וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיכויים עדיין קיימים"

10.10.2007 / 16:40

לפני קרואטיה, דרור קשטן לא סוגר את האפשרות שישראל תעפיל ליורו, אבל יודע: ”הדברים לא תלויים רק בנו”. על היריבה: ”שחצנים”. בניון: ”אני מכיר את כולם, גם את עזוז”. טועמה הפצוע שוחרר מהסגל

ברני ארדוב

צילם וערך: דניאל יעקובוביץ'

נבחרת הכדורגל של ישראל תצא מחר (חמישי) לזאגרב, לקראת המשחק בשבת מול נבחרת קרואטיה במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2008. למרות שהסיכויים להעפיל ליורו בשוויץ ואוסטריה קלושים, המאמן דרור קשטן לא מרים במסיבת העיתונאים המסכמת בארץ ידיים.

טועמה כבר בחוץ

סלים טועמה, 'שלא יכל לנעול נעל', על פי דבריו של קשטן, שוחרר מהסגל. באימון הנבחרת נטלו חלק כל השחקנים, למעט ברק יצחקי. חלוץ בית"ר ירושלים סובל מפציעה בברך והוא ערך אימון ריצה קל בן רבע שעה על מנת להפחית מן העומס עליו. לאחר מכן ירד יצחקי מהמגרש על מנת לקבל טיפולים. דרור קשטן תירגל בהרכב את המגינים יגאל אנטבי ואייל משומר, שאמורים לפתוח באגף שמאל וימין בהתאמה, כשהבלמים שצפוים לפתוח הם טל בן חיים ושמעון גרשון. בקישור תורגלו תמיר כהן, גל אלברמן ויוסי בניון. במידה וברק יצחקי לא יהיה כשיר מי שיפתח במקומו ככל הנראה הוא אליניב ברדה. שני החלוצים של קשטן שעתידים לקבל את הקרדיט הם פיני בלילי וטוטו תמוז.

יושב ראש הליכוד ביבי נתניהו הגיע לאימון הנבחרת לרגל חגיגת בר המצווה של בנו, יאיר. השחקנים בירכו את יאיר, כשהוא ואביו איחלו להם הצלחה במשחק החשוב נגד קרואטיה.

לשכוח את וומבלי

"גם אני והשחקנים יצאנו מאוכזבים מההופעה המאכזבת, בלשון המעטה, בוומבלי", פתח קשטן בחצי התנצלות, "אבל בכדורגל יש תמיד את המשחק הבא. אם אנחנו משתמשים בתורת הסיכויים, הם עדיין קיימים. אם נגד אנגליה הכל היה תלוי בנו, עכשיו אנחנו תלויים גם באנגלים וברוסים, וכפי שידוע לכולכם הם נפגשים ב-17 בחודש. לפני זה יש לאנגליה את אסטוניה בוומבלי, כך שהתוצאה היא מאוד משמעותית במידה שאנחנו לוקחים 100 אחוזים משאר המשחקים".

קשטן התייחס לנבחרת היריבה: "למשחק נגד קרואטיה יש חשיבות עליונה. כולכם יודעים מי זו, ואם אנחנו מסתכלים על הטבלה אנחנו רואים בדיוק מה היא שווה. היא גם עשתה תוצאות טובות נגד אנגליה, נגד רוסיה פעמיים וגם ניצחה אותנו ברמת גן 3:4. יש להם ביטחון ביכולת שלהם ואפילו שחצנות יתר בכל מה שנוגע לנבחרת הישראלית. אנחנו לא מתרשמים מהעובדה שדה סילבה פצוע או אם קובאץ' ישחק או לא. יש להם מספיק שחקנים טובים כדי ליצור נבחרת מצוינת. פרט לשניים או שלושה כל השחקנים שלהם משחקים באירופה.

"המשחק הקבוצתי שלנו, גם מול אנגליה, לא היה מהמשובחים ביותר. ידענו, ואמרתי את הדברים גם לפני המשחק הראשון מול קרואטיה, מה הנקודות החזקות שלהם. יש להם צמד חלוצים וקשרים יוצאים מן הכלל. יש להם קישור מהיר וטכני. אלו דברים שנצטרך לתת עליהם תשומת לב. ברור לכולם שדה סילבה מבקיע בכל משחק נבחרת, הוא משחק בארסנל אחרי הכל. ניקו קובאץ' הוא שחקן יוצא מהכלל. דריו סרנה מהיר בצורה בלתי רגילה. ניתן על זה את הדעת.

"זאת נבחרת מאוד מגובשת והיא בעלת יכולות גבוהות אותן נוכחנו לראות במשחק בארץ וגם במשחקים אחרים, לכן המשחק הזה הוא מאוד חשוב עבורנו, אבל כפי שציינתי כבר, בתורת הסיכויים יש לנו מה לומר.

"בסך הכל, יש אווירה רצינית מאוד באימון ואני שבע רצון מהקצב. נכון שאין מספיק התעניינות כמו לפני אנגליה, אבל מטבע הדברים, אחרי שאתה מאכזב ביכולת שלך, יש ירידה מסוימת גם ההתעניינות בקרב התקשורת והקהל. אנחנו עדיין נבחרת ישראל ואנו מחויייבים לעשות הכל כדי להופיע בצורה מכובדת ואם לומר את האמת, לא כמו שהופענו בוומבלי".

השראה מהמתעמלות

קשטן סיפר כי הקרין לשחקנים קטע ששודר בחדשות ערוץ 2 בסוף השבוע האחרון, על המתעמלות הישראליות, ששבע מהן הבטיחו את מקומן באולימפיאדת בייג'ין: "זה דבר שצריך לתת פרספקטיבה על הקבוצתיות, עבודה קשה, העניין המנטלי וההישגיות. אני לא מתייחס לדברים הלא טובים, אבל אני אקח משם את הדברים הטובים.

"התמקדתי בעניין של בנות שעושות עבודה של שמונה שעות ביום", המשיך קשטן, "למטרה מסוימת והן עומדות בנטל שיש עליהן, הן עומדות במטרה שהציבו להן עומדות במטרה שהציבו לעצמן וזה לא מגיע בקלות, אלא בעבודה קשה שהן השקיעו. יש דוגמאות מכל העולם לזה שבעבודה קשה מגיעים לתוצאות".

בניון: "אין לי בעיה לעשות בונקר"

קשטן, שבתחילת השבוע הסכים שרק הקפטן יוסי בניון יתראיין לקראת המשחק, לאחר הלקח שהופק בעקבות הפטפטת הרבה נגד אנגליה, שבר את הכלל שלו והסכים לעוד שני שחקנים, ניר דוידוביץ' וגל אלברמן, לקחת חלק בצוותא עם בניון במסיבת העיתונאים.

"קראתי שטות, שאני לא מכיר את איציק עזוז, אני מכיר את כל השחקנים ואני רואה את כל המשחקים", אמר הקפטן יוסי בניון, "יש הרבה שחקנים חדשים, אבל כל מי שנמצא פה מוכשר. היו שינויים אבל חלק בגלל פציעות והרחקות. אנחנו יודעים בדיוק מה עשינו לא טוב בוומבלי, אבל עכשיו צריך להתרכז בקרואטיה וכולנו יודעים שיאזלו הסיכויים אם לא ננצח שם. אני תמיד רוצה ניצחון, אבל לא נעלה עם שלושה או ארבעה חלוצים.

"אנחנו יודעים שצריך לנצח, אבל אנחנו יודעים שצריך לנצח אבל אפשר לנצח גם בדקה ה-80 או ה-90. אנחנו צריכים להגיע לדקה ה-60 בתוצאת תיקו. אם נבקיע גול בהתחלה, אין לי בעיה לעשות 90 דקות בונקר. אני מקווה שנהיה במשחק עד הרגע האחרון".

קשר בית"ר ירושלים גל אלברמן: "אמנם אני לא ותיק בנבחרת, אבל גם אני שיחקתי הרבה משחקים עבורה. לגבי וואליד ועידן, כבודם במקומם מונח אבל אין צורך להתעסק בשחקנים שלא נמצאים כאן".

לגבי ההתעסקות המעטה, יחסית, של התקשורת לקראת המשחק בהשוואה לרעש וההמולה נגד אנגליה אמר: "אותנו זה לא מעניין. לנו ידועה החשיבות התקשורתית. נעשה את הכל כדי לתקן את הרושם שנוצר אחרי המשחק מול האנגלים".

"אף אחד לא בוחר באיזה משחק לשחק", אמר השוער ניר דוידוביץ', "אני מקווה שאתרום כמה שיותר לנבחרת, אבל להבטיח הבטחות אני לא יכול. אני מקווה שהמשחק ייגמר בצורה בה נהיה מאושרים".

דה סילבה כשיר, פטריץ' ובלאבאן בספק

אדוארדו דה סילבה, חלוץ נבחרת קרואטיה, כשיר וישחק נגד ישראל. דה סילבה, שהצטרף בתחילת העונה לארסנל, נפצע במשחק הניצחון מול סנדרלנד, אבל הספיק להחלים: "נטלתי חלק באימון שנערך אמש (שלישי) , אז אני בסדר. אהיה כשיר למשחק בשבת".

החלוץ הקטלני יליד ברזיל כבש שער בכל אחד ממשחקי נבחרתו במוקדמות היורו ויש לו כבר 12 כיבושים ב-17 הופעות: "אני מצפה בכיליון עיניים למשחק נגד ישראל". כזכור, ברמת גן הבקיע שלושער.

מי שככל הנראה לא יעמדו לרשותו של מאמן קרואטיה, סלבן ביליץ' הם צמד החלוצים מלאדן פטריץ' מבורוסיה דורטמונד ובוסקו בלאבאן, חלוצה של דינמו זאגרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully