וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות דורשת - חצי שנה ללא קהל לבית"ר

7.11.2007 / 16:18

זה העונש שביקש תובע ההתאחדות שלום אבן עזרא מבית הדין. אוהדי בית"ר הפגינו, פעילי הימין הקיצוני תמכו, ההחלטה תינתן רק מחר

שרון בוקוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

חצי שנה ללא קהל - זה העונש שדרש התובע מטעם ההתאחדות לכדורגל, שלום אבן עזרא, בדיון שהתקיים בהתאחדות לכדורגל לגבי עונשה של בית"ר ירושלים. ההחלטה של ההתאחדות בנושא תתקבל רק מחר.

לא בטוח שלתמונה הזאת פילל ארקדי גאידמק. פתאום, הבייבי שלו בית"ר ירושלים, הפכה לכלי עזר עבור פעילי הימין הקיצוני. מה שהתחיל בהנפת דגל "כך" באיצטדיון "דוחא", המשיך בהצטרפותם של שניים מהפעילים הידועים יותר, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, למחאתם של אוהדי בית"ר ירושלים מחוץ למשרדי ההתאחדות לכדורגל. כל זה קורה בזמן שבמשרדי ההתאחדות דנים בעונשה של בית"ר ירושלים, בעקבות התנהגות אוהדיה בזמן דקת הדומיה לזכרו של יצחק רבין ז"ל, ביום ראשון האחרון בקרית אליעזר. עורך הדין אלעד אייזנברג מייצג את בית"ר ירושלים והוא הגיע לדיון יחד עם המנכ"ל איציק קורנפיין, היו"ר אלי ארזי והמנהל המקצועי גיורא שפיגל. מנגד, מייצג את ההתאחדות התובע שלום אבן עזרא.

150 אוהדים בית"רים הגיעו כדי להביע את מחאתם, מלווים בשלטים כמו: "איפה הייתם כשבהפועל שרו על השואה?", או: "איפה הייתם כשבסכנין קיללו בזמן ההימנון?". חלקם, הביע סלידה מכך שפעילי הימין הקיצוני הצטרפו אליהם. אלה אגב הניפו שלטים כמו: "מותר לשרוק בוז לרבין". במקביל לכל אלה, הגיעו כשבעה פעילים מתנועת "מרצ", שהפגינו נגד הגזענות וה"קומץ" ובודדו בצד השני, תוך כדי שהם מאובטחים על ידי כוח משטרתי. לא נרשמו תקריות מיוחדות באירוע. אנשי הימין הקיצוני נשאלו על פשר מעשיהם באירוע ואמרו: "אנחנו אוהדים היום את אוהדי בית"ר ירושלים, הם מייצגים את ישראל היפה".

בכניסה לדיון בהתאחדות, אמר דובר בית"ר ירושלים עודד זרגרי: "אנחנו מגנים בכל תוקף את מה שקרה ביום ראשון. אין מקום להעמיד את בית"ר לדין ואני מקווה שדייני ההתאחדות התעשתו. הבעיה היא הרבה יותר עמוקה וצריך לטפל בזה, יש לנו המון אנשים טובים בקבל בית"ר ירושלים שצריך ליהנות מכדורגל, צריך לאפשר להם לעשות את זה. אנחנו לא נשלוף תשובות מהמותן כי אין לנו, ברור שינקטו צעדים לפחות במישור החינוכי".

ארזי: "הבקשה של אבן עזרא זו שערורייה"

עו"ד אלעד אייזנברג, שמייצג את בית"ר ירושלים בדיון, אמר לפני תחילתו: "אני ממש לא מבין מה אנחנו עושים כאן, אנחנו בכלל לא צריכים לעמוד לדין".

יו"ר הקבוצה אלי ארזי פנה לדיינים ואמר: "אני מתנצל ומגנה את מה שעשו האוהדים. מדובר במעשה מכוער". ארזי הוסיף: "אוהבים לשנוא את בית"ר. החליטו על עונשנו לפני שהשמענו את קולנו". בנוסף, אנשי בית"ר ירושלים הזכירו את קריאות ה"שואה" של אוהדי הפועל תל אביב ואת שריקות הבוז של אוהדי בני סכנין בזמן ההמנון הלאומי, שלא גררו עונש.

התובע שלום אבן עזרא, שדרש משחקים ללא קהל למשך חצי שנה, אמר במהלך הדיון: "אני לא מאמין בענישה של נקודות, לא צריך לפגוע בהישגים של הקבוצה שהושגו בהגינות, ואני מבקש מבית הדין להעניש את הקבוצה בחצי שנה, ולהרחיק את אוהדיה מהמגרשים. אני חושב ומביע כאן לא רק את דעתי האישית, אלא את דעתה של ההתאחדות לכדורגל".

התובע שלום אבן עזרא, שדרש משחקים ללא קהל למשך חצי שנה, אמר במהלך הדיון: "אני לא מאמין בענישה של נקודות, לא צריך לפגוע בהישגים של הקבוצה שהושגו בהגינות, ואני מבקש מבית הדין להעניש את הקבוצה בחצי שנה, ולהרחיק את אוהדיה מהמגרשים. אני חושב ומביע כאן לא רק את דעתי האישית, אלא את דעתה של ההתאחדות לכדורגל".

התובע השמיע לנוכחים קלטת מתוך כתבה שודרה בערוץ 2, שלטענתו נשמעים בה אוהדי בית"ר ירושלים מהללים את יגאל עמיר בתוך כותלי האיצטדיון. בבית"ר ירושלים טענו כי אין שום הוכחות שמדובר באוהדי בית"ר וכי מדובר בראיה לא קבילה.

יו"ר בית"ר ירושלים, אלי ארזי, התייחס לדרישתו של אבן עזרא ואמר: "הבקשה של עזרא זו שערורייה, בושה וחרפה. במידה ובית"ר תורשע נגיע גם עד לבג"צ. בשביל עזרא חצי עונה זה עניין של מה בכך, בשבילנו זה הכל. אנחנו עושים הכל כדי שהאוהדים שלנו יתנהגו טוב יותר". באשר לנוכחותם של מרזל ובן גביר אמר ארזי: "אין לי שום נגיעה אליהם ואין לי שום אחריות להגעתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully