וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד וכבוד למכבי ת"א

28.10.2007 / 22:33

מכבי ת"א הפסידה, כצפוי, 2:0 לבית"ר, אך לפחות נראתה טוב והחזירה לעצמה קצת מהגאווה הצהובה. יצחקי (16) ובואטנג (93) כבשו

בית"ר ירושלים אירחה הערב (ראשון) את מכבי תל אביב באצטדיון טדי וגברה עליה 0:2, במסגרת המחזור השביעי בליגת העל.

לא שזה לא היה צפוי, אבל בבירת ישראל דיברו השבוע הרבה על נקמה. אמנם, יצחק שום וחניכיו ניסו כל הזמן לשדר 'עסקים כרגיל', אבל פה ושם דלפו אמירות, גם מפיו של המנכ"ל איציק קורנפיין וגם של אחרים, על הנקמה שהם מחפשים, זכר לתבוסה (7:0) שהנחילו להם הצהובים בבלומפילד ב-2001. גם שוער בית"ר טברטקו קאלה רצה להוכיח לנמני ושותפיו כי ההחלטה לוותר עליו לא הייתה במקום. אז זה היה רחוק מלהיות תבוסה, וגם השוער הקרואטי לא נזקק ליותר מדי ריחופים, כי מכבי פשוט לא תקפה יותר מדי, אבל מה שבטוח, שהאלופה הראתה שכל הדיבורים של מכבי לצאת מהמשבר על גבה של בית"ר היו מצחיקים ומגוחכים.

18 אלף צהובים שחורים נתנו אווירה חמה ומדהימה בירושלים הקרירה וראו את אליליהם פותחים את המשחק בצורה מצוינת. בית"ר הגיעה למספר הזדמנויות טובות כבר בדקות הפתיחה. בעיטה שנהדפה על ידי יבריץ', פנדל, שהוחמץ על ידי מיכאל זנדברג ושער בריחוף - המשותף לכל אלו הוא ברק יצחקי. החלוץ המצוין של בית"ר כל הזמן בתנועה, גם כשהוא ללא כדור, דבר שהרבה שחקנים ישראלים לא אוהבים ולא יודעים לעשות. הוא תמיד תוקף את השער ומטריד קבוע את ההגנה. במחצית השנייה בית"ר דעכה, אבל הצליחה להגן בצורה מושכלת על שערה. דרק בואטנג סגר עניין בתוספת הזמן.

הניצחון של ירושלים החזיר את הפער בפסגה לשלוש נקודות ממכבי נתניה, אחרי ניצחונה של האחרונה אמש על מכבי חיפה. בית"ר לא התעלתה היום, אבל האלופה, עם העומק הבלתי נדלה שיש לה בספסל, הוכיחה שצריך לקרות משהו מאוד מיוחד כדי שהיא לא תהא זו שתניף את הצלחת בתום העונה.

מכבי תל אביב נראתה קצת יותר טוב היום, בייחוד במחצית השנייה, בהשוואה לתצוגות המחפירות שלה במחזורים הקדומים. ניר לוין העלה שלושה קשרים אחוריים, במטרה לעצור את הקישור הבית"רי האימתני - דבר שבא בחשבון על משחק ההתקפה של הקבוצה, הממילא עקר – חמישה משחקים ללא כיבוש והפסד שישי ברציפות. השאלה היא האם היכולת המשופרת קמעה היא אפיזודה קצרה וחולפת, שהגיעה בגלל החשש מתבוסה ומיתר המוטיבציה נגד האלופה והמוליכה או שמא יש כאן התחלה של מגמה חדשה, טובה ובריאה יותר. זה כמובן, ימים יגידו.

מהלך המשחק

דקה 7 - יואב זיו הכניס כדור מצוין משמאל לברק יצחקי, שהשתחל בין שחקני מכבי ובעט משבעה מטרים. יבריץ' הדף מצוין.

דקה 8 - פנדל מוחמץ של בית"ר ! רק דקה חלפה ושוב ברק יצחקי, הפעם הוא נשלח על ידי עמית בן שושן. יצחקי נכנס לרחבה והוכשל על ידי יבריץ', שספג צהוב. זנדברג החליף את גרשון כבועט הפנדלים, בעט שמאלה, אבל יבריץ' הדף כמו גדול. עדיין 0:0.

דקה 16 - גול! מכבי נהדפה לאחור, ובית"ר אמרה תודה. מיכאל זנדברג הרים כדור לרחבה, יבריץ' שגה ויצא לא טוב, וברק יצחקי, הסקורר הענק, כבש את הראשון. 0:1 לבית"ר.

דקה 36 - יאניק קמנאן שלח כדור חופשי מכ-30 מטרים, סמוך מאוד לקורה של טברטקו קאלה.

דקה 43 - יאניק קמנאן פרץ מצד ימין והעביר כדור רוחב נהדר לרחבה. יוסי שבחון הגיע מאחור, אבל מששה מטרים שלח לשמיים. החמצה מסמרת שיער של הקשר.

דקה 54 - מכבי פתחה לא רע את המחצית וקיבלה כדור חופשי. שבחון נגח מעל ידיו של קאלה, שהתכופף, אבל שמעון גרשון היה במקום כדי להציל מן הקו.

דקה 67 - חלוץ מכבי יאניק קמנאן השתלט על כדור, ושלח בעיטה חזקה מכ-18 מטרים, אבל לאמצע, קאלה הציל בזינוק אדיר.

דקה 90 + 3 - גול! רומולו, שנכנס כמחליף, התנהל באגף שמאל במחצית המגרש של מכבי ומסר כדור מצוין לבואטנג, שממפתן הרחבה, שלח פס לא חזק, אבל מדויק לפינה של יבריץ', הקצר מלהושיע. 0:2 לבית"ר ירושלים.

הרכבים:

בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה, כריסטיאן אלבארז, שמעון גרשון, אריק בנאדו, יואב זיו, דרק בואטנג, עידן טל, אבירם ברוכיאן (טוטו תמוז, 70), מיכאל זנדברג, ברק יצחקי (רומולו, 82), עמית בן שושן (מילובן מירוסביץ', 59).

מכבי תל אביב: דרגוסלב יבריץ', יובל שפונגין, מילאן מרטינוביץ', ליאור ז'אן, אורי שטרית, ז'וזה רמאליו, שרן ייני (רודי חדד, 67), רביד גזל (עומרי רון, 81), יוסי שבחון, דודו ביטון (יניב עזרן, 46), יאניק קאמאנן.

הטוב, הרע והמכוער

הטוב - ברק יצחקי ממשיך לבסס עצמו כאחד החלוצים הטובים ביותר בבית"ר ובארץ. עדיף ליצחקי להישאר ולתת עוד עונה טובה בישראל ולצאת ישירות לרמות הגבוהות של אירופה, מאשר להיות פזיז, לצאת מהר ואז לשקוע בקבוצה בינונית באירופה.

הרע - התקשורת הישראלית אוהבת להלל שחקנים אחרי תצוגה אחת. עמית בן שושן כבש בשבוע שעבר צמד, המדיה התלהבה וחזרה לשבח את השחקן, שעלה לגדולה בעונה שעברה ומאז דעך. אלא שבן שושן המשיך בזיגזג שלו. הערב הוא קיבל את הקרדיט בהרכב הראשון, אבל כמעט ולא תרם כלום. המשכיות, זו מילת המפתח.

המכוער - בישראל, כמו בישראל, עדיין, יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. לא ייתכן שפתיחת ליגת העל בכדורסל תהיה מופרעת על ידי משחק מרכזי בכדורגל ולהיפך. אמנם, מדובר בשני גופים שונים, מנהלת ליגת העל וההתאחדות לכדורגל בישראל, אבל זה לא מאוד קשה לעשות סדר בבלגאן, ולרצות את כולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully