וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ובית"ר ירושלים נפרדו ב-0:0

4.11.2007 / 22:42

בית"ר ירושלים ומכבי חיפה סיימו ב-0:0 (בוקולי החמיץ פנדל), אבל סיפור המשחק היה עוד לפניו, כש'הקומץ' שרק בוז בטקס ליצחק רבין

בית"ר ירושלים הכינה עצמה במיוחד להתמודדות נגד מכבי חיפה, שנעלה את המחזור השמיני, הבטיחה הרבה, אבל קיימה מעט עם 0:0. המאמן יצחק שום והאלופה מהבירה רואים, למרות פתיחת העונה, ההפסדים והמיקום בטבלה, בחיפה כיריבה העיקרית על תואר האליפות. אבל עם כל הכבוד לחיפה ולמורשת הנפלאה שלה ב-20 השנים האחרונות (עשר אליפויות), הרי, וזה יישמע קצת מוזר, הירוקים של העונה הנוכחית הם קבוצת מרכז טבלה בינונית ולא יותר, כך שנראה כי לבית"ר אין ממה לחשוש יותר, אולי רק ממכבי נתניה.

הירוקים אמנם היו קצת יותר טובים מבית"ר במשחק, והם מתיימרים בכלליות לשחק כדורגל חיובי, אלא הוא רחוק מאוד מלהיות תכליתי. הזרים של הקבוצה לא מזכירים במעט את הזרים של פעם, אלו שעשו את רוב ההבדל בין חיפה הגדולה, זאת שגרפה חמש אליפויות בשש שנים, לעומת הקבוצה של העונה.

לגבי הקבוצה של שום, נראה שכאשר היא רוצה ומשתדלת היא יכולה לשים רגל על הדוושה, לפתוח מבערים ולתת כדורגל מצוין. הבעיה ששחקניה, לפחות כרגע, לא רוצים יותר מדי. בשבוע שעבר הם הסתפקו בניצחון לא משכנע מול מכבי תל אביב בטדי, הערב מול מכבי חיפה הם גם לא התאמצו, בטח לא כמו בשנה שעברה (0:3 גדול) להוכיח לקבוצה מהכרמל מיהי האלופה והקבוצה הכי טובה במדינה. האם שחקני בית"ר מניחים שהאליפות מובטחת וכבר שבעים?

קצב המשחק היה טוב, בעיקר במחצית השנייה, שהייתה דינמית יותר, אבל הזדמנויות רבות לא היו. חמש דקות לפני תום המחצית הראשונה, קיבלו המקומיים הזדמנות פז לעלות ליתרון כאשר השופט מאיר לוי, שהיה טוב מאוד, יירט את תפיסת החולצה של גוסטבו בוקולי על ידי כריסטיאן אלברז הפרוע. בוקולי החליף את יניב קטן - בועט הפנדלים הקבוע של הקבוצה - אבל ניפק בעיטה רשלנית וחסרת אחריות החוצה, מטר מהקורה של טברטקו קאלה. בסיכומו של דבר, המשחק הזה מצטרף לשני משחקי המחזור שנסתיימו ב-0:0 ולא נרשם כאחד שיילקח לפנתאון.

מהלך המשחק

דקה 11 - יניב קטן שלח את בוקולי לתוך הרחבה עם מסירת עקב ענקית. הקשר הברזילאי התקדם קצת, אבל שלח כדור לא אחראי החוצה.

דקה 23 - יואב זיו העביר כדור למרכז, שנבלם על ידי הגנת חיפה. גל אלברמן שלח את כדור הריבאונד מהאוויר, ליד הקורה של דוידוביץ'.

דקה 37 - ברק יצחקי נשלח בכדור ארוך. דייגו קרוסה ניסה לנקות את השטח, אבל הבעיטה שלו פגעה ביצחקי וכמעט עברה מעל ידיו של דוידוביץ', שיצא מחוץ לשערו. חיפה ניצלה במזל.

דקה 40 - פנדל מוחמץ! גוסטבו בוקולי נתפס ברחבה, במהלך הרמת קרן, בחולצתו על ידי כריסטיאן אלברז. השופט מאיר לוי היה החלטי והצביע על הנקודה הלבנה. בוקולי לקח בעצמו את הפנדל, אבל בעט גרוע החוצה.

דקה 48 - התקפה מצוינת של בית"ר כמעט והסתיימה בשער. יצחקי פרץ והכניס כדור נהדר לזנדברג, שעבר את דוידוביץ', אבל לא הצליח לעבור את קינן, שהרחיק את הכדור סמוך לקו.

דקה 84 - מילובן מירוסביץ', שנכנס כמחליף, נשלח לתוך הרחבה והעביר רוחב מצוין לברק יצחקי, שבימים כתיקונם כובש בלי בעיה. אלא שהפעם הוא שלח את הכדור מעשרה מטרים לשמיים. החמצה לא אופיינית לחלוץ בית"ר.

הרכבים:

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, דקל קינן, דייגו קרוסה, פיטר מסיללה, פאוליניו (עומרי אפק, 52), ג'ובאני רוסו (ליאור רפאלוב, 68), גוסטבו בוקולי, בירם כיאל, רנאטו (שלומי ארבייטמן, 79), יניב קטן.

בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה, כריסטיאן אלבארז, יואב זיו, אריק בנאדו, שמעון גרשון, דרק בואטנג, עידן טל, מיכאל זנדברג (מילובן מירוסביץ' 77), גל אלברמן (אבירם ברוכיאן, 62), ברק יצחקי, רומולו (חן עזריאל, 70).

הטוב, הרע והמכוער

טוב - הרבה דברים נאמרו ונכתבו על הקהל של מכבי חיפה, שהוא לא בא, לא מעודד, לא מגיע ברגעים בקשים. חלק מן הדברים נכונים, חלק לא. מה שבטוח שהיום הם הגיעו בהמוניהם למגרש וגדשו את היציעים, למרות הבדלי הרמות והמיקום בטבלה.

רע - בתור אוהדי כדורגל משכבר הימים התרגלנו לראות את קבוצותינו בצבעים מסוימים. בית"ר בצהוב-שחור, מכבי חיפה בירוק (לעיתים רחוקות בלבן). משום מה חיפה חיה באמונה תפלה כי הצבע השחור, זה שהביא לה שלושה ניצחונות, הוא הצבע הנכון בעבורה, מה שהביא למחלוקת לפני תחילת המשחק ולהחלפת החולצות של בית"ר ללבן. ללבן?

מכוער - ביום השנה ה-12 להירצחו של ראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק רבין ז"ל, נערך לפני פתיחת ההתמודדות טקס לכבודו. אלא שמספר חוליגנים, מקרב אוהדי בית"ר ירושלים, המכונים בשמם הידוע 'הקומץ' ביזו את המעמד עם שריקות בוז וקריאות גנאי. הנהלת בית"ר הוציאה הודעת גינוי לברברים, אבל החרפה לא נעלמה. בהודעת ההתאחדות נאמר שמקומם של אלו אינו בקהילת הכדורגל ואנו חושבים שהוא גם לא בקרב קהילת האנשים השפויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully