וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש: העמדה לדין ויום עיון

4.11.2007 / 23:24

בית"ר ירושלים ואוהדיה יועמדו לדין וילמדו על מורשת רבין בשל שריקות הבוז בטקס הזיכרון במשחק מול חיפה. גאידמק: "הוא היה דמות למופת"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

מכבי חיפה אירחה אמש (ראשון) בקרית אליעזר את בית"ר ירושלים במשחק המרכזי של המחזור השמיני. המשחק הבטיח הרבה. הירוקים האמינו שבכוחם להתחרות עם הכוח והעוצמה של האלופה, שמנגד, האמינה כי ניצחון חוץ יסיים כבר עכשיו את המירוץ לאליפות ויקרב מאוד את הקבוצה של שום לאליפות שנייה רצופה. בסופו של דבר הקבוצות התחלקו בנקודות אחרי 0:0 די מאכזב.

לפני המשחק נערך טקס זיכרון לזכרו של ראש ממשלת ישראל בעבר יצחק רבין, שנרצח. ה'קומץ' המכוער, מקרב אוהדי בית"ר ירושלים, שרק בוז וקרא קריאות גנאי. כבר במחצית המשחק הוציאה הנהלת בית"ר ירושלים הודעת גנאי בזו הלשון: "הנהלת בית"ר ירושלים מגנה בכל תוקף את קריאות הבוז של חלק מקהל אוהדיה בזמן בו הוזכר שמו של יצחק רבין ז"ל. אותם אנשים כנראה אינם מבינים את משמעות קריאות אלו ואינם מכירים את פועלו של האיש ואת כל מה שעשה עבור מדינת ישראל. אנו מתביישים ונעלבים מכך שיש אוהדים כאלו בקרבנו. אותם אוהדים מכתימים את שמם של כלל אוהדי בית"ר ירושלים. אנו בטוחים כי הרוב המכריע של קהל אוהדינו יצטרף יחד איתנו לגינוי הקריאות".

בהתאחדות לכדורגל מיהרו להודיע כי יעמידו את בית"ר לדין בעקבות האירוע באשמה של התנהגות בלתי ספורטיבית בנסיבות מחמירות ביותר. בהודעת ההתאחדות נכתב כי "כל אימת שהוזכר שמו של יצחק רבין המנוח ע"י הכרוז, אשר ניהל את הטקס, פרצו מאות, אם לא למעלה מכך, מאוהדי הנאשמת בקריאות בוז ונאצה כלפי ראש הממשלה הנרצח. עוצמת התנהגותם המכוערת והמבישה של אוהדי הנאשמת עוד גברה שעה שהללו הוסיפו קריאות עידוד ושירי הלל לרוצחו של ראש הממשלה המנוח".

בכתב האישום של ההתאחדות נכתב בין היתר כי "אוהדי הקבוצה, ואין המדובר "בקומץ" בלבד, נהגו בנסיבות שתוארו לעיל, באורח מחפיר מבזה ומביש, אשר לא נצפה עד כה במגרשי הכדורגל ואשר אינו אלא המשך ישיר ובלתי ניתן להפרדה מהתנהגותם של אותם אוהדים שבועות קודם לכן שעה שנופפו בדגלים וסמלים בעלי ציביון גזעני מבית מדרשו של כהנא ותנועתו כ"ך. באם לא יושם קץ ולאלתר באורח הנחרץ וההחלטי ביותר, לתופעה מבישה ומעליבה זו במגרשי הכדורגל, סופה שתביא לתוצאות הרסניות עד כדי חדלונו של ספורט הכדורגל".

"בנסיבות המתוארות התנהגותם של אוהדי הנאשמת הינה בלתי ספורטיבית בנסיבות מחמירות ביותר ויש לבחון היטב סילוקם של אוהדים אלה ממגרשי הכדורגל גם אם ייפגעו מכך אוהדים שפויים שידם אינה במעל ואפילו הללו הם הרוב".

מכבי חיפה הוציאה גם היא הודעת גינוי: "מכבי חיפה מגנה כל מעשה ונדליזם ותעשה הכל על מנת למגר את האלימות. המעשים לפני המשחק היו מכוערים. אנחנו מקווים שזה לא החלק הבכיר של אוהדי הכדורגל בארץ".

מי שעוד הצטרף להודעות הגינוי הוא שר המדע, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה: "התנהגות אוהדי בית"ר עברה כל גבול של טעם טוב. מצער לגלות כי דווקא באירוע ספורט האמור לסמל אחווה ושותפות, מתנהגים כך האוהדים. הם ראויים לכל גינוי וטוב עם ימצא המועדון דרך להעמיד אותם במקומם".

כתבנו אורי שלו מוסיף, כי במרכז רבין צפויים להזמין את שחקני בית"ר ירושלים וחלק מאוהדיה ליום עיון והסבר על מורשתו של ראש הממשלה לשעבר ועל דמוקרטיה בכלל.

הבעלים של בית"ר ירושלים, ארקדי גאידמק, גינה אף הוא את המקרה: "במסגרת היותי הבעלים של בית"ר ירושלים, הייתי רוצה להביע את אכזבתי ואת מורת רוחי המוחלטת, מההתנהגות שהפגינו חלק מתומכי המועדון, במהלך הטקס לזכרו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל. עבורי ועבור רוב אוהדי בית"ר ירושלים, יצחק רבין היה דמות למופת בחברה הישראלית, אשר הקדיש את חייו לשרת את מדינתו ועמו. הוא היה איש של דו-שיח, אשר יכל להביא שלום לארצנו ולאזור כולו".

לוי: "אפשר לדבר בצמרת"

"מצד אחד אני מאוכזב מהתוצאה כי רצינו לנצח בבית שלנו, היינו ראויים לנצח, אבל יש תקווה לעתיד טוב", כך אמר בסיום המשחק מאמן מכבי חיפה רוני לוי, "החבר'ה גילו משחק קבוצתי ואישי טוב. מפה אפשר רק להתקדם. אמרתי שזה משחק חשוב כמו המשחק הבא בשבת. אנחנו רוצים ליצור רצף של ניצחונות והצלחות ואז לדבר גבוה בצמרת".

מגן-קשר מכבי חיפה עומרי אפק, שעבר לא מזמן מהבירה לכרמל ונכנס כמחליף אמר: "שלטנו בחלק גדול מהמשחק והגענו למצבים. אני חושב שניצחון היה משקף יותר את מה שהתרחש בשדה". אפק גם התייחס לעניין הנהמות של אוהדי בית"ר וסיכם אותו בשתי מילים: "גועל נפש".

לפני המשחק הזהירה הנהלת חיפה את האוהדים בגלל החלטת בית הדין של ההתאחדות, שכזכור, קבע כי יחמיר מאוד בעתיד על הפרות סדר והתפרעויות ביציע. לטענת אוהדי מכבי חיפה הם הוכו על ידי אוהדים של בית"ר מחוץ למגרש.

שום: "מקווה שההפסד יגיע כמה שיותר רחוק"

"אין אף משחק קל", אמר מאמן בית"ר ירושלים יצחק שום, "היום שיחקנו נגד קבוצה טובה בעיני ונגד מועדון מפואר. יש לנו הרבה ניצחונות, אבל זה היה משחק קשה. מכבי חיפה לא הפתיעה אותי".

שום התייחס לעובדה שכל קבוצה נותנת נגד בית"ר יותר ממאה אחוזים: "כל קבוצה שמשחקת נגדנו, בשבילה זה משחק העונה ובשבילנו, עוד משחק. אנחנו יודעים שכל קבוצה נותנת הכול מולנו וזה לא קל. מבחינתנו קבוצה גדולה מנצחת ביום טוב ולא מפסידה ביום פחות טוב. אנחנו קבוצה טובה".

המאמן הודה כי קבוצתו נסוגה קמעה בזמן האחרון: "בשבועיים האחרונים אנחנו לא בכושר שיא, אבל ניצחנו את מכבי תל אביב והוצאנו תיקו בקרית אליעזר, וזה סימפטום של קבוצה גדולה. אם היה נגמר תיקו 2:2, או 3:3 הייתי יותר מרוצה. זו פעם ראשונה מאז שהגעתי לבית"ר ירושלים, שלא הבקענו שער. בל נשכח שהובלנו בארבעה משחקי חוץ ולא הפסדנו אף אחד. אני מקווה שההפסד יגיע כמה שיותר רחוק".

מיכאל זנדברג: "הם הציגו את המשחק הרגיל שלהם. הם אמנם נקלעו לעונת פתיחה לא טובה, אבל יש להם קבוצה טובה ושחקנים טובים והם לא הפתיעו אותנו בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully