וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברדה, ברוכיאן ובלילי בהרכב

11.10.2007 / 17:43

קשר בית"ר וחלוץ גנק יסייעו לבלילי ובניון בהתקפה. משומר ותמיר כהן יערכו מול קרואטיה הערב (20:15, ערוץ 1) הופעת בכורה. משה אוחיון בחוץ

נבחרת ישראל מתכוננת לעוד משחק גורלי במוקדמות יורו 2008, הפעם מול קרואטיה במגרשה המאיים, שם לא הפסידה מעולם. דרור קשטן, מאמן נבחרת ישראל, נאלץ להתכונן לקרב הקשה ללא פצועים ומורחקים רבים, מה שהביא לזימון של שחקנים שלא שותפו או הוזמנו עד כה בתקופתו.

בהרכב היום (20:15, ערוץ 1) מתכונן המאמן הישראלי להעלות להופעת בכורה שלושה שחקנים: אייל משומר, מגן מכבי חיפה, תמיר כהן, קשר מכבי נתניה ואבירם ברוכיאן, קשרה של בית"ר ירושלים. שחקן נוסף שהשתחל לתמונת ההרכב של הקשטן בדקות האחרונות הוא אליניב ברדה. למרות הפרסומים והרמיזות בימים האחרונים, קשרה של ווינת'רטור השוויצרית, משה אוחיון, לא יפתח בהרכב בזאגרב.

שחקני בני יהודה שהוזמנו לראשונה, איציק עזוז וזאב חיימוביץ' לא ייכללו בסגל ויחכו להזדמנות נוספת במשחקים הבאים.

הרכב נבחרת ישראל: ניר דוידוביץ', אייל משומר, טל בן חיים, שמעון גרשון, יגאל אנטבי, תמיר כהן, גל אלברמן, אליניב ברדה, אבירם ברוכיאן, יוסי בניון, פיני בלילי

"ארבע שנים לפחות" (משה בוקר, שליח "הארץ" לקרואטיה)

נבחרת ישראל קיימה אמש (שישי) את האימון המסכם לקראת המפגש הגורלי מחר (20:15) מול קרואטיה. 24 שעות לפני, המאמן הלאומי דרור קשטן דיבר על עתידו בתפקיד, במסיבת העיתונאים הרשמית. "אם יו"ר ההתאחדות יחליט שאני צריך להמשיך קדנציה נוספת, אני אשקול. נהוג באירופה שמאמנים מוחתמים באירופה לארבע שנים לפחות, כך אפשר להטביע את החותם בנבחרת. אם הוא יחליט שלא, אני אלך לדרכי. המשחק הזה הוא חשוב לנבחרת. בנוגע אלי, לעתידי, לנבחרת יש את ראשי ההתאחדות ואם הם יחליטו שאני אשאר, אני אקבל זאת בשמחה".

קשטן נשאל מה דעתו על הדברים של היו"ר לוזון שאין לנבחרת סיכוי, והשיב: "אני עובד אצל היו"ר אבי לוזון ולא הוא אצלי. הוא רשאי לומר מה שהוא רוצה". בסיום מסיבת העיתונאים, שלא לציטוט, הסביר קשטן בדרך לאימון כי הדברים שלוזון צוטט בתקשורת בסוף השבוע לא צוטטו נכון, ולוזון התכוון כי גם אם ישראל תנצח בקרואטיה, לא יהיה סיכוי מכיוון שהמשחק בין אנגליה לרוסיה לא ישאיר סיכוי לנבחרת.

קשטן נראה לחוץ, לא חייך במהלך מסיבת העיתונאים והסביר כי הוא רוצה לעשות תוצאה טובה. בעקבות הביזיון באנגליה והעיסוק של התקשורת במה שקרה בוומבלי, קשטן הדגיש: "הגישה שלי לשחקנים היא שאין הנחיות לשחק אחורה, לא נתתי הנחיות כאלה, וגם אין הנחיות כאלה למשחק מחר. ההנחיות שלי היו ויהיו לשחק, ליזום, להבקיע ולנצח. מה שהיה באנגליה אני מאמין שלא יהיה כי עבדנו על כך באימונים, בשיחות רבות עם שחקנים ובקטעי וידאו".

קשטן התייחס גם לסגל הדליל שלו ואמר: "זו מציאות שנכפתה עלינו, שלפחות שבעה שחקנים לא איתנו, אבל אין דברים אבודים בכדורגל וננסה לעשות הכל למרות המציאות הזו. יהיו שחקנים שיערכו הופעת בכורה בשבת בנבחרת ישראל, וחלק מהעבודה היא להקנות להם ביטחון. שחקנים רבים בארץ ובאירופה פורצים אחרי הופעת בכורה כי תמיד הכל מתחיל מההתחלה ועבור שחקנים מסוימים זו תהיה ההתחלה".

קשטן דיבר גם על היריבה הקרואטית ואמר: "מדובר בנבחרת החזקה ביותר בבית שלנו, זו נבחרת שמייצרת שחקנים ברמה גבוהה מאוד כל הזמן. אלה שחקנים מצוינים. נבחרת שמשחקת בשיטת 4-4-2 כמעט בצורה מושלמת. אין לי שום התנגדות שגם במשחק הזה יהיו הרבה שערים, אפילו את אותה תוצאה, רק לטובתנו. הנבחרת שלי עברה הצערה הדרגתית ודיברתי על כך רבות".

קשטן דיבר גם על מצב שהנבחרת תאבד את הסיכוי לעלות במשחק בשבת, ואמר: "לנבחרת ישראל יש מחוייבות, לשחקנים יש מחויבות, צריך להמשיך לייצג את ישראל בכבוד, ויש סיבה נוספת לשחקנים לשחק טוב, כי יש להם אפשרות להגיע לאירופה דרך הנבחרת. הנבחרת זו פתיחת דלתות באירופה. כל עוד לא יסתיים הקמפיין, אנחנו צריכים להתמודד, זה ספורט תחרותי ואי אפשר להתעלם מהעובדה שאנחנו תלויים גם במשחק בין רוסיה לאנגליה ביום רביעי".

ביליץ' עדיין מתלבט (אלי שווידלר, "הארץ")

הקושי העיקרי של מאמן נבחרת קרואטיה, סלאבן ביליץ', לקראת המפגש מול ישראל אינו קשור בהיערכות טקטית, אלא בניסיון לשכנע את שחקניו ואת ציבור אוהדי הנבחרת בכך שישראל איננה מהדורה מזרח תיכונית של אסטוניה.

זו משימה קשה כשלעצמה, בעיקר אם לוקחים בחשבון את דעתו של אחד מעוזריו הבכירים של ביליץ', רוברט פרוסינצקי, שאמר לאחר צפייה בקלטת של ישראל מוומבלי כי "3-0 היא תוצאה טבעית מול נבחרת כזו". כך שבעוד ביליץ' מקווה להשיג ניצחון בדרך להעפלה ליורו 2008, הקהל מצפה לקונצרט מנבחרתו.

הקשר לוקה מודריץ' סבור שהניצחון של קרואטיה ברמת גן 4-3 ישוחזר מחר ללא קושי והשוער סטיפה פלטיקוסה לא צופה שיוטרד יתר על המידה מהחלוצים הישראלים. קרואטיה מעולם לא הפסידה בבית במשחקים רשמיים, גם לנבחרות טובות מישראל.

קשה לומר שביליץ' התקשה לישון בלילות האחרונים בגלל ששניים מחלוציו, מלאדן פטריץ' ובושקו בלאבן, אינם כשירים למשחק. ההתלבטות היחידה שלו היא אם לפתוח ב-2-4-4 המסורתי, עם דה סילבה ואוליץ' בהתקפה, או לבחור במבנה מעט מתוחכם של 1-3-2-4, עם שני קשרים אחוריים, מודריץ' ולקו לפניהם ודה סילבה כקשר התקפי שלישי ממש אחרי חלוץ בודד (אוליץ'). הבלם דאריו סימיץ' פרש במהלך האימון הסגור אמש, אבל צפוי לשחק.

התלבטות נוספת קשורה במצב רגלו של דאריו סרנה, קשרה של שחטאר דונייצק. ביליץ' הבהיר שבמידה שסרנה "לא יהיה כשיר ב-100%" יעלה במקומו איוון ראקיטיץ' בן ה-19, קשר שאלקה 04. סרנה עצמו משוכנע שקרואטיה טובה בכמה דרגות מישראל ו-"תנצח בקלות", בעזרתו או בלעדיה.

ביליץ' ביקש משחקניו "לגלות סבלנות", גם אם לא תצליח להכניע את ניר דוידוביץ' מיד בפתיחה. למאמן הקרואטי ברור שישראל תתגונן ברוב דקות המשחק ותנסה לעקוץ במתפרצות. ביליץ' שם את הדגש בפני שחקניו על המהירות של פיני בלילי והתיחכום של יוסי בניון, אם כי אינו מתכוון לשמור אישית על הקפטן הישראלי. איצטדיון מאקסימיר בזאגרב יהיה מלא ב-35 אלף צופים ואת המשחק ינהל השופט הגרמני וולפגנג שטארק

הרכב משוער לנבחרת קרואטיה: סטיפה פלטיקוסה, ודראן צ'ורלוקה, דאריו סימיץ', רוברט קובאץ', יוסיפ שימוניץ', ירקו לקו, לוקה מודריץ', ניקו קרנצ'אר, אדוארדו דה סילבה, דאריו סרנה (איוון ראקיטיץ'), איוויצה אוליץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully