וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוני מתחרט על מינוי לוין?

"אולי טעיתי עם לוין", אמר בעלי מכבי ת"א. נמני: "עכשיו כל משחק הוא גמר גביע". גאידמק: ”מוכן להחתים את שום לעוד עונה”. חילופי דברים קשים בין שמוליק לוי ואלי ארזי

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

מכבי תל אביב הפסידה גם אמש (ראשון), הפעם לבית"ר ירושלים 0:2, כאשר היכולת אמנם השתפרה אך הצהובים נותרו במקום האחרון בליגה, עם נקודה אחת מתוך 21 אפשריות. לוני הרציקוביץ', בעלי מכבי תל אביב, סיפר בראיון בגל"צ על התחושות בקבוצה שמחזיקה ליגה שלמה על הגב: "זה בהחלט מצב לא פשוט", אמר הרציקוביץ', "אנו מתמודדים ויש לתת את כל התמיכה והעידוד. למרות ההפסד, אני רואה אפשרות להצלחות בעתיד, שכן קיים שיפור. אני לא מבזבז את הזמן בהתייחסות לתקשורת. אני מתעלם מכל המאמרים והפרשנויות. כל הסיפורי סבתא על מכבי הם לא נכונים".

בשנים האחרונות נלחץ הרציקוביץ' על ידי הסובבים והאוהדים של מכבי תל אביב, שדורשים שיעזוב את המועדון ושימכור את הקבוצה. לאורך הדרך נעשו מספר ניסיונות מכירה אך דבר לא יצא מכך, הרציקוביץ' ניסה להסביר את הסיבות לכשלונות העסקיים במכבי: "נחתם הסכם עם פיליפ סולומון שלא הצליח ועם אלונה ברקת לא התאימו התנאים הכספיים. עם הסיפור של רוני מאנה אני מעדיף לא להתעסק. כרגע, אני לא מתכוון למכור".

בתחילת העונה, לאחר שני מחזורים, פוטר אלי כהן מאימון הקבוצה וההנהלה החליטה להחליפו בניר לוין, כדי שיוציא את הקבוצה מהבוץ. מאז, הקבוצה לא הצליחה להבקיע שער. כשנשאל אם מדובר בהחלטה שגויה אמר הרציקוביץ': "כשלוין נכנס, ציפיתי שינצח 0:6 בהופעה הראשונה שלו. ייתכן שטעיתי, אבל טעויות הן חלק מהעשייה".

בסיום הראיון, לאור היכולת הסבירה שהציגה קבוצתו בהפסד בטדי, אמר הרציקוביץ': "מהכדורגל אתמול ראיתי הרבה אור, אך לא מהתוצאה. אני לא חושש מירידת ליגה, בחיים הכל יכול לקרות. אנחנו צריכים להתחבר ולהחזיר את האמונה ואם נציג אותה יכולת בשאר המחזורים נצליח".

נמני: "יוצאים מרוצים"

כבר אתמול, לאחר המשחק, אמר הרציקוביץ': "ראינו הרבה תוצרים טובים. אני תמיד מעדיף להסתכל על הדברים הטובים שבחיים. אני משוכנע שנצא מהמשבר. אין לי ספק בכך, הגענו להרבה הזדמנויות, אבל חייבים להבקיע. ברגע שנהיה החלטיים יותר ונשחק כדורגל טוב יותר, אז לאורך זמן גם יגיעו התוצאות. הטיפול בקבוצה עושה את שלו ורואים שיפור אצל השחקנים. אין ספק שחלק מהשחקנים סובל מבעית ביטחון עצמי שהיא סימפטום של הקבוצה. מקומם אותי לראות שהיה פייט גדול, אבל לא הבאנו תוצאות בנקודות. במצבים כאלה גם המזל לא הולך אתך, אבל גם זה יגיע".

שחקני מכבי תל אביב ישבו בתום המשחק בחדר הלבשה אבלים וחפויי ראש והיו מדוכאים מאוד. הם לא הבינו איך יצאו בלי נקודות. אחד השחקנים אמר: "קראנו במשך השבוע את כל הכותרות, את כל הדיבורים על זה שנחטוף שישייה, שביעייה או שמינייה. רצינו לעשות דברים אחרת. מאכזב מאוד שלא הצלחנו".

שחקן בכיר בקבוצה: "המשחק הזה היה חשוב בשביל החבר'ה הצעירים. ראינו שמכבי יכולה להתמודד עם כל קבוצה, אפילו עם בית"ר בטדי ואני בטוח שזה ייתן לנו הרבה ביטחון לקראת ההמשך. ראינו מכבי שונה, לוחמת וזה מה שחשוב. בניגוד לפעמים קודמות שחקנים באו ואכלו את הדשא".

"אי אפשר להיות מרוצים כשמפסידים", אמר המאמן ניר לוין, "זו הרגשת פספוס מאוד גדולה, זה ללא ספק אחד המשחקים הטובים שלנו מתחילת העונה. אפשר היה לראות שעשינו דברים טובים, גם הגנתית וגם התקפית. אפשר וצריך לראות גם את הנקודות הטובות שהיו. ראינו שחקנים שנלחמים, שחקנים שנראים טוב יותר, אפשר היה לראות הנעת כדור. הגענו להזדמנויות מצוינות".

לוין גם דיבר אמש על תמיכת הקהל הצהוב, שנתנה הרבה השראה: "השחקנים קיבלו זריקת עידוד מהקהל וגם מהאוהדים שהגיעו לתמוך באימון אמש. הם עלו ונלחמו גם בשבילהם. אפשר היה לראות שהשחקנים הפנימו את המצב הגרוע שלנו והבינו שצריך לעשות דברים אחרת".

הקפטן והג'נרל מנג'ר אבי נמני, שלא התלבש למשחק עקב פציעה, אמר: "הפסדנו, אבל אנחנו יוצאים מכאן מרוצים. אפשר היה לראות גם דברים טובים. זה נותן לנו הרבה תקוות לעתיד. זה המשחק הכי טוב של מכבי העונה, ככה ארצה לראות את מכבי גם בהמשך. כל השחקנים נתנו 200 אחוז. הגענו להרבה מצבים. הוכחנו שבעזרת מלחמה, הפערים המקצועיים יכולים להצטמצם. מעכשיו כל משחק הוא גמר גביע. צריך להסתכל רק קדימה".

שמוליק לוי: "הנהלת בית"ר מושחתת"

אופוריה קלה אצל הצד המנצח. הבעלים ארקדי גאידמק התהלב מהניצחון שהושג, ואמר בסיום על המאמן שלו: "אני מאוד מרוצה מהעבודה של יצחק שום. אהבתי את מה שראיתי ואני מוכן להאריך לשום את החוזה בעוד עונה".

"בשבוע שעבר הייתה אופוריה", אמר יצחק שום, מאמן בית"ר, "והשאלה של כולם הייתה כמה שערים נכבוש מול מכבי. לא פשוט להכין קבוצה כאשר כולם שואלים כמה נכבוש".

כובש השער הראשון ברק יצחקי, שהיה מצוין במחצית הראשונה, אמר: "היה לנו משחק קשה מאוד, טוב שכבשנו שער מוקדם. אנחנו משחקים טוב ואני מאמין בקבוצה שלנו. אפשר ללכת הכי רחוק. שבוע הבא יש לנו משחק חוץ מאוד קשה בקרית אליעזר נגד מכבי חיפה. נקווה לעשות, כמובן, תוצאה טובה גם שם. אני מקווה שאף אחד לא יעצור אותנו בדרך למטרות שלנו".

מי שהיה מאוד לא מרוצה ממה שקרה, הוא שחקן העבר של בית"ר, שמוליק לוי, שהגיע לטדי וחיכה לכרטיס שהובטח לו. משזה לא הגיע נטש לוי בחמת זעם: "בושה וחרפה מה שקורה בבית"ר. מדובר בהנהלה מושחתת. אלי ארזי ביטל באופן גורף את כל המנויים לשחקני העבר. בפועל אנחנו צריכים להתחנן כדי לקבל כרטיסים. אומרים יש, אבל אין. רק קורנפיין התערב לטובתי.

"אני בכלל לא מדבר על מה שעושים לאבא שלי, שביקש לבוא עם אישתו וקיבל רק כרטיס אחד. את בית"ר מנהלים אנשים שלא קשורים לכדורגל ולא מכבדים את ההיסטוריה. נתתי לבית"ר שלוש אליפויות ולא באתי לראות את ארזי או את קורנפיין, אני לא צריך להשפיל את עצמי כל שבוע מחדש".

יו"ר בית"ר אלי ארזי אמר בתגובה על ההאשמות: "אנחנו מאוד מכבדים את שחקני העבר. במשחק הזה, בגלל הביקוש העצום שמוליק לוי קיבל כרטיס ליציע שהוא לא רצה והוא ראה בזה פחיתות כבוד. גם אני, בתור יו"ר עומד למטה ולא נפגע. שמוליק לוי יודע למה הוא לא בבית"ר ועדיף שזה לא יצא".

עדכון ראשון: 28.10 22:58
עדכון אחרון: 29.10 10:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully