וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לוי: "אני לא סוחב איתי משקעים אישיים"

8.10.2007 / 16:07

גיא לוי התייחס במסיבת העיתונאים לנושא זימונו של שפונגין וליחסיו עם מאמן הבוגרת: "הדברים גם מכוונים מכיוון ההתאחדות בצורה הראויה"

הנבחרת הצעירה פתחה היום (שני) את מחנה האימון לקראת המשחק מול נבחרת גרמניה, שייערך ביום שישי הקרוב (15:00, רמת גן, כניסה חופשית). הנבחרת ערכה היום אימון, ממנו נעדרו איתמר ניצן, שוערה של מכבי הרצליה, וכן שחקני הפועל תל אביב, רמי דואני וביבראס נאתכו, שישחקו הערב מול מכבי הרצליה.

בתום האימון נערכה מסיבת עיתונאים, בהשתתפות המאמן גיא לוי והחלוץ, איתי שכטר. גיא לוי התייחס לנושא זימונו של המגן, יובל שפונגין, לאחר שבמסיבת עיתונאים קודמת אמר שהדרך מהנבחרת הצעירה לבוגרת היא חד כיוונית: "מערכת היחסים עם הנבחרת הבוגרת היום היא של תיאום ברמה מקצועית טובה. ברגע שיובל לא משתתף במשחק של הבוגרת, לא צריך להתעכב על דברים שקרו בעבר. ברגע שהוא זמין חשבתי שראוי להשתמש בו, ביקשתי את אישורו של קשטן לקבל את יובל אלינו, לא הייתה לו בעיה עם זה ולהיפך. זה המצב, כך זה צריך להיות. כל מקרה לגופו. כרגע המצב הוא נורמלי ובמצב כזה צריך לנהוג על פי הצרכים של נבחרת ישראל. המשמעות של הנבחרת היא גדולה בעיניי. אם היינו משאירים את יובל בחוץ זה היה מטופש. יובל בעיניי הוא מודל לחיקוי ולא רק שחקן ברמה גבוהה, אלא גם בחור שאפשר ללכת איתו לכל עניין ודבר".

לוי התעכב על מערכת היחסים בינו לבין המאמן הלאומי, דרור קשטן והוסיף: "אם ירצה קשטן שחקן מהנבחרת הצעירה הוא יקבל אותו כמובן, ברגע שעובר זמן והמשקעים יורדים, מתחילים להסתכל על הדברים בצורה ראויה ונכונה. הדברים גם מכוונים מלמעלה, מכיוון התאחדות, בצורה הראויה ופועלים משיקולים מקצועיים נטו. אני לא סוחב איתי דברים ברמה האישית".

לוי התייחס לנושא אי זימונו של ליאור רפאלוב ואמר: "רפאלוב נמצא בתקופה לא טובה. הוא לא משחק. הבנתי שיש איתו בעיות שהן לא רק מקצועיות. שליאור יפתור קודם את הבעיות עם חיפה. אין ספק שיש לו כישרון, אבל כרגע אני לא חושב שזה יהיה נכון ולבטל את השחקנים שנמצאים כאן".

"יש לנו עבודה מאוד ברורה בימים האלה", סיכם לוי, "לקחת את השחקנים המוכשרים האלה ולהפוך אותם לנבחרת מגובשת שתנצח. לצערי הרב, חלק גדול מהשחקנים לא משחק בליגה. נצטרך לדעת לקחת אותם ולהוסיף להם גם מוכנות נפשית, בכדי שיהיו מוכנים למשחק ברמות הגבוהות".

איתי שכטר קיבל הוראה מדובר ההתאחדות שלא להתייחס לנושא הרחקתו במדי מכבי נתניה אבל הסכים להגיד כי "זאת הייתה טעות, למדתי לקח. זה לא יקרה יותר". שכטר התייחס למשחק החשוב המצפה לנבחרת ואמר: "מעכשיו מתרכזים בגרמניה, זה המשחק החשוב מבחינתנו. אנחנו צריכים להיות ביחד ולהיות מוכנים לקראת גרמניה. זה חלום של כל ילד לשחק בנבחרת. אני בא להוכיח את עצמי בכל משחק מחדש. נצטרך לעשות הכל בכדי לנצח את המשחק".

"לא קל להיות בצד של הפייבוריט"

לוי סימן מטרה ברורה במשחק הקרוב: "צריך לנצח את גרמניה כדי להגיע לפלייאוף. צריך להשתדל לנצח כל משחק, אבל ראינו לצערנו הרב שאפשר גם להפסיד, זה חלק מהמשחק. המולדובים שיחקו נגדנו טוב עם מוטיבציה שאנחנו צריכים להרגל אליה. היינו באליפות אירופה וקבוצות מתחילות להסתכל עלינו בצורה אחרת, לא כל כך קל להיות בצד של הפייבוריט. היום מסתכלים עלינו אחרת בעקבות ההישגים, הדירוג".

"היתה להם (למולדובה, ר.ב.) מוטיבציה יותר גבוהה משלנו לצערי הרב, הם השקיעו יותר מאיתנו ובגלל זה הם ניצחו. מצד שני שיחקנו פחות טוב וזה יכול לקרות. אם היינו גומרים בתיקו זה לא היה רע, אבל בסוף ספגנו שער. בגלל זה אנחנו צריכים לבוא נגד גרמניה ולשחק כדורגל טוב. אפשר לנצח גם את גרמניה. יש לנו שחקנים איכותיים נצטרך לאסוף את כולם שזה יבוא ביום אחד ויקרה וזה צריך לקרות ביום שישי בשעה שלוש".

"ראיתי את גרמניה במשחק אחד בלבד, וממה שראיתי יש לה איכויות, יש שם ארגון טוב מאוד, לא זוכר את שם המאמן אבל יודע שהוא היה קשר דפנסיבי בנבחרת גרמניה וזו נבחרת בצלמו ובדמותו, נבחרת קשה, כשרונות גדולים בחלק הקידמי. זו קבוצה מאוד מסודרת בהגנה, מאסיבית בחלק האחורי בכלל, יודעת מה היא רוצה לעשות על המגרש, כדורגל גרמני אמיתי, אני צריך להסביר מה זה? נבחרת גרמניה, לא צריך להוסיף הרבה, אבל לנו יש את האיכויות שלנו והשחקנים שלנו".

"יש לנו עבודה מאוד ברורה בימים הקרובים, איך אנחנו לוקחים שחקנים מוכשרים האלה והופכים אותם לנבחרת מגובשת שתנצח, איך לוקחים והופכים אותם ללא רק טובים על המגרש אלא למוכנות נפשית שהם לא משחקים 4-5 משחקים בליגה ועדין מוכנים למשחק ברמות הגבוהות. כדורגל זה עניין של מיומנות ונסיון, ברגע ששחקן לא משחק חודשיים הוא לא משתמש במיומנות הזו בזמן אמת, ברגע ששחקן לא משחק חודשיים הוא לא משתמש במיומנות הזו בזמן אמת, ברגע שזה קורה ואתה רוצה שהוא יעשה את זה נגד גרמניה זה יותר קשה לו".

לוי מתייחס להשוואה שעושים לנבחרת המטכשרת מהקמפיין הקודם ואומר : "כל נבחרת בנויה מסוג אחר של שחקנים, בכל שנתון יש איכויות אחרות, אף אחד לא נתן קרדיט גם לנבחרת הקודמת. לא חושב שזו נבחרת פחות איכותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully