וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר לוין: "התחלנו את הליגה"

3.11.2007 / 19:44

מאמן מכבי ת"א ניר לוין שמח מה-1:3 על בני יהודה, אך יודע שזו ההתחלה. לוני: "צריך להתעלם מסיפורי מאנה". הודז'יץ': "אין שיתוף פעולה"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

מכבי תל אביב, על שחקניה, מנהליה ואוהדיה, הוציאה היום נשיפה עמוקה. ניצחון ראשון בליגה אחרי שבעה משחקים, שישה הפסדים וחמישה משחקים רצופים ללא כיבוש. הצהובים גברו 1:3 על בני יהודה באצטדיון בלומפילד ומקווים לצאת לדרך חדשה אחרי פתיחת העונה הרעה מאוד. גם אשתקד פתחה מכבי לא טוב את הליגה ואז הגיעו להם הכתומים, שנתנו להם בדיוק כמו היום, על מגש של כסף ניצחון וגב להתאושש עליו.

בשבוע הבא מחכה לתל אביב הדרבי הגדול של העיר, כששתי הקבוצות מגיעות כשהן נועלות את הטבלה. אלא שהאחרונה כעת היא הפועל תל אביב לאחר הפסדה 2:1 למכבי פתח תקווה.

לוין: "המשחק הטוב ביותר שלנו"

מאמן מכבי תל אביב ניר לוין, שבתקופתו לא רשמה מכבי שער אחד ונקודה אחת עד כה היה מאושר מאוד בסיום: "התחלנו היום את הליגה. מבחינת יכולת, אין לי שום ספק, זה היה המשחק הכי טוב שלנו העונה. עשינו התקדמות בשבוע האחרון, אחרי המשחק בטדי והניצחון בגביע הטוטו. היו סימנים מעידים חיוביים בשני המשחקים הללו". לוין לא פסח על הקהל של מכבי, שנתן, כמו תמיד, תצוגה נפלאה ודחף את השחקנים לניצחון: "חלק גדול מהניצחון חייב להיות מוקדש לקהל. הם נתנו לנו הרבה אנרגיות. הרגשתי איך הקהל משפיע על השחקנים ונותן להם כוח.

"קשה להצביע בדיוק על מה השתנה בקבוצה. ראשית, בקטע המנטלי לא נשברנו, למרות שאיבדנו את היתרון, דבר שקרה לנו במשחקים קודמים והיה שובר אותנו בקלות. גם מבחינת הלחימה על המגרש וניצול ההזדמנויות, השחקנים הראו בגרות וזה בא לידי ביטוי.

"עבדתי כבר במועדון הזה וגם באחרים תחת לחץ כבד", המשיך לוין, שקנה לעצמו בניצחון עוד כמה שבועות של חסד, "זה בסדר שרוצים את הראש שלי, זה בסדר שיש ביקורת. אני יודע שחלק מהמבקרים וחלק מהביקורות היו מוצדקות, חלק, לא הכול. ניסינו לתקן את מה שצריך. כל האנשים במועדון עשו מאמץ גדול והצלחנו, אבל זה בסך הכול זה ניצחון אחד. אנחנו עדיין במצב לא טוב בטבלה. מעכשיו אנחנו כבר מתרכזים במשחק גביע הטוטו באמצע השבוע וכמובן, אחריו בדרבי נגד הפועל תל אביב".

אחד השחקנים שהצטיינו על המגרש וגם בישל את שני השערים הראשונים הוא יניב עזרן, שאמר בסיום: "שיחקנו בטדי נגד בית"ר כדורגל חיובי וזה המשיך היום. אני מאוד שמח שהחבר'ה נתנו 120 אחוז מעצמם והשתדלו על המגרש. הגיע לנו לנצח את המשחק".

"זה תהליך שלוקח הרבה זמן וצריך הרבה סבלנות בשבילו", אמר הבעלים של מכבי, לוני הרציקוביץ', "הפירות מתחילים להגיע, אבל הדרך עוד ארוכה. חייבים להמשיך לעבוד ממחר בבוקר. העבודה כמובן שלא מפסיקה, אבל זו בהחלט פריצת דרך. ראינו את זה בשבוע שעבר וגם היום, אבל חייבים להמשיך בזה".

הרציקוביץ' גם התייחס לתביעותיו של רוני מאנה, לתבוע את הקבוצה ולקבל את הכספים המגיעים לו מידיה: "כל אחד יכול לתבוע מה שהוא רוצה. לרוץ עם סיפורים כאלה לתקשורת זה שגוי. התקשורת צריכה להתעלם מהסיפור הזה. אני מציע להפסיק עם זה, אליי אל תבואו עם בקשות. זכותו של מאנה לעשות מה שהוא עושה, אבל אם הוא חושב שדרך התקשורת הוא יוכל לקדם ולעשות תהליכים לא רציונליים בקרב הקבוצה, אז חבל. מי שחשוב בעינינו זו הצלחת הקבוצה וטובתה".

הודז'יץ': "אין שיתוף פעולה בקבוצה"

בבני יהודה אובדים עצות. הקבוצה הגיעה למשחק אחרי שני הפסדים רצופים וביקשה לצאת מהמשבר מול מכבי תל אביב. למרות שהצליחו להשוות עם פתיחת המחצית השנייה ונראה שחזרו לעניינים, הכתומים היו נאיביים למדי, עשו טעויות, חטפו עוד צמד וירדו בפעם השלישית ברציפות מנוצחים.

"אני לא יודע למה אנחנו נראים כך, למה אנחנו כל כך נאיביים", אמר ניצן שירזי, שהיה מאוד מאוכזב בסיום, "קיבלנו יריבה חסרת ביטחון, אבל לא הצלחנו להכריע, כמו במשחקים הקודמים, את המשחק. ושוב, אנחנו במאבקי ההישרדות. נלך הביתה, נתקרר ונחשוב איך להוציא את הקבוצה לדרך אחרת".

שחקני הקבוצה ישבו שפופים בחדר ההלבשה כשדממה אפפה את החדר. רוב השחקנים לא פצו מילה מפיהם וסירבו להתראיין. הבלם הזר סלבר הודז'יץ' אמר: "חבל מאוד שקיבלנו את הגול השני אחרי שחזרנו למשחק. זה נכון שקיבלנו שלושה שערים וחלקם אולי מטעויות של שחקני הגנה שלנו, אבל אנחנו שוב לא מנצלים מצבים ולא מבקיעים שערים. בהחלט היה ניתן לראות שהחברה הגיעו ונלחמו, אבל יותר מדי שחקנים משחקים לבד ולא משתפים פעולה. לבד אי אפשר לנצח אף משחק וזה הפסד ממש מרגיז. מה שצריך עכשיו זה לנצח קבוצה גדולה כדי לקבל ביטחון ולחזור למסלול של ניצחונות. מהבחינה הזאת המשחק בשבוע הבא נגד מכבי חיפה הגיע לנו בזמן".

הקפטן אסי בלדוט: "הצגנו היום יכולת סבירה, הגענו למצבים, אבל לא הבקענו, מה שמכבי כן הצליחו לעשות. דווקא אחרי השוויון שלנו הרגשנו שאנחנו בתוך המשחק ושאנחנו יכולים אפילו לנצח, אבל מכבי חזרה משום מקום וכבש. הפסד כל כך כואב במיוחד, אחרי שמכבי הגיעו אחרי שישה הפסדים רצופים ואנחנו נתנו להם לצאת מהמשבר".

מי שמאוכזב מהפיחות במעמדו בקבוצה הוא הבלם יאיר אזולאי. הבלם לא מרוצה מהעובדה שהוא לא מקבל דקות משחק ושהפך לשחקן ספסל במדי הכתומים ולא מן הנמנע כי בעתיד ישקול את המשך דרכו במועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully