וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירזי: "לא אהסס לקום וללכת"

11.11.2007 / 11:38

אחרי ההפסד הרביעי ברציפות, הפעם 3:0 למכבי חיפה, מתקשה ניצן שירזי להבין את בעיית הכתומים: "השערים שספגנו הוציאו לי את הרוח מהמפרשים"

בני יהודה ספגה אמש את הפסדה הרביעי ברציפות והובסה 3:0 על ידי מכבי חיפה. התמונות בסיום המשחק הזכירו מראות נשכחים מהעונה שעברה. הקבוצה שוב הסתבכה בתחתית וכבר עתה ברור שבחלון ההעברות הקרוב בינואר יהיה שינויים בקבוצה.

חוסר הוודאות הקיים במועדון, בנוגע להישארותו של הבעלים חזי מגן בעונה הבאה, בוודאי לא מוסיף שקט לקבוצה. בסיום המשחק, ליוו אוהדי הקבוצה את השחקנים בקללות ובשריקות בוז אל הרכבים. "אין לכם כבוד, הרסתם את המועדון", צעקו האוהדים, כאשר השחקנים שבעיקר ספגו את האש היו הקפטן אסי בלדוט והחלוץ משה ביטון. גם מאמן הקבוצה, ניצן שירזי, ספג קללות וקריאות "תתפטר, תתפטר".

הבוקר אמר מאמן בני יהודה: "לא עצמתי עין כל הלילה. הייתי טרוד מאוד, הרבה מחשבות חלפו בראשי. מחפשים פתרונות, מה נכון ומה לא נכון לעשות. זה הוציא לי את כל הרוח מהמפרשים. השערים שספגנו לא קשורים לכלום מלבד ללב של בן אדם. במצב נייח, מנצח זה שיש לו לב גדול יותר ורוצה הרבה יותר. זה לא קשור לגובה של שחקן, רוחב, גודל פיסי, מיקום, כלום. רק לב. השערים הקלים שספגנו פשוט הוציאו לי את הרוח מהמפרשים, זה הרתיח אותי. אני כועס על כך שהשחקנים שלי לא הפנימו את המצב הגרוע של הקבוצה. למרות כל השיחות, האסיפות והאזהרות, כנראה שהדברים נפלו על אוזניים ערלות".

"מה שהכי חשוב לי כרגע זה לחבר יחד את האנשים שיש לי, השחקנים שיש בקבוצה הם אותם שחקנים שלפני חודש עשו שני ניצחונות רצופים ונראו מצוין. זה אומר שהם יודעים לשחק כדורגל, רק צריך להביא את זה חזרה למגרש", הוסיף המאמן.

מי שמאכזב מאוד בתקופה האחרונה הוא הקפטן, אסי בלדוט, אבל שירזי לא מטיל את האשמה רק בו: "אסי דומיננטי. הוא אמנם לא נמצא בכושר טוב, אבל אין אחד בבני יהודה שרוצה בהצלחת הקבוצה יותר ממנו. הוא מבין טוב מאוד שהדברים הולכים לא טוב ואני יודע שהוא מנסה לשנות את המצב."

"מגן אמר לי שחופשתו הסתיימה"

שירזי לא הסכים עם הקביעה שייתכן והוא כבר לא משפיע על שחקניו ואמר: "לדעתי הבעיה היא עמוקה יותר. ברגע שאחשוב שאני זו הבעיה, לא אהסס לקום וללכת. אני עושה את כל מה שאני חושב שיהיה לטובת המועדון. יש לנו הרבה שחקנים חדשים בקבוצה, לוקח זמן להתחבר, ובנוסף אנשים כבודדים נראים רע מאוד. לא אזכיר כאן שמות, כי למעשה אני לא יכול לציין שחקן אחד שכן נמצא בכושר בבני יהודה. זה מחלחל מאחד לשני. זה מתחיל בדלה (איינוגבה) השוער ומסתיים במשה ביטון, עובר דרך כולם ללא יוצא מהכלל. אין זה סוד שאנחנו קבוצת תחתית וברור שאנחנו במשבר. אני מבטיח שבני יהודה תצא מהמשבר ולא תרד ואפשר לשים שלושה סימני קריאה אחרי הדברים הללו".

"זה לא ריאלי מבחינתנו להסתכל על חלון ההעברות בחודש ינואר", המשיך שירזי ואמר: "עד ינואר יש עוד חמישה משחקים ואנחנו נהיה חייבים לצבור מספיק נקודות כדי שבמידה וכן נעשה שינויים זה יהיה בכלל רלוונטי לקבוצה. אני מניח שנעשה שינויים בסגל, קשה להגיד עכשיו באיזה תפקידים. ברור שאם הייתי יכול לשנות כרגע, אז הייתי מוסיף קשר במרכז המגרש, אבל זה לא רלוונטי כי הכל תלוי בתוצאות שנעשה עד ינואר וחשוב שנצבור כמה שיותר נקודות. מצד שני השחקנים צריכים להפנים שאין אף אחד שהוא חסין. אנחנו לא נהסס להחליף כל אחד שנחשוב לנכון שמקומו לא בקבוצה".

שירזי מתייחס גם לפרשת הבעלים חזי מגן, שבימים האחרונים הוזכר כמעוניין לעזוב את המועדון: "חזי חשוב מאוד לבני יהודה. מבחינה כלכלית וגם מבחינה תדמיתית. בני יהודה לא צריכה את חזי מגן, אלא חייבת את חזי מגן במועדון. האיש היקר הזה עושה כל כך הרבה דברים בשביל בני יהודה, על חלקם איש אפילו אינו יודע. שוחחתי הבוקר עם חזי, הוא אמר לי שהחופשה שלו הסתיימה והוא נרתם כל כולו לטובת הקבוצה. מה יהיה בשנה הבאה? אלוהים גדול עד אז".

"ניצחון אחד יחזיר את הביטחון"

אם בשניים מבין שלושת ההפסדים הקודמים עוד הראו שחקני בני יהודה ניצוצות של כדורגל והגיעו למצבים שלא נוצלו, הרי שאתמול גם היכולת הייתה גרועה. משחק ההגנה, שמתחיל בשוער הניגרי דלה איינוגבה חסר הביטחון, היה חלש מאוד. כדורים טיילו ברחבה בחופשיות ובעיקר בלטה לעין הקלות שבה הבקיעה מכבי חיפה את צמד השערים הראשונים אחרי כדורי קרן שהוגבהו לרחבה.

גם משחק ההתקפה לא היה קיים אמש. החלוצים ביטון ודוארטה מצאו עצמם בודדים, מול חמישה או שישה שחקני הגנה של חיפה, סובלים מהעובדה שאין קשר יצירתי במרכז המגרש ומהעובדה ששחקני הקישור האחרים כמעט ולא מצטרפים מאחור. שחקני בני יהודה עזבו אמש את בלומפילד כאשר הם מסרבים לדבר עם התקשורת והעדיפו להסתגר בתוך עצמם.

אמש אמר שחקן בכיר בקבוצה: "אנחנו סובלים מבעיה חמורה של חוסר בטחון. אם לא נתעורר ומהר, נמצא את עצמנו בליגה השנייה. חד וחלק. השחקנים כאן לא מבינים את מצבה הגרוע של הקבוצה. אתמול זה היה ללא ספק המשחק הכי גרוע שלנו העונה. שחקנים מאבדים ריכוז באופן קבוע. ככה ספגנו את השערים בקרנות. יש שחקנים שחולמים בזמן הגבהה או התקפה של היריב. הם רואים שחקנים של היריבה מגיעים אל הרחבה ואומרים לעצמם "זה בסדר, הוא בטח לא יקבל את הכדור", את התוצאות אפשר היה לראות במשחק. אני גם ממש מבין את האוהדים ומתנצל בפניהם על היכולת שהפגנו".

שחקן נוסף בקבוצה היה נחרץ עוד יותר ואמר: "זה בושה וחרפה איך שנראינו על המגרש. אנחנו מקבלים גולים שאסור לנו לקבל וגם לא מבקיעים שערים בהזדמנויות שיש לנו. אנחנו ללא ספק מועמדים לירידה וכדאי מאוד שנתעורר ומהר. צריך להפנים שאנחנו קבוצת תחתית כרגע וכך גם לשחק. נבוא למשחקים הבאים להילחם וקודם כל נצטרך להימנע מספיגת שערים."

"האחרון שאשם במצב זה ניצן", ממשיך אותו שחקן, "כל האחריות מוטלת רק עלינו השחקנים. ניצן הוא נכס לבני יהודה ואוי ואבוי אם הוא יעזוב. זה הזמן שלנו השחקנים להתעורר עכשיו ולהוציא את הקבוצה מהבוץ"

השחקן נשאל לגבי חיזוק הקבוצה ואמר: "ברור שאנחנו צריכים להתחזק, הקבוצה לא נראית טוב. בראש ובראשונה חייבים להביא קשר מרכזי, שיהיה בעל הבית במרכז. שייקח כדור, שיפעיל את החלוצים בזמן. אני חושב שאנחנו צריכים גם קשר אחורי דומיננטי, גרזן, אחד שיעשה גם הגנה וגם התקפה. יש לנו אמנם שני זרים בתפקיד הזה, אבל אחד מהם חזק בהגנה והשני טוב יותר בהתקפה. נצטרך שחקן שיידע להניע את המשחק ולהצטרף לחלוצים מאחור. כרגע אין אף אחד שמגיע מאחור ומכניס כדורים לחלוצים". למרות הדברים אמר השחקן: "אין לי ספק שבני יהודה לא תרד ליגה. ניצחון אחד יחזיר לשחקנים את הביטחון ונצא לדרך חדשה. אני בטוח שיהיה טוב."

היום יקבלו שחקניו של שירזי חופש ומחר יחזרו לאימונים. בשבועיים הקרובים תתאמן הקבוצה במגרש הסינתטי שבמתחם האימונים של מכבי ת"א בקרית שלום, זאת עקב שזרוע החורף במגרש בשכונת התקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully