וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי שטרית: "אם אני לא אמין, תרחיקו אותי לצמיתות"

שטרית זעם על איום וועדת איגוד השופטים והיו"ר אשכנזי להשעותו, בשל גירסאות סותרות בינו לקוון, במשחק בין מכבי ת"א לקרית שמונה

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים המליצה היום (ראשון) להשעות את השופט שי שטרית לשמונה משחקים. באיגוד השופטים הופנו לא מעט ביקורות כלפי שטרית, ששפט במשחק ההפסד של מכבי תל אביב לעירוני קרית שמונה (1:0) והרחיק במהלכו את קפטן הצהובים אבי נמני ואת ירו בלו מקרית שמונה. חלק מהביקורת הייתה בעקבות אי הרחקתו של עמנואל אומונגואה מקרית שמונה, על אף שזה קילל את הקוון צחי כהן, לטענתו. לפי הגירסאות שניתנו לאיגוד השופטים, שי שטרית לא שמע את הקללות, למרות שהקוון טוען שכן.

לאחר שאלות שנשאלו שטרית ועוזרו איציק כהן על ידי חברי הועדה ועל רקע נסיבות המקרה כפי שתוארו על ידי השופט וכפי שנצפה המקרה על גבי מסכי הטלוויזיה, הוחלט להמליץ על עונש השהייה של 8 משחקים לשי שטרית.

נכון לעכשיו מדובר רק בהמלצה, אך יש לציין כי המלצות מהסוג הזה מתקבלות בדרך כלל במלואן. בנוסף, הוועדה - שכללה את יו"ר איגוד השופטים משה אשכנזי עם השופטים חנן זונטג, עמית קליין וטלאל דראוושה - המליצה להרחיק גם את הקוון איציק כהן לשמונה משחקים.

יו"ר הנהלת איגוד השופטים, בן ציון סלמן, חזר היום לארץ והודיע כי ייקח לידיו את נושא השופט שי שטרית. לאחר שיבדוק את העניין הוא צפוי לכנס בשבוע הבא את הנהלת איגוד השופטים ולדון בהמלצת הועדה המקצועית מאתמול, שביקשה כזכור להשעות את השופט שי שטרית לשמונה משחקים.

"אם אני לא אמין, תרחיק אותי לצמיתות" (משה בוקר, הארץ)

"אם אתה חושב שאני לא אמין, אז במקום להרחיק אותי משמונה משחקים תרחיק אותי לצמיתות מאיגוד השופטים", צעק שטרית לעברו של יו"ר הוועדה, משה אשכנזי, ובלי להמתין לתשובה נטש את הדיון בעניינו בזעם, כשהוא עצבני והמום.

אבל שטרית לא לבד. בכירים באיגוד הביעו פליאה על העונש ההזוי של אשכנזי, בעיקר מכיוון שבעבר תקף אשכנזי את שיטת ההשעיות של קודמו בתפקיד, דני קורן. היו"ר הסביר בזמנו כי צריך לערוך לשופטים שטועים שיחות אישיות ולהצמיד להם שופטים בכירים לשעבר כדי שיסייעו להם. במקרה אחד אף התנדב אשכנזי לסייע ללירן וקסברגר לאחר רצף טעויות במשחקיו.

אשכנזי, שנכנס לאחרונה לתפקיד, מנסה להיות דומיננטי באיגוד ולטענת הקוון איציק כהן הוא התקשר אליו לפחות שש פעמים במהלך הנסיעה שלו בשבת מהמגרש בקרית שמונה לביתו בחדרה. בשיחות ניסה היו"ר לברר בעיקר מה קרה באירוע עם עמנואל אמנגואה, שלטענת שחקנים קילל את כהן. הקוון ניסה לשמור על לויאליות עם שטרית שישב לידו במונית, ולכן שוחח עם אשכנזי דרך ה"הדיבורית של הסלולרי ובכל הפעמים תמך בגרסה של שטרית. אתמול בדיון כהן פתאום שינה את גרסתו.

"איציק קרא לי ואמר 'תזהיר את השחקן'. קראתי לאמנגואה והזהרתי אותו", הסביר אתמול שטרית לחברי הוועדה. כהן, לעומת זאת, טען בדיון כי העביר לשופט את כל דבריו של השחקן וביקש להוציא לו אדום, ובראיונות לאחר המשחק בכלל טען כי לא הבין את שפתו של הניגרי.

שטרית רתח כששמע כי הקוון שינה גרסה וטען כי עשה זאת מכיוון שאשכנזי לחץ עליו. "למה אתה עושה לי את זה?", אמר שטרית לקוון, אותו לקח כבן טיפוחים. כהן שתק. כאשר שטרית אמר לו "אתה טיפש", הסביר כהן: "אני לא רוצה לגמור את הקריירה".

בנוגע לאדום של אבי נמני, טענה הוועדה כי שטרית שגה בהרחקה. "השחקן נצמד אליו, נמני הוריד לו כאפה לעורף. זאת היתה מכה מול העיניים שלי", הסביר שטרית לחברי הוועדה. "כולכם מכירים את אבי נמני לא מהיום. יש לו היסטוריה עם שופטים ואם הוא היה יודע שזאת הרחקה סתם, הוא לא היה תופס את הראש ויוצא בשקט. אבי לא אמר לי מלה אחרי האדום וזה אומר הכל".

"כולכם מכירים אותי ויודעים שאני שופט ללא משוא פנים. אותי לא מעניין אם מדובר בשחקן צעיר או כוכב גדול", הסביר שטרית. "אם הקוון היה אומר לי את מה שהשחקן אמר לו, מיד הייתי מרחיק אותו. אבל הוא לא אמר לי בכלל את כל מה שהוא מספר כאן בוועדה. אני לא מהשופטים שמתחבאים. אני לא יכול להיות שופט כזה שרואה את אניימה נותן אגרוף לשחקן, ומתחבא ואומר שלא ראיתי. אני לא עושה חשבון לאף אחד וככה תמיד הייתי".

בכיר באיגוד אמר אתמול: "אני לא מאמין שהוועדה המקצועית החליטה על עונש כזה. זה לא הגיוני, זה לא אמיתי ולא מקצועי. מישהו באיגוד כנראה רצה לסגור חשבון עם שי שטרית וכנראה שהתכנית של אשכנזי, לצמצמם את כמות השופטים בליגת העל מ-13 לשמונה, היא אחת הסיבות שאשכנזי ואנשיו מנסים לפגוע בשטרית". יו"ר האיגוד, בן ציון סלמן, יגיע היום לארץ ממוסקווה ואז יחליט איך לפעול. בעקבות הרעש וחילוקי הדעות שוקל סלמן לשלוח את שטרית וכהן לבדיקת פוליגרף ולאחריה להחליט האם לקבל את ההמלצה על העונש של השופט.

בהתאחדות חוששים שמכבי ת"א תדרוש משחק חוזר בעקבות החלטות הוועדה. שטרית סרב להגיב על העונש, לאחר שקיבל הוראה מהאיגוד כי אסור לו להתראיין.

עדכון ראשון: 19:41, 07/10/07
עדכון אחרון: 07:04, 08/10/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully