וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה לא נלחמים באלימות

14.11.2007 / 17:15

מכבי תל אביב, שעמדה לדין בגלל האוהד שפרץ לדשא בדרבי, זכתה לעונש מגוחך של קנס בגובה 10,000 ש"ח ועונש רדיוס על תנאי

לאחר כל הצהרותיו של יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, כי הוא יילחם באלימות בכל הכוח, הגיע הערב (רביעי) הדיון בעניינה של מכבי תל אביב בעקבות פריצת האוהד לדשא בדרבי האחרון נגד הפועל תל אביב (1:0), והוכיח שכפי שהורגלנו בכדורגל הישראלי, מילים לחוד ומעשים לחוד. כזכור, אותו אוהד רץ לעבר בלם הקבוצה ליאור ז'אן, וחיבק אותו. מכבי תל אביב, שיוצגה בדיון על ידי המנכ"לית תמי פרידמן, מנהל הקבוצה אבנר טוויטו וקב"ט הקבוצה עמוס מאיר, ספגה עונש מינימלי, הכולל קנס של 10,000 ש"ח, ומשחק רדיוס על תנאי, במידה ומקרה דומה יחזור על עצמו.

אבנר טוויטו פנה לדיין, דוד לב, ואמר: "מדובר במשחק דרבי שבו ישנה יריבות גדולה גם בין שני מחנות האוהדים, ובמשחק שבו אוהדי הפועל זורקים חמישה רימוני עשן, ואוהדי מכבי לא השליכו דבר אל הדשא, מדובר בהישג גדול". לדברי טוויטו, הסיבה לכך שאוהדי מכבי התנהגו למופת היא פעולות המנע והעבודה המוקדמת שעשו בהנהלת מכבי לפני המשחק. "צריך לתת ציון לשבח למי שעסק בפעילות הזו. זה היה המבחן האמיתי לתוכנית העבודה שמכבי הכינה למיגור האלימות וזה היה מבחן, להראות שהתוכנית שהוכנה אכן ראויה. בדרבי ראינו את התוצאות. חבל שבמקום לקבל ציון לשבח, ואני לא אומר זאת בציניות, מעמידים אותנו לדין". במכבי תל אביב הודיעו כי האוהד שפרץ ככל הנראה כלל אינו אוהד הקבוצה.

הדיין השיב: "באותו רגע, האוהד שפרץ, בגלל שחיבק את שחקן הקבוצה ליאור ז'אן, הוא מבחינת בית הדין 'אוהד לשעה'". עוד הוסיף הדיין כי הוא רשאי להקל בעונש במידה שתורשע הקבוצה כמובן, באם יוכיחו ראשי כי עשו כמיטב יכולתם בכדי לצמצם את פעולתם של האוהדים שהתפרעו, או במקרה הזה, באוהד המדובר. קב"ט מכבי תל אביב, עמוס מאיר, פירט מספר פעולות מנע שערכה הקבוצה לפני הדרבי, כאשר בין הפעולות הוא הזכיר פגישה עם קב"ט הפועל תל אביב, בכדי ליצור שיתוף פעולה, וכמו כן ציין בפני בית הדין כי הנהלת הקבוצה, יחד עם הקפטן אבי נמני, נפגשו ערב המשחק עם ראשי האוהדים, ערכו פעילות מקדימה ורחבת היקף, ולראייה ההתנהגות המופתית של האוהדים הצהובים במשחק. בשלב זה ביקש הקב"ט להישאר לדיון שנערך בדלתיים סגורות, כדי לפרט על עוד פעולות מנע חסויות.

מתכוננים לקרב תחתית

מכבי תל אביב ממשיכה בהכנותיה לקראת משחק התחתית נגד מכבי הרצליה, שייערך במחזור הקרוב. הצהובים ערכו הבוקר אימון ממנו נעדר הברזילאי ז'וזה רמאליו, שעובר טיפולים עקב מתיחה בשריר הירך האחורי. אבי נמני ערך אימון ריצה קל. מהאימון נעדרו שחקני הנבחרת, רביד גזל ויובל שפונגין, וחסרו שחקני הנבחרת הצעירה ליאור ז'אן, אורי שטרית ושרן ייני. החלוץ יאניק קאמנאן סבל מרגישות בברכו ונטש באמצע האימון. החלוץ יניב עזרן חזר להתאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully