנגלים, ואמר במסיבת העיתונאים: "בסך הכל התמריצים נועדו כדי להכניס קצת צבע למשחק. אני לא חושב שהאנגלים מזלזלים בנו וזה גם ממש לא מעליב שמציעים את המענקים האלה".

על ההיערכות במחנה הישראלי, אמר אוואט: "הכרטיס ליורו היה אצל האנגלים בידיים. קראנו בכל מיני מקומות שהאנגלים אמרו שלא ניצחנו קבוצה גדולה כבר שנים, ולכן אולי הם מרגישים צורך לתת לנו תמריצים. סך הכל אנחנו בונים נבחרת טובה וצעירה, אנחנו רוצים לעלות למשחק בצורה הספורטיבית ביותר במטרה לצבור את הנקודות. המטרה שלי היא לא להיות כוכב או גיבור באנגליה, המטרה שלי היא לעשות את העבודה בשביל הנבחרת, בשביל המדינה ובשביל האוהדים של נבחרת ישראל".

בשבועיים האחרונים התעסקו בנבחרת בעיקר בשחקנים החסרים. תחילה היה זה יוסי בניון, ששוב נפצע ערב משחק, הפעם במפשעה, שמונעת ממנו משחק בשבועות הקרובים. "כולנו יודעים את היכולות של יוסי בניון", אמר קשטן היום, "עצם העובדה שהוא משחק בקבוצה גדולה, בהרכב הראשון, ברמות הגבוהות, מוכיחה את יכולתו. שחקנים טובים תמיד חסרים, אבל כפי שאתם יודעים נעלה ב-11 שחקנים. חבל שיוסי לא נמצא הוא בהחלט היה יכול להוסיף. נצטרך להסתדר בלעדיו".

השחקן השני שעזב את מחנה הנבחרת הוא שמעון גרשון, שצוטט כמי שביקש לעזוב את הסגל. קשטן אמר בנושא: "שמעון פנה אל הצוות הרפואי, לאחר מכן אלי. הוא התלונן על כאבים בגב וזו לא הפעם הראשונה בזמן האחרון שהוא סובל מזה. הוא ביקש להשתחרר ושחררנו אותו. במשחקים מהסוג הזה, אנחנו צריכים שחקנים שכשירים רק במאת האחוזים". אגב, גם דדי בן-דיין, אייל משומר ודני בונדר שוחררו מסגל הנבחרת במהלך השבוע בגלל פציעות.

הנבחרת השלימה את הכנותיה לקראת המשחק שבו לא פחות מ-800 אוליגרכים צפויים להגיע לאיצטדיון רמת גן לראות את נבחרתם באחת המשימות החשובות של השנים האחרונות. ההתאחדות ביקשה מאופ"א לקיים לפני המשחק דקת דומייה לזכרו של נשיא בית הדין, שאול אלוני, שהלך הבוקר לעולמו (ראה ידיעה נפרדת). ההתאחדות האירופית תשיב על הבקשה בשבת.

הרכב נבחרת ישראל: דודו אוואט, יובל שפונגין, טל בן חיים, דקל קינן, יואב זיו, גל אלברמן, תמיר כהן, מאור בוזגלו, ברק יצחקי, אליניב ברדה, בן סהר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הידינק: "אנחנו לא מתכוונים לעצור"

"עצם העובדה שהגענו למצב שהגורל נמצא בידיים שלנו ואנחנו תלויים רק בעצמנו, זה כבר משהו חשוב מבחינתנו", אמר מאמן נבחרת רוסיה, חוס הידינק, במסיבת העיתונאים. "אנחנו לא מתכוונים לעצור. בשנה וחצי האחרונות חל שינוי אצלנו בנבחרת, ואם נעבור את אנגליה זה יהיה הישג דו משמעי כי מדובר בנבחרת צעירה יחסית, ובנוסף זה ייתן דחיפה אדירה לפיתוח הכדורגל ברוסיה".

הידינק גם התייחס לעובדה שאביו סייע ליהודים בתקופת השואה, כשאמר: "כל אדם בעל מצפון עוזר במצב הזה. זה היה פשוט דבר נורמלי לעזור כאשר אדם נמצא במצוקה. הוא לא דיבר איתי על כך הרבה, אבל הבנתי שזה היה הנוהג באותה התקופה,.

הידינק גם נשאל על היעדרותם של בניון ורוברטו קולאוטי מההרכב הישראלי, ועל כך אמר: "מצד אחד מדובר בחיסרון של שחקנים טובים ומנוסים, אך מי שימלא את מקומם אמורים לשדרג את היכולת שלהם ולתפוס מקום קבוע בהרכב של נבחרת ישראל". על המשחק אמר: "מצפה לנו משחק קשה אבל זה טוב לכולם להיות מעורבים במשחק שיכול לשים אותנו במצב טוב".

הרכב משוער נבחרת רוסיה: ולדימיר גאבולוב, אלכסנדר אניוקוב, ואסילי ברזוצקי, סרגיי איגנשביץ', אלכסיי ברזוצקי, יורי ז'ירקוב, איגור סמשוב, קונסטנטין זיריאנוב, דיניאר ביללדינוב, רומן פאבלוצ'נקו, אנדריי ארשבין.

עדכון ראשון: 20:02, 16/11/07
עדכון אחרון: 14:05, 17/11/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully