וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עונש פופוליסטי"

אורי שלו

8.11.2007 / 11:14

איציק קורנפיין, מנכ"ל בית"ר ירושלים, הגיב בחריפות להחלטת בית הדין המשמעתי של ההתאחדות, שהעניש את הקבוצה בשני משחקים ביתיים ללא קהל. ארגון השחקנים יוזם תוכנית למיגור האלימות

וידאו: גיא לרר, ערוץ 10

זה התחיל אתמול (רביעי) אחר הצהריים, אבל הסתיים רק הבוקר. בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, שפתח אתמול את הדיון בנושא שריקות הבוז של אוהדי בית"ר ירושלים בטקס לזכרו של יצחק רבין ביום שבת האחרון בחיפה, הגיע הבוקר להחלטה וגזר על הקבוצה עונש של שני משחקים ללא קהל ושניים נוספים על תנאי.

ההחלטה של בית הדין לא התקבלה פה אחד. אחד משלושת הדיינים שנכחו בדיון, עו"ד ישראל שמעוני, זיכה את בית"ר ירושלים, כך שההחלטה למעשה התקבלה ברוב של שניים מול אחד. העונש יופעל לאחר השבת הקרובה, כלומר אוהדי הקבוצה יוכלו להיכנס לטדי במשחק מול קרית שמונה ביום שבת הקרוב. משמעות הדבר היא שהקבוצה תארח את הפועל כפר סבא והפועל תל אביב ללא קהל.

יושב ראש הקבוצה, אלי ארזי, אמר היום: "נקרא את ההחלטה, ננסה ללמוד על פי איזה סעיף הרשיעו אותנו ואחר כך נחליט כיצד לפעול. כפי שאמרנו, נשקול את כל הדרכים, כולל ערעור".

מאוחר יותר הוציא המועדון הודעה רשמית בה נכתב: "הנהלת בית"ר ירושלים, הצוות המקצועי והשחקנים, חוזרים שוב ומדגישים כי הם מגנים ומוקיעים את אותם האוהדים שהחליטו במשחק הנ"ל לשרוק את שריקות הבוז. לאחר קבלת פסק הדין של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, אנו מודיעים כי אנו לא מסכימים להחלטת בית הדין ואנחנו מתכוונים לערער על ההחלטה לערכאות משפטיות אחרות".

מנכ"ל הקבוצה, איציק קורנפיין, סיפר בראיון בגל"צ על חלקה של הקבוצה במקרים ותקף את ההתאחדות ויושב הראש שלה: "בית"ר ירושלים היא לא הגוף ואין לה את הסמכות למנוע מאוהדים להיכנס למגרשים. ברגע שיש התפרעות, משטרת ישראל צריכה למנוע מהאוהדים להגיע למגרשים. אין חוק במדינת ישראל שקובע כי צריך לכבד דקת דומייה, עם כל הגינוי ושאט הנפש מהמקרה. אפשר להעמיד לדין את הקבוצה, אבל לנו אין את הסמכות למנוע מאוהדים להכנס ליציע, אלא רק למשטרה ולבתי המשפט. כל ההרחקות מהמגרשים מתבצעות על ידי המשטרה".

שוער בית"ר לשעבר התייחס גם לעונש עצמו כשאמר: "העונש שניתן הוא עונש פופוליסטי. מה שצריך לעשות זה לחנך. אנחנו כאגודה עובדים מצוין, אנחנו נשב ונבנה איזושהי תוכנית חינוכית עמוקה, אמיתית. נפנה לקהל של בית"ר ירושלים בכלל, אבל משרד החינוך, העיריות והמשטרה צריכות להירתם לזה. ההתאחדות והעומד בראשה חושבים כל הזמן להעניש את בית"ר ירושלים ולטמון את הראש בחול, זו לא הדרך. יש פה בעיה חינוכית עמוקה ולתת עונש רדיוס של שני משחקים לא יפתור שום דבר, מלבד ריצוי דעת הקהל. חבל שלא אימצו את דעת הדיין שמעוני, שאמר שהבעיה היא יותר עמוקה. ניסו לתת פיתרון אינסטנט".

אוהדי בית"ר ירושלים מתכוונים להגיע למשחקי הרדיוס של הקבוצה כפי שהגיעו למשחק הרדיוס בוינטר בשנה שעברה. "לא סתם אנחנו אומרים באש ובמים. נגיע לכל משחק של הקבוצה, גם אם נישאר בחוץ", אמר היום אחד האוהדים.

במשחק בשבת נגד קרית שמונה מתוכנן מפגן ענק כנגד יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, אותו מאשימים האוהדים במצב. לטענתם, העונש של בית"ר כוון על ידו כדי לעזור להפועל תל אביב אותה מאמן אחיינו גיא, כדי לצאת בשלום מטדי בעוד שני מחזורים.

אלטר: "תכניתנו מונחת על שולחן ההתאחדות"

"חשוב להדגיש שבתי הדין הם עצמאיים לחלוטין להחליט את החלטותיהם, וכך היה גם במקרה הזה", הגיבו בהתאחדות להחלטת בית הדין. "מעבר לכך אנחנו רואים חשיבות בעצם ההרשעה. ההחלטה נלמדת כעת על ידי היועצים המשפטיים של ההתאחדות לכדורגל.

"חשוב לנו מאוד שהפוליטיקאים שכעת מתבטאים בנושא, יעבירו את החוק לאיסור אלימות במגרשי כדורגל שמונח כבר מעל חודש על שולחן הכנסת. בחוק זה, שגובש על ידי צוות משפטנים שלמד את החוק האנגלי הדומה, יש כלים ממשיים וסמכויות לטיפול בתופעות של גזענות ואלימות במגרשים. חוק זה הצליח באנגליה ואין סיבה שהוא לא יעבור מיידית בבית המחוקקים הישראלי. חובה עלינו, ההתאחדות, הקבוצות והכנסת להפוך את המגרשים שלנו למקום שנעים להיות בו".

מי שכבר הכין מראש תכנית פעולה למיגור האלימות במגרשי הכדורגל הוא מנכ"ל ארגון השחקנים אריה אלטר, אשר לטענתו רק מסיבות לא ברורות לא זכתה לטיפול ראוי על ידי הגורמים המוסמכים: "עבדנו על זה חודשים ארוכים והתכנית מונחת על שולחנם של פינס, מג'אדלה ודיכטר. גם על שולחן ההתאחדות היא מונחת יותר מחצי שנה, אך לא זוכה לתגובה. אנחנו רוצים להקים גוף מסודר שיכלול את ההתאחדות, המשטרה וארגון השחקנים ויגובה על ידי המשרדים לבטחון פנים והספורט".

הפיתרון לאלימות לדעתו של אלטר טמון בהחלפת השוטרים בסדרנים: "הגיע הזמן שיהיו בכל מגרש סדרנים המכירים את אופי הקבוצה ולא שוטרים או חברות אבטחה ממקומות שונים בארץ. כל אחד ידע מה המחיר של זריקת תפוז או קללות. אנחנו רוצים ליצור מהכדורגל אירוע לכל המשפחה שאליו אפשר להגיע גם עם הילדות מבלי לחשוש. כמו שהיום אף אחד לא מעשן בטיסה לניו יורק שאורכת 12 שעות, כך גם במגרשי הכדורגל הגיע הזמן שיהיה סדר".

דובר ההתאחדות, גיל לבנוני, הגיב לקריאתו של אלטר, ואמר: "ההתאחדות הקימה צוות משפטי בראשות ד"ר דנה פוגץ' שהיה באנגליה ובחן כיצד אנגליה התמודדה עם בעיות האלימות אצלה. הצוות הזה עמל חודשים ארוכים על הצעת חוק מעמיקה שמקנה סמכויות לסדרנים ושוטרים ומקנה שיניים של ממש לבתי הדין על מנת שיוכלו לטפל בצורה אמיתית בנגע האלימות והגזענות.

"באנגליה זה הצליח בצורה יוצאת דופן ומעל ומעבר לכל ספק. אני קורא לח"כים להצביע בעד הצעת החוק הזו בקריאה ראשונה ושנייה. מעבר לכך אנחנו מבצעים פעילויות חינוכיות, מקציבים תמריצים כספיים, משקיעים בקמפיין כנגד אלימות ומבצעים פעולות מקיפות בתחומי חינוך, אכיפה וענישה. בתחילת השנה ביצענו שינויים תקנוניים כדי שגם במסגרת ההתאחדות ובתי הדין שלה נוכל להעניש במקרים של עבירות התפרעות, אלימות, גזענות והתנהגות בלתי ספורטיבית. המספרים מלמדים שלעומת שנה שעברה יש ירידה משמעותית בגילויי האלימות והגזענות במגרשים, כמו גם בכמות האמל"ח שמסתובבת במגרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully