וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של רוני לוי

28.10.2007 / 14:01

חוסר הגיבוש לפני המשחק בנתניה, משחק ההגנה הרופף, הדיכאון של בוקולי, איבוד השליטה ומכשול השפה עם הזרים. שבוע לפני בית"ר, המצב של הירוקים חזר להיות עגום

ברני ארדוב

צילום וידאו: דרור פיקלני. כתב וידאו: אריק רחמיאן

משמינים מדי מנחת

זה לא שהצרפתים עדיין גודשים את מלונות העיר נתניה, כי חודש אוגוסט כבר חלף מזמן. אבל בכל זאת, למרות הניסיונות של הנהלת מכבי חיפה, היא לא ממש הצליחה למצוא מלון במרכז העיר לפני המשחק החשוב מול מכבי נתניה. רוב המלונות המוכרים היו תפוסים, ובסוף, שבע וחצי שעות בלבד לפני המשחק, נפגשו השחקנים הירוקים במלון בקיבוץ שפיים הסמוך לעיר. למרות שלושת הניצחונות הרצופים, אף אחד בנתניה כבר לא עושה כבוד למכבי חיפה. גם לא ראובן עטר, המאמן שגר מרחק הליכה מכפר גלים.

רוני לוי ידע בדיוק מה לא מתפקד בקבוצה שלו. המאמן חשש ממשחק ההגנה, ואחרי שערך לשחקנים שלו אימון קל לפני המשחק, הוא שלח אותם לחדר האוכל של המלון בקיבוץ. מה שלא נראה על פני השחקנים אחרי המשחק אתמול, נראה על פניהם בארוחה. רוסו התבדח עם השחקנים, אפילו רפאלוב נראה כמי שחזר לעצמו. אבל האווירה לא שינתה דבר. לפחות לפי הפרצופים של השחקנים בחדר ההלבשה בסיום, העונה אין מה לדבר על אליפות. בחדר האוכל, הצוות המקצועי עדיין פקח עיניים על השחקנים כדי שלא יזללו ויעלו במשקל ("רק זה מה שחסר לנו", הגדיר זאת היטב אחד מאנשי מכבי חיפה), ומיד לאחר הארוחה רוני לוי ערך את אסיפת השחקנים המסורתית, בכדי לספר להם מה מטריד אותו. משחק ההגנה.

אין שפה משותפת, תרתי משמע

"שימו לב, אתם חייבים לחזור לעמדות שלכם במשחק", פתח המאמן את האסיפה. "תשמרו על שתי הרביעיות, בהגנה ובקישור. כל שחקן הגנה שיוצא מהעמדה שלו, חוזר בחזרה". אחרי המשחק אתמול התברר שהמאמן צדק. מה שדדי בן דיין עשה להגנה של מכבי חיפה עם רגל ימין, רבים משחקני הקישור וההתקפה של מכבי חיפה לא מסוגלים לעשות ברגל החזקה שלהם. "באסיפה, רוני ביקש מאיתנו לתת את הלב והנשמה במשחק", סיפר אחד השחקנים. "וזה לא שלא נתנו. זאת פשוט הייתה רבע שעה שבה איבדנו את העשתונות. אף אחד לא מצא את השני. היינו בהלם מהגול הראשון שספגנו וכאילו ירדנו למקלטים. במקום להיות מרוכזים באיך יוצאים מהגול הזה, העפנו כדורים. כאילו כולם עמדו על המגרש, אבל כל אחד דאג לעצמו".

שחקן אחד שכן ניסה לעודד את החברים שלו היה גוסטבו בוקולי. שחקני מכבי חיפה לא זוכרים את בוקולי מוחא כל כך הרבה כפיים במהלך המשחק. עד השוויון. למרות הגול אתמול, הברזילאי של מכבי חיפה לא נראה טוב על המגרש. "גוסטבו קיווה לצאת מהתקופה הרעה בעזרת גול ניצחון, אבל משומר וכיאל דפקו אותו", אמר אחד השחקנים בדרכו לאוטובוס. "אחרי הגול הוא נראה כל כך שבור. משהו בו גסס".

אבל זה לא הכל. במהלך המשחק שוחחו בניהם כמה משחקני הספסל וניסו למצוא תירוצים לחוסר החיבור של שחקני הקישור עם שחקני ההתקפה. אחד השחקנים לחש: "תראה את רנאטו ופאוליניו, הם בקושי יודעים אנגלית. איך אפשר בכלל להעביר להם הוראות טקטיות?". לדברי שחקנים בקבוצה, ההוראות לשני השחקנים הללו מועברים בעיקר באמצעות הידיים. אתמול פאוליניו הציג יכולת סבירה, אבל רנאטו פשוט לא הצליח להסתדר עם המגרש בנתניה. "רוני בעצמו אמר שצריך לשמור על מערך של ארבעה שחקנים בקישור, הוא דיבר על פוזישנים. אז או שרנאטו לא מבין שהוא בעצם חלוץ, או שהוא קלט את המסר אבל היה חלש", הגדיר זאת שחקן בקבוצה.

על התיאום בין דקל קינן לדייגו קרוסה שמענו הרבה. השחקנים טוענים שלמרות משחק ההגנה בנתניה, התיאום בין השניים עובד טוב. "קרוסה לא פחות טוב מאולארה", אומרים בחיפה. "יש הבדל מהותי בין משחק הגנה לא טוב לבין תיאום בין שני הבלמים. יכול להיות שקינן וקרוסה יתפקדו בצורה פנטסטית, אבל אם כיאל ובוקולי לא מחלצים כדורים באמצע נמשיך להפסיד משחקים בסדרתיות".

בחיפה לא מחפשים כעת אשמים. גם לא את השופט איתן תבריזי שלטענתם אישר גול לא חוקי אחד לפחות. רוני לוי יודע שהוא זקוק לחלוץ, וכעת שוקלים בחיפה ברצינות לשחרר את אחד משחקני ההגנה בשביל לפנות מקום בחודש ינואר לחלוץ מדרום אפריקה, ת'מבינקוסי פאנטני.

המאמן עדיין לא החליט את מי מהזרים לשחרר, אבל בחיפה סבורים שדווקא פיטר מסיללה הוא המועמד המוביל לעזוב. במועדון מסבירים שהעמדה של המגן השמאלי היא "הפחות קריטית", משום שרוני גפני ואלירן דנין ייאבקו על המשבצת הזאת. ומה עם רוני לוי? השחקנים טוענים שבמהלך המשחק הוא קם לא פעם מהספסל בכדי לגעור בשחקנים שלא חוזרים לעמדות. "הוא צרח על כולם", הגדירו זאת היטב השחקנים. "כל מה שהוא ביקש באסיפה הטקטית הלך הפוך. עכשיו צריך לשכוח מהמשחק הזה ולהתרכז במטרה הבאה שלנו. בית"ר".

ולמרות כל אלו, רוני לוי מעודד. "אנחנו אחרי משחק שלא היינו צריכים להפסיד", אמר המאמן לשחקניו באימון שערכה הקבוצה אחר הצהרים. "לצד דברים פחות טובים, ראיתי דברים מעודדים במשחק הזה. אני חושב שאם נמשיך ככה מבחינת משחק הצוות, כשאני רואה את אלה שיושבים בחוץ ואלה שמשחקים כיחידה אחת כדי לנצח, נגיע למקומות טובים יותר בהמשך. אני מאמין שהתוצאות עוד יבואו".

השוער ניר דוידוביץ' סבל מכאבים במפשעה, קיבל זריקה ולא ישחק בגביע הטוטו, ביום שלישי, מול מכבי נתניה בקופסה. השוער תום אלמדון לא התאמן עקב נקע בקרסול ולכן השוער השלישי, גד עמוס, מועמד לפתוח בהרכב. שלומי ארבייטמן חזר להתאמן ויהיה כשיר למשחק מול בית"ר ירושלים ביום ראשון הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully